afstellen carb.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
afstellen carb.
kijk hier heb ik nog zoiets.
hoe moet je nou precies de carberateur afstellen.
dus waar zit de benzinestelschroef en de luchtstelschroef ( foto's!!! lekker duidelijk ).
en wanneer heb je nou precies de goeie lucht-benzine verhouding en hoe merk je dat dan?
ik heb een chinese helemaal standaard minibike.
als iemand foto's heeft om het uit te leggen zou dat echt top zijn!!!!
alvast bedankt
hoe moet je nou precies de carberateur afstellen.
dus waar zit de benzinestelschroef en de luchtstelschroef ( foto's!!! lekker duidelijk ).
en wanneer heb je nou precies de goeie lucht-benzine verhouding en hoe merk je dat dan?
ik heb een chinese helemaal standaard minibike.
als iemand foto's heeft om het uit te leggen zou dat echt top zijn!!!!
alvast bedankt
Heey de meeste chinese minibike hebben geen luchtschroef alleen een stationair als je aan de linker kant van carb kijkt zie je daar ook een koperkleurig schroefje met een veertje er achter de goeie verhouding tussen lucht en benzine weet je door ff je bougie eruit te draaien en naar je kleur te kijken
Zwart: te veel brandstof/te weinig lucht
Koffie bruin: goed
wit: te weinig brandstof/teveel lucht
als je nou wilt dat er minder benzine of juist meer benzine je blokje in gaat dan moet je de gaskabel volgen en die gaat boven je carburateur erin die draai je los door aan dat dekseltje tegen de klok in te draaien als hij los is haal je het hele geval eruit je ziet dan de gasschuif gasnaald en de veer die je gas terug laat springen als je de veer samen drukt kan je de kabel eruit halen en de gasnaald ook dit klinkt mischien onduidelijk maar je snapt het als je het ziet je op je gasnaald zit een clipje dat clipje zit meestal in de middelste stand door dat clipje hoger te zetten krijgt hij minder benzine door hem lager te zetten krijgt hij mee benzine en aan de hand van de kleur van je bougie moet je hem hoger of lager zetten je moet meestal na het bijstellen van je gasnaald ook je stationair schroef een beetje bijstellen doordat hij meer toeren zal maken
Zwart: te veel brandstof/te weinig lucht
Koffie bruin: goed
wit: te weinig brandstof/teveel lucht
als je nou wilt dat er minder benzine of juist meer benzine je blokje in gaat dan moet je de gaskabel volgen en die gaat boven je carburateur erin die draai je los door aan dat dekseltje tegen de klok in te draaien als hij los is haal je het hele geval eruit je ziet dan de gasschuif gasnaald en de veer die je gas terug laat springen als je de veer samen drukt kan je de kabel eruit halen en de gasnaald ook dit klinkt mischien onduidelijk maar je snapt het als je het ziet je op je gasnaald zit een clipje dat clipje zit meestal in de middelste stand door dat clipje hoger te zetten krijgt hij minder benzine door hem lager te zetten krijgt hij mee benzine en aan de hand van de kleur van je bougie moet je hem hoger of lager zetten je moet meestal na het bijstellen van je gasnaald ook je stationair schroef een beetje bijstellen doordat hij meer toeren zal maken
Onur schreef:Heey de meeste chinese minibike hebben geen luchtschroef alleen een stationair als je aan de linker kant van carb kijkt zie je daar ook een koperkleurig schroefje met een veertje er achter de goeie verhouding tussen lucht en benzine weet je door ff je bougie eruit te draaien en naar je kleur te kijken
Zwart: te veel brandstof/te weinig lucht
Koffie bruin: goed
wit: te weinig brandstof/teveel lucht
als je nou wilt dat er minder benzine of juist meer benzine je blokje in gaat dan moet je de gaskabel volgen en die gaat boven je carburateur erin die draai je los door aan dat dekseltje tegen de klok in te draaien als hij los is haal je het hele geval eruit je ziet dan de gasschuif gasnaald en de veer die je gas terug laat springen als je de veer samen drukt kan je de kabel eruit halen en de gasnaald ook dit klinkt mischien onduidelijk maar je snapt het als je het ziet je op je gasnaald zit een clipje dat clipje zit meestal in de middelste stand door dat clipje hoger te zetten krijgt hij minder benzine door hem lager te zetten krijgt hij mee benzine en aan de hand van de kleur van je bougie moet je hem hoger of lager zetten je moet meestal na het bijstellen van je gasnaald ook je stationair schroef een beetje bijstellen doordat hij meer toeren zal maken
ah relax man,
dit soort shit is duidelijk neergezet!!
ik kijk morgen even of ik mijn bougie wel op de goed kleur heb.
en als ik er snellere onderdelen op ga zetten dan moet ik toch ook weer een andere afstelling hebben toch?
Duidelijk verhaal, maar volgende keer aub wat leestekens gebruiken ....Onur schreef:Heey de meeste chinese minibike hebben geen luchtschroef alleen een stationair als je aan de linker kant van carb kijkt zie je daar ook een koperkleurig schroefje met een veertje er achter de goeie verhouding tussen lucht en benzine weet je door ff je bougie eruit te draaien en naar je kleur te kijken
Zwart: te veel brandstof/te weinig lucht
Koffie bruin: goed
wit: te weinig brandstof/teveel lucht
als je nou wilt dat er minder benzine of juist meer benzine je blokje in gaat dan moet je de gaskabel volgen en die gaat boven je carburateur erin die draai je los door aan dat dekseltje tegen de klok in te draaien als hij los is haal je het hele geval eruit je ziet dan de gasschuif gasnaald en de veer die je gas terug laat springen als je de veer samen drukt kan je de kabel eruit halen en de gasnaald ook dit klinkt mischien onduidelijk maar je snapt het als je het ziet je op je gasnaald zit een clipje dat clipje zit meestal in de middelste stand door dat clipje hoger te zetten krijgt hij minder benzine door hem lager te zetten krijgt hij mee benzine en aan de hand van de kleur van je bougie moet je hem hoger of lager zetten je moet meestal na het bijstellen van je gasnaald ook je stationair schroef een beetje bijstellen doordat hij meer toeren zal maken
geloof me, hij heeft echt een gasnaald.
een standaard carberateur heeft alleen geen lucht meng schroef.
misschien bedoel je dat?
met zo,n carberateur kun je n.l alleen maar de gas naald verzetten en de sproeier wisselen maar echt goed afstelllen is er bij dit type bijna niet bij, gaat erg lastig maar is wel te doen hoor
een standaard carberateur heeft alleen geen lucht meng schroef.
misschien bedoel je dat?
met zo,n carberateur kun je n.l alleen maar de gas naald verzetten en de sproeier wisselen maar echt goed afstelllen is er bij dit type bijna niet bij, gaat erg lastig maar is wel te doen hoor
Euh, ok...alexie schreef:geloof me, hij heeft echt een gasnaald.
een standaard carberateur heeft alleen geen lucht meng schroef.
misschien bedoel je dat?
met zo,n carberateur kun je n.l alleen maar de gas naald verzetten en de sproeier wisselen maar echt goed afstelllen is er bij dit type bijna niet bij, gaat erg lastig maar is wel te doen hoor
Kun je me vertellen waar op dit plaatje de gasnaald zit dan:
(oh, trouwens, dat koperen buisje met het gaatje erin zit vast geschroeft in de carburateur)