kappen spuiten

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

kappen spuiten

Bericht door Gast »

hoi,

jullie zullen wel denken;weer zo'n zelfde topic voor de 1000ste keer over hoe je het beste je kappen kan spuiten....maar dat weet ik wel hoe het moet,

nou even voor de echte (verf)spuiters op dit forum:

ik heb nog een spuitsetje liggen voor de compressor, daar ga ik een brommer mee spuiten alleen komt er uit een compressor altijd een beetje vocht en ik ben bang dat het mijn verf project zal bederven...

nou zijn er geloof ik ook zogenaamde ontvochtigers voor die je op de compressor moet aansluiten ofzo, maar die kosten iets van €200 ( te duur dus ) ik heb ook wel eens gehoord van gewone filters die daar ook voor te gebruiken zijn....

kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste het vocht kan filteren en het goedkoopste.

meer informatie over wat het nou eigenlijk is en hoe je het allemaal moet aansluiten prijzen etc..... is zeer welkom! :roll:

alvasst bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

het makelijkste is als je iemand kent die bij een spuiterij werkt :wink:
maar als je het zelf wil doen moet je idd een condenc bakje hebben.
ik weet niet precies hoe duur die zijn maar 200 euro lijkt me beetje gek:s
me pa hebt er ook en en die is cker geen 200..
ik zou zeggen kweet niet of je dat al heb gedaan ff naar een doehetzelf zaak gaan en vergelijken de prijsen er van..
suc6 8)
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Je moet gewoon even je compressor het water eruit laten lopen, en dan even een tankje leeg blazen zonder verf, en dan kan je gewoon spuiten. Het is echt verwaarloosbaar wat er dan nog inzit.

Niet
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dat is niet helemaal waar.. Er zit nog altijd vocht in de gecomprimeerde lucht. Maar voor hobby werk merk je het echt niet.

Als je professioneel twee componenten lak aan kunt maken, je hebt een verder een goede bovenbeker spuit, een leuke compressor en een cabine met overdruk, dan zou ik eens over een luchtdroger gaan nadenken..

Een andere oplossing is spuiten met lucht uit een fles. Deze kun je alle formaten huren bij een hoekloos depot.
Gast

Bericht door Gast »

blizz schreef:het makelijkste is als je iemand kent die bij een spuiterij werkt :wink:
maar als je het zelf wil doen moet je idd een condenc bakje hebben.
ik weet niet precies hoe duur die zijn maar 200 euro lijkt me beetje gek:s
me pa hebt er ook en en die is cker geen 200..
ik zou zeggen kweet niet of je dat al heb gedaan ff naar een doehetzelf zaak gaan en vergelijken de prijsen er van..
suc6 8)
oke, ik zal even kijken hoeveel het kost. ik ken wel een spuiter,maar doe het om een aantal reden liever zelf :roll:

ik had namelijk een keertje gehoord dat het vocht in het perslucht v/d compressor een beetje spatterig effect kan geven, en ben ik gaan zoeken
waardoor ik iets las over een filter daarvoor( wat dat nou is of hoe het eruit ziet weet ik nog niet :oops: )

ben van plan gewoon in de garage te spuiten...eerst alles afplakken met plastic en vervolgens de vloer behandelen zodat het niet kan stuiven.

ja spuitcabine is beter maar dat heb ik niet even in me tuin :roll:
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Re: kappen spuiten

Bericht door Richard D »

mokador schreef:hoi,


nou zijn er geloof ik ook zogenaamde ontvochtigers voor die je op de compressor moet aansluiten ofzo, maar die kosten iets van €200 ( te duur dus ) ik heb ook wel eens gehoord van gewone filters die daar ook voor te gebruiken zijn....

kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste het vocht kan filteren en het goedkoopste.

alvasst bedankt!
die speciale ontvochter waar je het over hebt noemen ze een vriesdroger.

