loopt niet 100% HELP

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

loopt niet 100% HELP

Bericht door Gast »

ik heb een minibike en als ik wil rijden..
dan moet ik een schroevje onder mijn choke doen..
als ik die weg haal... dan valt ie uit ..
en ik heb ook geen luchtfilter...
wat moet ik doen
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat je carburateur verstopt zit, misschien door het ontbreken van een luchtfilter. Het zou ook nog kunnen dat de benzinetoevoer niet 100% is, maar ik zou eerst je carb maar eens openmaken en schoonmaken.
Gast

Bericht door Gast »

timmerzz schreef:Ik denk dat je carburateur verstopt zit, misschien door het ontbreken van een luchtfilter. Het zou ook nog kunnen dat de benzinetoevoer niet 100% is, maar ik zou eerst je carb maar eens openmaken en schoonmaken.

ik heb de carburateur al wel schoon gemaakt toen dee ie het wel beter maar nog niet 100%

en ik heb er nu een pantie in plaats van filter duz kan ik het beste een luchtfilter kopen alsvast bedankt ;)
Gast

help

Bericht door Gast »

ik heb de carburateur al wel schoon gemaakt toen dee ie het wel beter maar nog niet 100%

en ik heb er nu een pantie in plaats van filter duz kan ik het beste een luchtfilter kopen alsvast bedankt
Gast

Re: help

Bericht door Gast »

sean_john schreef:ik heb een minibike en als ik wil rijden..
dan moet ik een schroevje onder mijn choke doen..
als ik die weg haal... dan valt ie uit ..
en ik heb ook geen luchtfilter...
wat moet ik doen
sean_john schreef:ik heb de carburateur al wel schoon gemaakt toen dee ie het wel beter maar nog niet 100%

en ik heb er nu een pantie in plaats van filter duz kan ik het beste een luchtfilter kopen alsvast bedankt
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ik denk niet dat je hier een probleem hebt, maar een tekortkoming op je bike :wink:
Lijkt mij duidelijk waarom hij niet blijft lopen :idea:
Gast

Bericht door Gast »

DuZz moet k een luchtfilter kopen thnx
Gast

Bericht door Gast »

Je moet zoiezo een luchtfilter monteren (evt. een sportfiltertje kan ook natuurlijk)
Maar ehm je zegt dat je een schroefje onder je choke moet doen ??? Zit het hendeltje los ofzo, want ik kan hier even niets bij indenken.
Gast

oke

Bericht door Gast »

kijk mijn choke die druk ik in en dan als ik gas geef en dan gaat ie choke hendeltje toch naar beneden maar dat kan die niet omdat die schroef er tussen zit daarom blijft die brommer aan
Gast

Bericht door Gast »

OKeej op die manier :)
Als je er nou een luchtfilter opzet moet ie naar mijn idee goed blijven lopen, en je choke hendel MOET naar beneden staan....zo zet je het klepje tussen de carburateur en luchtfilter open. Omdat je nu nog geen luchtfilter hebt, en hij teveel lucht aanzuigt, slaat de motor af als je de choke hendel naar beneden zet. De hendel naar boven, is alleen bedoeld als je een koude motor start, maar zodra hij naar beneden kan moet je dat ook zeker doen anders verzuip je hem. Ik hoef bijna nooit met de hendel omhoog te starten, hij start 9 van de 10 keer gewoon na een paar keer trekken. Een enkele keer moet ik hem wel even omhoog zetten, maar na een half minuutje draaien kan hij bij mij gewoon weer naar beneden :D

dus luchtfiltertje erop . . . schroef tussen je chokehendel vandaan halen . . . en rijden maar 8)
Gast

Bericht door Gast »

dan ga ik dat maar ff doen
bedankt \:D/
Gast

Bericht door Gast »

laat ff weten hoe hij het dan doet :D , altijd leuk om te weten :lol:
Gast

Bericht door Gast »

ja is goed bedankt
Gesloten