moeilijk starten

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Thijs van Rooy

moeilijk starten

Bericht door Thijs van Rooy »

ik heb mijn minibike nu ongeveer een week en telkens heb ik het probleem dat ik heel vaak aan de trekstarter moet trekken voordat deze eindelijk aanslaat. ik heb het boeltje al schoongemaakt dus hij kan niet verstopt zitten.


zijn er tips om de minibike beter te laten starten?
Gast

Bericht door Gast »

Experimenteer door bijvoorbeeld het luchtfilterschuifje naar beneden te zetten met starten, en juist omhoog. En stel hem stationair af. Op zich is het best normaal (zeker voor een chinese bike) dat hij niet gelijk start.
Gast

Bericht door Gast »

Mischien een nieuwe trekstarter of het ligt aan jezelf, toen ik mijnen kocht kon ik het voor geen meter ik trok niet vel genoeg en ik trok niet ver genoeg door dus verder weet ik niet wat ik er aan kan doen maar ik zit waren 2 tips voor beginners trekstarten :P
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

dmcruley schreef:Experimenteer door bijvoorbeeld het luchtfilterschuifje naar beneden te zetten met starten, en juist omhoog. En stel hem stationair af. Op zich is het best normaal (zeker voor een chinese bike) dat hij niet gelijk start.


je bedoeld dan met de shoke?

dit doe ik natuurlijk al... maar volgens mij heeft het alleen zin als je de shoke er vol op zet.... klopt dit?
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

PieterdeBoer schreef:Mischien een nieuwe trekstarter of het ligt aan jezelf, toen ik mijnen kocht kon ik het voor geen meter ik trok niet vel genoeg en ik trok niet ver genoeg door dus verder weet ik niet wat ik er aan kan doen maar ik zit waren 2 tips voor beginners trekstarten :P

hehe nou ik ben geen watje hoor...

ik geef wel al mijn kracht ( daarom ben ik ook altijd buiten adem :? )

en de trekstarter is toch ong iets meer dan een meter lang?
Gast

Bericht door Gast »

Ik start mn chinees vrijwel altijd ZONDER choke!!!! (dus schuifje naar beneden) zo nu en dan moet ik hem even omhoog zetten, maar meeste keren start ie het beste met de hendel naar beneden (luchttoevoer helemaal open)
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

dmcruley schreef:Ik start mn chinees vrijwel altijd ZONDER choke!!!! (dus schuifje naar beneden) zo nu en dan moet ik hem even omhoog zetten, maar meeste keren start ie het beste met de hendel naar beneden (luchttoevoer helemaal open)
:lol:
Volgens mij is schuifje naar beneden juist MET choke!!
Als je namelijk volgas geeft gaat de choke er automatisch af (en klikt ie omhoog)...

Kan het natuurlijk fout hebben, maarrrrrrr :wink:
Gast

Bericht door Gast »

PIR3lly schreef:
dmcruley schreef:Ik start mn chinees vrijwel altijd ZONDER choke!!!! (dus schuifje naar beneden) zo nu en dan moet ik hem even omhoog zetten, maar meeste keren start ie het beste met de hendel naar beneden (luchttoevoer helemaal open)
:lol:
Volgens mij is schuifje naar beneden juist MET choke!!
Als je namelijk volgas geeft gaat de choke er automatisch af (en klikt ie omhoog)...

Kan het natuurlijk fout hebben, maarrrrrrr :wink:
In een ander topic las ik dat jij een sendai tai chi hebt. Daar is het dus net andersom tov een merkloos chineesje. Om verwarring voor de TS te voorkomen :wink:

IK vind die choke op een tai chi ook maar !CENSUUR! werken. Blij dat ik nu mijn 17.5mm dellorto erop heb zitten.
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

icecubes schreef: In een ander topic las ik dat jij een sendai tai chi hebt. Daar is het dus net andersom tov een merkloos chineesje. Om verwarring voor de TS te voorkomen :wink:

IK vind die choke op een tai chi ook maar !CENSUUR! werken. Blij dat ik nu mijn 17.5mm dellorto erop heb zitten.
Ow, ah... :oops:
Was op mijn brommer (heeeeeeeel lang geleden), met malossi carb, ook altijd zo. Dacht dat dat standaard was. Blijkbaar niet dus. Weer wat geleerd.
Gast

Bericht door Gast »

Bij mij werdt het dus ook verkeerd uitgelegd vanuit de zaak waar ik mijn bike vandaan heb :? pas nadat ik topics gelezen had hier op het forum, en mijn carburateur uit elkaar had gehaald kon ik zien hoe het precies zat. Idd bij standaard chineesjes is hendeltje naar beneden je luchttoevoer OPEN (dus choke DICHT) en bij anderen is dit meestal andersom
Gast

Bericht door Gast »

Oke neej maar dat bedoel ik niet mischien komt het zo over maar je kunt het proberen en ik start en rijd op mijn minibike ook zonder mijn choke te gebruiken
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

starten

Bericht door wimgrob »

Gebruik Dampstart.
(is op etherbasis te koop bij de automaterialenhandel)
Als je dit gebruikt start hij altijd in 1 keer !!!!
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gast

Bericht door Gast »

dampstart wat is dat? hoe werkt het? en wat kost het? :lol: haha :p
Gast

stationair schroef

Bericht door Gast »

Ik had eerst ook problemen met starten. Probeer eens wat te spelen met de stationair schroef (schroefie links van de carbarateur). Draai hem helemaal dicht en vervolgens 2,5 slag open.
Gast

Bericht door Gast »

Champion er in! :lol:
Gesloten