Zelfbouw Blata B1 Replica

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

the miniman 3 schreef:als je geld over heb :shock: 8)
Nieuw kost meer.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
stefano

Bericht door stefano »

Wat kost een nieuwe wand dan?

En welk bedrijf doet dat?

En dezelde soort zuiger past er gewoon weer in?


Stefan
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

stefano schreef:Wat kost een nieuwe wand dan?

En welk bedrijf doet dat?

En dezelde soort zuiger past er gewoon weer in?


Stefan
ik zou er tog wel een nieuwe inzetten dan....als die andere is vastgelopen :roll:
wilt weer een minibike :P
stefano

Bericht door stefano »

Ik ga er vanuit dat nikasil ook wat slijtvaster is.

Het nadeel van de polini zuiger zijn die inhammen.
daardoor slijt het ook een stuk harder

Stefan
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

wow,,! hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ik heb wel eens een vastgelopen cilinder gezien..maar dit
Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen zou ik niet weten :? . Qua prestatie heb ik niet gemerkt dat hij minder hard op trok of dat de top lager lag. De afstelling is ook goed (kleur van de bougie en dergelijke).

Ook heb ik er geen vastloper meegehad. Tenminste hij is niet warmgelopen of echt vastgelopen. Daarom is het ook een verassing voor mij dat ik dit zo aantrof. Achja we kijken wel ff wat ik er aan ga doen. Misschien een andere cilinder....

Eerst maar verder met het frame...
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Ik ben op het moment bezig met het maken van een frame om m'n bike op te bouwen. Aangezien het van belang is om alles goed uit te lijnen wordt hij uitgevoerd met een paar stel mogelijkheden. Het zal bijvoorbeeld mogelijk zijn om de wielbasis aan te passen d.m.v. een spanschroef. Hierdoor zit je niet meteen gebonden aan je eerst beslissingen wat betreft je maatvoering :wink: .

Aangezien ik geen zin heb om m'n polini cilinder te maken ben ik maar ff opzoek gegaan naar een andere. M'n oog is gevallen op een Gilardoni 75cc met membraam.

Afbeelding
Afbeelding

Owjah, het blokje op de foto is van puchforum afgehaald :wink:
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Zo na een tijdje van afwezigheid werd het wel weer eens tijd om wat van me te laten horen. Ik ben bezig geweest met het maken van een frame. Dit frame zal ik gaan gebruiken om m'n minibike op te gaan maken.

Dit frame moest aan een paar eisen voldoen:

- Instelbare wielbasis
- Geen lasverbindingen
- Max. gewicht van 35kg

Het frame wordt gemaakt van machinestaal. Het voordeel hiervan is dat het niet nabewerkt hoeft te worden, kwestie van gaten boren en klaar is Kees (zo ongeveer dan hé :wink: ).

Waarom een instelbare wielbasis? Omdat je tijdens het bouwen wel eens op andere ideeën komt of toch nog wat wilt veranderen aan de wielbasis. De wielbasis wordt ingesteld d.m.v. een spanschroef. De steun voor het Puchblok (Ben de trotse eigenaar geworden van een kickstartblokje 8) ) moet ik nog maken.

De foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mocht je interesse hebben in ook zo'n frame, ik ben bezig om uit te zoeken wat de kosten zijn als ik het wat grootschaliger aanpak.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Kijk die is goed bezig, mocht het niets worden met het frame (wat ik niet verwacht :D ) dan heeft het in idergeval niet aan de basis gelegen want dat ziet er al vast zeer goed uit.
Ik ga dit zeker volgen en wacht al op de volgende update.

Kleine tip: ik zou toch voor een aanduw blokje gaan, minder gewicht, inbouw maat kleiner en het kickstart pendaal zit meestal in de weg omdat je daar ook met je voet zit tijdens het rijden.


bij deze veel succes met het bouwen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Bedankt voor het compliment :D. Wat betreft het blokje, ik heb na een tijdje lezen op het forum toch besloten om een kickblokje te nemen. Aangezien het deels een "Showbike" zal worden leek me dit er goed bij te passen.
Kleine tip: ik zou toch voor een aanduw blokje gaan, minder gewicht, inbouw maat kleiner en het kickstart pendaal zit meestal in de weg omdat je daar ook met je voet zit tijdens het rijden.
Wat je zegt klopt zeker, mocht het toch tegenvallen dan zet ik er een aanloopblok onder.

Ik heb al een beetje gezocht op internet en ben al wat kleine en inklapbare kickstartpedalen tegen gekomen. Ik schat dat het pedaal ongeveer een derde kleiner is als bij de minibike van Hanske.
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Ik heb nu ook een kickblok, en daar ben ik zeker van terug gekomen.
Het kickstart deel is gewoon te dik, dus je kunt je voet niet goed neerzetten.
Ik ga er nu een trekstarter op zetten..
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

zo jij bent idd goed op weg! 8) ziet er allemaal erg vet uit. =D>
volgens mij ben jij de eerste met een verstelbare wielbasis :wink:
blijf dit project zeker volgen. :D suc6 met bouwen verder,en blijf up date :oops: :P

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Om nog even terug te komen op het kickstartblok. Zit je er helemaal met je voet naast of kom je net wat ruimte te kort voor je tenen? Als het het tweede is, is er ruimte om je "kickstartdeksel" aan te passen?
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Stefan1981 schreef:Om nog even terug te komen op het kickstartblok. Zit je er helemaal met je voet naast of kom je net wat ruimte te kort voor je tenen? Als het het tweede is, is er ruimte om je "kickstartdeksel" aan te passen?
Nee, je zit er echt met je voet tegenaan. Mijn voetsteun zit ongeveer een centimeter achter de as van de kickstarter. Ik zal vanavond wel even een foto posten.

Als de kickstarter bij mij eraf is kan ik mijn voetsteun dikke 3 cm naar binnen plaatsen, en dat is best veel..... Plus dat een kickstarter aardig wat weegt.

Ik heb er nu trouwens een kickpedaal van een scooter erop zitten, maar dat zie je vanvond wel aan de foto...
gorredijk

cilinder

Bericht door gorredijk »

Ik koop de 65cc polini voor 115 euro bij een brommerzaak heb er zelf ook 1 extra
puchrider

Bericht door puchrider »

waaw, dat ziet er goed uit!

maar nog een vraagje, ga je héle frame uit een stuk staal frezen, ook het balhoofd en andere poespas?? :? :?

dit zal er zeker goed uit komen zien! :D :D

dit topic ga ik ook zeker volgen!

MVG stan hurkmans
Plaats reactie