afstellen carb.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Thijs van Rooy

afstellen carb.

Bericht door Thijs van Rooy »

kijk hier heb ik nog zoiets.

hoe moet je nou precies de carberateur afstellen.

dus waar zit de benzinestelschroef en de luchtstelschroef ( foto's!!! lekker duidelijk :wink: ).

en wanneer heb je nou precies de goeie lucht-benzine verhouding en hoe merk je dat dan?

ik heb een chinese helemaal standaard minibike.

als iemand foto's heeft om het uit te leggen zou dat echt top zijn!!!!

alvast bedankt :) :D
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

gebruik de zoekfunctie eens..!
vlak hieronder staat een toppic,waar hetzelfde onderwerp ter zake komt.. :roll:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

Heey de meeste chinese minibike hebben geen luchtschroef alleen een stationair als je aan de linker kant van carb kijkt zie je daar ook een koperkleurig schroefje met een veertje er achter de goeie verhouding tussen lucht en benzine weet je door ff je bougie eruit te draaien en naar je kleur te kijken

Zwart: te veel brandstof/te weinig lucht
Koffie bruin: goed
wit: te weinig brandstof/teveel lucht

als je nou wilt dat er minder benzine of juist meer benzine je blokje in gaat dan moet je de gaskabel volgen en die gaat boven je carburateur erin die draai je los door aan dat dekseltje tegen de klok in te draaien als hij los is haal je het hele geval eruit je ziet dan de gasschuif gasnaald en de veer die je gas terug laat springen als je de veer samen drukt kan je de kabel eruit halen en de gasnaald ook dit klinkt mischien onduidelijk maar je snapt het als je het ziet je op je gasnaald zit een clipje dat clipje zit meestal in de middelste stand door dat clipje hoger te zetten krijgt hij minder benzine door hem lager te zetten krijgt hij mee benzine en aan de hand van de kleur van je bougie moet je hem hoger of lager zetten je moet meestal na het bijstellen van je gasnaald ook je stationair schroef een beetje bijstellen doordat hij meer toeren zal maken
alexie

Bericht door alexie »

er zelf een foto bij doen is ook lekker duidelijk [-(
dan weten we allemaal wat voor een carberateur jij er zelf onder hebt he! :roll:
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

Onur schreef:Heey de meeste chinese minibike hebben geen luchtschroef alleen een stationair als je aan de linker kant van carb kijkt zie je daar ook een koperkleurig schroefje met een veertje er achter de goeie verhouding tussen lucht en benzine weet je door ff je bougie eruit te draaien en naar je kleur te kijken

Zwart: te veel brandstof/te weinig lucht
Koffie bruin: goed
wit: te weinig brandstof/teveel lucht

als je nou wilt dat er minder benzine of juist meer benzine je blokje in gaat dan moet je de gaskabel volgen en die gaat boven je carburateur erin die draai je los door aan dat dekseltje tegen de klok in te draaien als hij los is haal je het hele geval eruit je ziet dan de gasschuif gasnaald en de veer die je gas terug laat springen als je de veer samen drukt kan je de kabel eruit halen en de gasnaald ook dit klinkt mischien onduidelijk maar je snapt het als je het ziet je op je gasnaald zit een clipje dat clipje zit meestal in de middelste stand door dat clipje hoger te zetten krijgt hij minder benzine door hem lager te zetten krijgt hij mee benzine en aan de hand van de kleur van je bougie moet je hem hoger of lager zetten je moet meestal na het bijstellen van je gasnaald ook je stationair schroef een beetje bijstellen doordat hij meer toeren zal maken

ah relax man,

dit soort shit is duidelijk neergezet!!

ik kijk morgen even of ik mijn bougie wel op de goed kleur heb.

en als ik er snellere onderdelen op ga zetten dan moet ik toch ook weer een andere afstelling hebben toch? :?:
Gast

Bericht door Gast »

Onur schreef:Heey de meeste chinese minibike hebben geen luchtschroef alleen een stationair als je aan de linker kant van carb kijkt zie je daar ook een koperkleurig schroefje met een veertje er achter de goeie verhouding tussen lucht en benzine weet je door ff je bougie eruit te draaien en naar je kleur te kijken

Zwart: te veel brandstof/te weinig lucht
Koffie bruin: goed
wit: te weinig brandstof/teveel lucht

als je nou wilt dat er minder benzine of juist meer benzine je blokje in gaat dan moet je de gaskabel volgen en die gaat boven je carburateur erin die draai je los door aan dat dekseltje tegen de klok in te draaien als hij los is haal je het hele geval eruit je ziet dan de gasschuif gasnaald en de veer die je gas terug laat springen als je de veer samen drukt kan je de kabel eruit halen en de gasnaald ook dit klinkt mischien onduidelijk maar je snapt het als je het ziet je op je gasnaald zit een clipje dat clipje zit meestal in de middelste stand door dat clipje hoger te zetten krijgt hij minder benzine door hem lager te zetten krijgt hij mee benzine en aan de hand van de kleur van je bougie moet je hem hoger of lager zetten je moet meestal na het bijstellen van je gasnaald ook je stationair schroef een beetje bijstellen doordat hij meer toeren zal maken
Duidelijk verhaal, maar volgende keer aub wat leestekens gebruiken ....
alexie

Bericht door alexie »

ik ben relax thijs.
we proberen alleen te helpen :shock:
daarom is een foto wat makkelijker toch.
je vraagt er zelf om. :lol:
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Hmm, ik dacht bij mij ook even de carb af te stellen. Alleen heeft die van mij geen gasnaald :?
Het is een carb van een tai chi (imitatie delorto?!?). Hoe is die nu af te stellen?
alexie

Bericht door alexie »

geloof me, hij heeft echt een gasnaald. :lol:
een standaard carberateur heeft alleen geen lucht meng schroef.
misschien bedoel je dat? :wink:
met zo,n carberateur kun je n.l alleen maar de gas naald verzetten en de sproeier wisselen maar echt goed afstelllen is er bij dit type bijna niet bij, gaat erg lastig maar is wel te doen hoor :-s
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

alexie schreef:geloof me, hij heeft echt een gasnaald. :lol:
een standaard carberateur heeft alleen geen lucht meng schroef.
misschien bedoel je dat? :wink:
met zo,n carberateur kun je n.l alleen maar de gas naald verzetten en de sproeier wisselen maar echt goed afstelllen is er bij dit type bijna niet bij, gaat erg lastig maar is wel te doen hoor :-s
Euh, ok...
Kun je me vertellen waar op dit plaatje de gasnaald zit dan:
Afbeelding
(oh, trouwens, dat koperen buisje met het gaatje erin zit vast geschroeft in de carburateur)
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

in dit type zit geen gasnaald je kan alleen de sproeier veranderen
verder heeft hij geen afstel mogelijkheden.
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

mille schreef:in dit type zit geen gasnaald je kan alleen de sproeier veranderen
verder heeft hij geen afstel mogelijkheden.
Dat vermoeden had ik al :wink:
Thanks!
alexie

Bericht door alexie »

euh.... nog nooit op een minibike gezien. :oops:
wel op oude type,s brommertjes.
en deze zit op je tay shi??
ik heb ook een tay shi maar deze heeft toch echt een "nep dellorto" haha.
inmiddels wel vervangen door een echte daar deze toch wel beter af te stellen is.
sorry hoor :oops:
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

:shock:
Wat heb ik erop zitten dan??? Tis wel 14mm...
Raaaarrrr
Gesloten