Uitlaat

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Niek

Uitlaat

Bericht door Niek »

Ik heb een minicrosser, laatst uitlaat onderuit gehad en ff gereden,

Hij trekt dan super hard en rijd lekker... Sommige mensen zeggen dat het niet goed is voor de motor, mijn vraag

1. waarom niet?
2. waardoor kan ik hem nog zo laten trekken en is het niet erg?

-NieK-
Gast

Bericht door Gast »

1 Weet ik niet helemaal zekers maar je motortje moet wel de juiste tegendruk hebben of iets dergelijk. Kan vast wel iemand een betere uitleg geven :lol:
2 Is dit niet gewoon voor je gevoel. Hoop kabaal en herrie geeft men vaak het gevoel dat je ook sneller gaat.
Niek

Bericht door Niek »

Nee is niet voor gevoel want trok hem gelijk op achterrad wat ik normaal nooit kan...
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

als je zonder uitlaat rijdt moet je wel oppassen voor water, zand en stof omdat dit in je cilinder KAN komen

voor derest zou ik geen problemen kunnen bedenken :P

maar haal je demper er eens af, mischien komt het door de demper dat hij harder gaat zonder uitlaat, anders moet je ff zelf demper maken die ietsje dikker is wand vind de dempers van orgineele uitlaat bij minibike ook maar erg smal :roll:
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Ik zou eerst je bougie aflezen om te kijken of je de juiste sproeier erin heb, als de afstelling goed is dan houd je uitlaat inderdaad de gasstroom tegen en zou je moeten kijken of deze niet verstopt zit o.i.d. anders zou ik een andere uitlaat erop zetten.
uitlaat moet immers je vermogen doen toenemen
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Niek

Bericht door Niek »

Kun je niet iets van een spatbordje ofzo omheen maken of kous eromheen?
Niek

Bericht door Niek »

Bump
Gast

Bericht door Gast »

wa ook wel lukt met optrekken koop bij een scooterwinkel een nieuw (dan is hij nog niet helemaal dicht gekoold duz het slimste) snel potje van een yasuni of iets dergelijks in ieder geval wel een snel merk. zaag je oude potje er af en braai (las) er het snellere potje op moet cker werken omdat je minder tegendruk hebt omdat dat een groter gat is. en je krijgt dan ook een heel mooj geluidje.
Niek

Bericht door Niek »

Maakt dat dan uit wat voor een uitlaat?
Niek

Bericht door Niek »

Zijn mijn topics niet gewild of weten mensen het niet :roll:

Nee ik heb geen geduld :wink:
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Niek schreef:Kun je niet iets van een spatbordje ofzo omheen maken of kous eromheen?
:shock: huh :?
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Niek

Bericht door Niek »

de winter schreef:als je zonder uitlaat rijdt moet je wel oppassen voor water, zand en stof omdat dit in je cilinder KAN komen

voor derest zou ik geen problemen kunnen bedenken :P
Niek schreef:Kun je niet iets van een spatbordje ofzo omheen maken of kous eromheen?
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

tsja kun je doen maar ik was voor andere demper gegaan, wand kan niet anders of dat maakt klere herrie :P
Niek

Bericht door Niek »

Denk dat ik dat ook maar doe.. maar het rare is is als ik mijn demper eraf haal en dat buisje overhoud dan merk ik geen verschil maar zonder uitlaat merk ik het wel... kan ik niet gewoon een lange buis op maat maken (zonder verdikking en dan scooterdemper eraan?
Gast

Bericht door Gast »

Niek schreef:Denk dat ik dat ook maar doe.. maar het rare is is als ik mijn demper eraf haal en dat buisje overhoud dan merk ik geen verschil maar zonder uitlaat merk ik het wel... kan ik niet gewoon een lange buis op maat maken (zonder verdikking en dan scooterdemper eraan?
Nee, die verdikking zorgt juist voor tegendruk, zonder tegendruk gaat je cylinder eraan, ik raad je aan om zo snel mogelijk de uitlaat er weer op te zetten!
Gesloten