wat is het beste om het eerste op te voeren?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Thijs van Rooy

wat is het beste om het eerste op te voeren?

Bericht door Thijs van Rooy »

hier zijn er waarschijnlijk al een paar voor maar ik vraag het nog eens want er wordt altijd veel te veel onzin uitgekraamt bij zulke vragen:

wat is het beste om als eerst op te voeren

en ga nu alsjeblieft niet zeggen : andere carberateur, betere cilinder etc, maar onderbouw dit dan alsjeblieft. ( bijvoorbeeld door prijs/kwaliteit, trekkracht, topsnelheid, simpel te monteren e.d.)

ik hoop dat hierbij een paar ijverige tussen zitten die mij dit nou ens goed uit kunnen leggen want ik wil hem graag wel opvoeren maar ik weet gewoon niet wat het beste is.

PS: ik heb niet heel veel geld te besteden...80/100 euro

alvast bedankt!!!
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Aangezien je budget niet al te hoog ligt is het raadzaam eerst een aantal kleine zaken te verbeteren. Je kan beginnen met het vervangen van je membraanplaatjes, te kopen voor 18 euro, zijn van fiberglas dacht ik. Hierdoor trekt je bike vele malen beter op en krijg je een iets hogere top. Dan kan je een rocketkey plaatsen (vliegwielspiebaantje) en gelijk een lichter vliegwiel plaatsen. De rocketkey (10 euro) zorgt voor voorontsteking waardoor je een betere verbranding hebt (incl licht vliegwiel 25/30 euro). Je kan ook een goed luchtfilter (ong 20 euro) plaatsen, want dat grafding wat er standaard op zit (zwarte doos met spons erin) trekt alleen maar vuil aan. Optelsom: 18+10+30+20=78 euro plus nog wat verzendkosten.

Dan nog een aantal kosteloze zaakies: Gasnaald op goede stand zetten, 1 tandje hoger. Gaskabel goed strak zetten en stationair iets hoog laten lopen. Ketting strak zetten, 1cm speling naar boven en 1cm speling naar beneden

Tja, en dan komen we toch bij de wat grotere tune-onderdelen. Als je een nieuwe carb neemt dan is het aan te raden gelijk een dikkere uitlaat te nemen om het hele zootje kwijt te kunnen. En ja een grotere cilinder, maar zoals je zegt, dat spreekt voor zich.

Miss ben i nog wat vergeten, jongens vul maar aan.

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben!

Gr. AE
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

AngelEyes schreef:Aangezien je budget niet al te hoog ligt is het raadzaam eerst een aantal kleine zaken te verbeteren. Je kan beginnen met het vervangen van je membraanplaatjes, te kopen voor 18 euro, zijn van fiberglas dacht ik. Dan kan je een rocketkey plaatsen (vliegwielspiebaantje) en gelijk een lichter vliegwiel plaatesen. De rocketkey (10 euro) zorgt voor voorontsteking waardoor je een betere verbranding hebt (incl licht vliegwiel). Je kan ook een goed luchtfilter (ong 20 euro) plaatsen, want dat grafding wat er standaard op zit (zwarte doos met spons erin) trekt alleen maar vuil aan.

Dan nog een aantal kosteloze zaakies: Gasnaald op goede stand zetten, 1 tandje hoger. Gaskabel goed strak zetten en stationair iets hoog laten lopen.

Tja, en dan komen we toch bij de wat grotere tune-onderdelen. Als je een nieuwe carb neemt dan is het aan te raden gelijk een dikkere uitlaat te nemen om het hele zootje kwijt te kunnen. En ja een grotere cilinder, maar zoals je zegt, dat spreekt voor zich.

Miss ben i nog wat vergeten, jongens vul maar aan.

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben!

Gr. AE

kijk zulke lui moet ik hebben!!!

nog even er op doorgaan

al die kleine dingen is misschien wel goed maar is het niet beter om één groot onderdeel te kopen ( uitlaat koppeling, cilinder, carb.) heb je dan niet meer vermogens winst????
Gast

Bericht door Gast »

Niets op aan te vullen :D je noemt naar mijn idee goede stappen voor een laag budget :D
Maar ehm, over die gasnaald ben ik al vaker wat tegengekomen. Hoe moet je je gasnaald 1 tandje hoger zetten??? (ik heb de gaskabel,en neem dus aan ook de gasnaald, al wel eens gedemonteerd om het blokje en carburateur na te kijken)
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

dmcruley schreef:Niets op aan te vullen :D je noemt naar mijn idee goede stappen voor een laag budget :D
Maar ehm, over die gasnaald ben ik al vaker wat tegengekomen. Hoe moet je je gasnaald 1 tandje hoger zetten??? (ik heb de gaskabel,en neem dus aan ook de gasnaald, al wel eens gedemonteerd om het blokje en carburateur na te kijken)
en wat is dan omhoog ( naar de punt toe of juist naar de andere kant) en waar zit die tandjes precies?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ik zeg altijd maar zo: wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd! Nee geintje.

