moeilijk starten
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
moeilijk starten
ik heb mijn minibike nu ongeveer een week en telkens heb ik het probleem dat ik heel vaak aan de trekstarter moet trekken voordat deze eindelijk aanslaat. ik heb het boeltje al schoongemaakt dus hij kan niet verstopt zitten.
zijn er tips om de minibike beter te laten starten?
zijn er tips om de minibike beter te laten starten?
dmcruley schreef:Experimenteer door bijvoorbeeld het luchtfilterschuifje naar beneden te zetten met starten, en juist omhoog. En stel hem stationair af. Op zich is het best normaal (zeker voor een chinese bike) dat hij niet gelijk start.
je bedoeld dan met de shoke?
dit doe ik natuurlijk al... maar volgens mij heeft het alleen zin als je de shoke er vol op zet.... klopt dit?
PieterdeBoer schreef:Mischien een nieuwe trekstarter of het ligt aan jezelf, toen ik mijnen kocht kon ik het voor geen meter ik trok niet vel genoeg en ik trok niet ver genoeg door dus verder weet ik niet wat ik er aan kan doen maar ik zit waren 2 tips voor beginners trekstarten
hehe nou ik ben geen watje hoor...
ik geef wel al mijn kracht ( daarom ben ik ook altijd buiten adem )
en de trekstarter is toch ong iets meer dan een meter lang?
dmcruley schreef:Ik start mn chinees vrijwel altijd ZONDER choke!!!! (dus schuifje naar beneden) zo nu en dan moet ik hem even omhoog zetten, maar meeste keren start ie het beste met de hendel naar beneden (luchttoevoer helemaal open)
Volgens mij is schuifje naar beneden juist MET choke!!
Als je namelijk volgas geeft gaat de choke er automatisch af (en klikt ie omhoog)...
Kan het natuurlijk fout hebben, maarrrrrrr
In een ander topic las ik dat jij een sendai tai chi hebt. Daar is het dus net andersom tov een merkloos chineesje. Om verwarring voor de TS te voorkomenPIR3lly schreef:dmcruley schreef:Ik start mn chinees vrijwel altijd ZONDER choke!!!! (dus schuifje naar beneden) zo nu en dan moet ik hem even omhoog zetten, maar meeste keren start ie het beste met de hendel naar beneden (luchttoevoer helemaal open)
Volgens mij is schuifje naar beneden juist MET choke!!
Als je namelijk volgas geeft gaat de choke er automatisch af (en klikt ie omhoog)...
Kan het natuurlijk fout hebben, maarrrrrrr
IK vind die choke op een tai chi ook maar !CENSUUR! werken. Blij dat ik nu mijn 17.5mm dellorto erop heb zitten.
Ow, ah...icecubes schreef: In een ander topic las ik dat jij een sendai tai chi hebt. Daar is het dus net andersom tov een merkloos chineesje. Om verwarring voor de TS te voorkomen
IK vind die choke op een tai chi ook maar !CENSUUR! werken. Blij dat ik nu mijn 17.5mm dellorto erop heb zitten.
Was op mijn brommer (heeeeeeeel lang geleden), met malossi carb, ook altijd zo. Dacht dat dat standaard was. Blijkbaar niet dus. Weer wat geleerd.
Bij mij werdt het dus ook verkeerd uitgelegd vanuit de zaak waar ik mijn bike vandaan heb pas nadat ik topics gelezen had hier op het forum, en mijn carburateur uit elkaar had gehaald kon ik zien hoe het precies zat. Idd bij standaard chineesjes is hendeltje naar beneden je luchttoevoer OPEN (dus choke DICHT) en bij anderen is dit meestal andersom
- wimgrob
- forum gebruiker
- Berichten: 425
- Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
- Locatie: Blaricum n.h.
starten
Gebruik Dampstart.
(is op etherbasis te koop bij de automaterialenhandel)
Als je dit gebruikt start hij altijd in 1 keer !!!!
(is op etherbasis te koop bij de automaterialenhandel)
Als je dit gebruikt start hij altijd in 1 keer !!!!
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
stationair schroef
Ik had eerst ook problemen met starten. Probeer eens wat te spelen met de stationair schroef (schroefie links van de carbarateur). Draai hem helemaal dicht en vervolgens 2,5 slag open.