Met een vochtafschijder heb je vaak genoeg om netjes te kunnen spuiten, alleen als het koud weer is en met een hoge luchtvochtigheid is de kans wel aanwezig dat je last van vochtige lucht kan krijgen, maar om nou te zeggen dat je dan niet kan spuiten is ook weer overdreven.

gewoon een vochtafschijder op je compressor is genoeg (vaak zit die al op een compressor).
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

oke, bedankt ik zal even kijken of ik ergens een vochtafschijder kan vinden.

want als ik met de compressor op me hand spuit komt er wel een beetje vocht uit ( dus ik denk dat er nog geen vochtafschijder op zit :roll: )

het is de eerste keer dat ik met de compressor ga spuiten, dus ik wou even zeker weten waar ik allemaal rekening mee moet houden :wink:
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Heb je het vocht al wel eens uit de tank laten lopen? Als het goed is zit er onder de tank een schroef.. Een vocht en olie afscheider kun je herkennen aan een langwerpige doorzichtig pot in de leiding.
Gast

Bericht door Gast »

als ik een 911 heb gehaalt wil ik em later helemaal wit maken maar denk dat ik het door iemand laat spuiten (bedrijf 8) ) anders ook met compressor als dat mooi wordt he moet wel goed er uitzien :lol:
Gast

Bericht door Gast »

ik heb v/d week gezien wat voor resultaat er alleen al te behalen valt met een simpele spuitbus, als je een goeie ondergrond aanbrengt en in dunne laagjes spuit :roll:

ik stond echt ff te kijken met me mond open :P zo mooi was het.

een afschijder is wat anders als een ontvochtiger....wat ik nodig heb blijkt toch een apparaat opzich te zijn die je dan op de compressor moet vast koppelen :? dure grap dus...
Gast

Bericht door Gast »

mokador schreef:ik heb v/d week gezien wat voor resultaat er alleen al te behalen valt met een simpele spuitbus, als je een goeie ondergrond aanbrengt en in dunne laagjes spuit :roll:

ik stond echt ff te kijken met me mond open :P zo mooi was het.

een afschijder is wat anders als een ontvochtiger....wat ik nodig heb blijkt toch een apparaat opzich te zijn die je dan op de compressor moet vast koppelen :? dure grap dus...
alles wat je spuit moet een goeie ondergrond hebbe, en je kan
beter meerdere dunne laagjes dan een paar dikke spuiten.
het probleem met zo een spuitbus is dat ie kan gaan spatteren :roll:
dan verknoei je het hele werk.
ook kan je de straal niet afstellen, dat vind ik persoonlijk heel vervelend.

laat gewoon het water van je compressor af, blaas een tankje of 2 leeg
en spuiten maar.

vergeet geen plastic primer want met een gewone
grondlaag word het heel broos.
als je dan een keer valt komen er schilfers los.....
Gast

Bericht door Gast »

oke bedankt,

ik zal even vragen bij de verfwinkel wat voor merk verf ik heb best kan gebruiken, moet ook nog stage lopen :( misschien wel bij een spuiterij kan ik meteen zien hoe het nou allemaal gaat :P
Gast

Bericht door Gast »

ik heb iemand die de kappen voor me wil spuiten ( profesioneel ) voor niets :P

ik wil me bike graag matzwart hebben alleen zit ik met het feit dat het waterbasis moet zijn,
dat houd in dat je het moet lakken omdat het anders al beschadigd bij een vlieg die er tegenaan gaat .

nou is dat lakken niet zo erg alleen komt er dan glans op omdat er alleen blanke lak is ( voor echte spuiterijen )

dus het kan wel mat zwart maar dan is het heel kwetsbaar ( dat moeten we dus niet... )

nou heb ik ff gekeken naar de ducati's van tegenwoordig, en vroeg me af welke verf hun gebruiken ( ik denk namelijk ook op waterbasis want synthetisch mag niet meer...)

weet iemand hier meer over, heeft iemand zelf iets laten spuiten bij zo'n bedrijf in de kleur matzwart?



s.v.p. geen tips zoals: goed schuren en je spuitbus goed schudde voor gebruik :P
double minibike
forum gebruiker
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 25 feb 2005, 13:38
Locatie: Geldermalsen

Bericht door double minibike »

er is gewoon matte blanke lak op de markt te verkrijgen.
dus kopen en spuiten die handel
wel de bescherming maar niet de glans

gr,
Gast

Bericht door Gast »

Deze mini is ook met een compressor gespoten en het werk goed ik heb allen wel wat verhader in de verf gebruikt tip van ons pa :lol: ik heb hem in 2 lagen gespoten em priemer gebruikt anders blijf het echt niet zitten dan krap je de verf er zo van af (en bij mijn komt er ook vocht uit waar ik verder geen broblemen mee had) Afbeelding
Plaats reactie