Daar heb je een punt. Een dikke uitlaat op een standaard setup heeft geen nut. Miss trekt je bike wat beter maar het zal niet veel schelen, zeker op je top niet. Een racekoppeling is leuk als je zwaarder weegt dan 75 kilo en vaak rijdt. Ik rij niet zo vaak dus die koppeling komt bij mij op de laatste plaats. En een racekoppeling op een standaard blok zal ook niet veel uitmaken. Een bigbore kit wel, maar dan heb je ook weer een dikkere uitlaat nodig om alles kwijt te kunnen.. Het is een samenhang van onderdelen om er echt op vooruit te gaan. Zelf heb ik een butterfly carb gemonteerd en krijg eerdaags een fat pipe, dat zal wel verschil maken. Bigbore komt er ook nog op, maar daar wacht ik nog ff mee.

Uiteindelijk moet je de keuze zelf maken, als jij een vette uitlaat wilt kan dat geen kwaad, zeker niet met oog op de toekomst (carb+bigbore kit)
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Je zet je gasnaald hoger door het ringetje wat op de gasnaald is geklikt in een lager gleufje te plaatsen (zitten er een aantal), waardoor je gasnaald hoger komt te staan. Priegelig werk want het ringetje wil wel eens weg springen bij het aandrukken en die moet je dus echt niet kwijtraken!

Als je bike beter loopt kan je hem nog hoger zetten, looptie dan weer slechter dan zet je hem weer een tandje terug.

Succes
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Nice. Dit soort info zocht ik dus ook. Gewoon echt tunen, steeds net die kleine beetje die de prestaties en betrouwbaarheid ten goede komen :wink: .
Btw na al die ingrepen die je opnoemde. Hoef je dan alleen maar de gasnaald wat hoger te zetten of moet je ook met sproeiers en luchtschroeven aan de gang gaan (wat ik altijd deed want ik heb nog nooit een gasnaald versteld aangezien dit me niet optimaal leek en het echt voor de kleine beetjes is).

Btw bij veel van die bikes zit er een sport uitlaat onder en een sportfilter. Dit is zo'n metalen gaas ding. Zelf ben ik nogal anti gaas dingen en heb ik liever een goed doppler/malossi spons filter met kap ivm vocht en vuil maare zou ik de bike dan alsnog anders moeten afstellen of hoeft dit niet aangezien er al een 'power'/gaasfilter op zat :?: .
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Xigh

...

Bericht door Xigh »

WEGPIRAAT schreef:... die de prestaties en betrouwbaarheid ten goede komen ...
Het zal de betrouwbaarheid niets ten goede komen hoor. Afgezien dan van het feit dat het stofzuigertje dat luchtfilter heet vervangen word. Het blijft nog steeds een chinees. Dus zorg dat je je uitlaat enzo goed vast hebt als je al deze dingen erop gaat doen. Het is bekend dat het spruitstuk nog wel eens wil afbreken en de uitlaat. Dus check dat ff.
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Haha daar doelde ik ook op. Zat nog te twijfelen of ik betrouwbaarheid erbij zal noemen maarja:P.

Zowieso lijkt het me dat een soepeler lopend blokje (dus niet zwaar opgefokt) betrouwbaarder is;).
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Gast

Bericht door Gast »

Mensen,

waar kun je dit spul allemaal kopen dan?

mvg,

Mauritz
Xigh

...

Bericht door Xigh »

www.v-racer.nl of Hop Motorsport
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

www.v-racer.nl ( vrij goede zaak )
www.multibike.nl ( minder goede zaak maar wel meer keuze )
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Check voor multibike even het andere topic in dit forum. Er waren wat problemen met Multi-bike. V-racer is zeer proffesionele zaak. Ze versturen altijd alles op woensdag dus je hebt het dan voor het weekend. Succes.
Gast

Bericht door Gast »

He mensen bedank voor de snelle reactie.

Nu ben ik een beetje aant kijken en zie dat ik de keuze heb tussen 2 membranen, ADA racemembraan en een ander "nepmerk". zit hier verschil in?

mvg,

Mauritz

p.s.

we hebben met 4 man ieder een minibike gekocht, nou bleek al snel dat de minibike van mij beduidend veel sneller optrekt dan de andere 3. Ze zijn alle 4 gloednieuw, dus dezelfde bike's met dezelfde onderdelen. heeft hier iemand een verklaring voor?
Gesloten