Welke beginners bike tot 300€???

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
PIR3lly

Welke beginners bike tot 300€???

Bericht door PIR3lly »

Hallo allemaal... Ik ben nieuw hier en heb al het een en ander gelezen (en opgezocht) op dit forum.
Echter ben ik er nog steeds niet helemaal uit en ik hoop daarom dat er hier wat ervaren mensen zijn die mij kunnen helpen.

De bike ga ik voornamelijk voor de fun gebruiken. Een race-je her en der met vrienden en kennisen die er ook 1 hebben. Alleen wil ik geen troep kopen dat na een paar maanden kapot is. Ben wel redelijk handig als het om sleutelen gaat (heb zelf ook een CBR600), dus das niet zo'n probleem.

De vraag is dus; wat adviseren jullie mij te kopen voor die 300€?
Een nieuwe waar misschien wat aan gedaan moet worden, een hele goedkope gewoon om mee te beginnen, of misschien een goede tweede hands voor ietjes meer geld?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben ook vrij nieuw in deze wereld, maar heb sinds donderdag een Sendai Aikido (300 euro) in huis. Heb er zondag voor het eerst echt mee gereden op een kartbaan, wat me uitstekend beviel. Er moest nog wel het een en ander aan gesleuteld worden voordat hij naar mijn wensen reed (carburateur afstelling, stationair toeren aanpassen, voorrem strakker zetten, gaskabel strakker zetten, en alle schroeven goed aandraaien).

Op basis van die 3 uurtjes rijden kan ik tot dusver zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn bike en denk ik dat ie het geld zeer zeker waard is.

In het geval van jouw keuze moet je jezelf afvragen wat je wilt met je bike. Als je eerst wilt kijken of je het minibiken leuk vind, zou ik een nieuwe chinees kopen (omdat ie binnen je budget valt en naar mijn mening zijn geld waard is). Wil je echt kwaliteit dan kan je op zoek gaan naar een tweedehands italiaans merk. Het risico is echter dat je niet weet of alle onderdelen nog in goede staat zijn en de kans groot is dat je alsog geld (misschien ook wel 300 euro) moet investeren om alles op en top te krijgen.

Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met andere bikes dus kan ik je daar niet over adviseren, maar een sendai aikido is een goede bike als het gaat om prijs/kwaliteitsverhouding, die prima in je budget past.

Succes
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

als ik jou was zou ik kijken tot er een goede mooie zelfbouw voorbij komt voor die prijs!
een chinees is ook wel leuk,maar iets minder kwaliteit,wat je kunt doen is: een chinees kopen voor bv: 130 euro,rest van het geld als reserve houden voor die bike,of ff doorsparen voor echt iets goeds :wink:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou voor een Sendai Aikido gaan of een V-racer Extreme... Bijde bikes zijn iets betere kwaliteit als de gratis aldi dingen maar rijden niks sneller.

Ze zijn wel leuk om op te leren rijden of een beetje mee te funnen.

Gr Ypuh
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

ja koop iets vn sendai of lucky 7 dat zijn de ``goede`` merken onder de chineesjes
kit replica!
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Bedankt voor jullie reacties...

Ik zit zelf nu sterk te denken aan een gebruikte Tai Chi.
Niet te oud, maar ook niet teveel mee gereden. Is dat wat?
Gast

Bericht door Gast »

Die zijn wel snel... Als je diegene met de sportkoppeling bedoelt is dat een HELE goede bike maar het is geen bike om het mee te oefenen omdat hij al best wel snel is.

Als je die voor 300 euro kan kopen zou ik het zeker doen maar wel even goed oefenen dan :D
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Die is wel gaaf ja, maar 300€ kan ik daar niet voor bieden. 400€ is de vraagprijs en dat is eigenlijk net iets boven het budget...

Maar absoluut een twijfel gevalletje.. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Als hij met sportkoppeling is en goed draait en er goed genoeg voor jou uitziet zou ik die 400E er ook nog wel voor betalen.

Het is namelijk een zeer snel ding en kost al met al 600E... (500 voor de bike 100 voor de koppeling). Ik zou dus die 400E er nog wel voor over hebben als alles goed draait en er goed uitziet :).
Gesloten