een poging wagen om een lc blok te maken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

stonnyt

een poging wagen om een lc blok te maken

Bericht door stonnyt »

http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... hp?t=88708 Dit vind ik zelf tog wel een heel mooi voorbeeld dat ut toch kan met een metal plaatje tusse carters en cil. Dus ik wil dit toch gaan proberen van de winter. Alleen dan wel met een Puch blok. Maar wat bij een Tomos kan kan ook bij een Puch. Of denk ik nu verkeert. Maar nu is dus de eerste vraag welke lc cil komt het meest overeen met een Puch cil kwa slag maar komt ook overeen met de gaten waar de tapeinde door heen komen??
Het volgende probleem en/of vraag komt denk ik wel als ik begonnen ben.
stonnyt

Bericht door stonnyt »

weet niemand een mogelijk bruikbare cil???
paul

Bericht door paul »

jawel de meeste geschikte cilinder is van een honda nsr omdat het slagverschil niet zo groot is
stonnyt

Bericht door stonnyt »

die heeft tog ook 't membraam op de cil zoals bij de mt/mb????
paul

Bericht door paul »

stonnyt schreef:die heeft tog ook 't membraam op de cil zoals bij de mt/mb????
ja ik zit zelf veel op het puchforum daar heeft een gast een honda nsr cilinder pasgemaakt die heeft iss membraan op de cilinder

wat ik alleen niet snap is dat die gast met die tomos een mhr team cilinder erop gooit die cilinder komt nooit tot z'n recht omdat die veels te hoogtoerig is voor een tomos + door het ophogen [want je zit met je slag]dan klopt de timing niet meer

het advies op het puchforum was zoek een cilinder die niet hoogtoerig is dus geen polini evo of mhr cilinder en zorg dat de slag niet veel afwijkt omdat je heel de timing verkloot ik zou dus voor een nsr cilinder gaan van kaio die heeft die gast ook gebruikt

dus waar je opmoet letten is slag,tapeinden en spoelpoorten want die komen buiten je blok [carters oplassen]
stonnyt

Bericht door stonnyt »

paul schreef:
stonnyt schreef:die heeft tog ook 't membraam op de cil zoals bij de mt/mb????
ja ik zit zelf veel op het puchforum daar heeft een gast een honda nsr cilinder pasgemaakt die heeft iss membraan op de cilinder

wat ik alleen niet snap is dat die gast met die tomos een mhr team cilinder erop gooit die cilinder komt nooit tot z'n recht omdat die veels te hoogtoerig is voor een tomos + door het ophogen [want je zit met je slag]dan klopt de timing niet meer

het advies op het puchforum was zoek een cilinder die niet hoogtoerig is dus geen polini evo of mhr cilinder en zorg dat de slag niet veel afwijkt omdat je heel de timing verkloot ik zou dus voor een nsr cilinder gaan van kaio die heeft die gast ook gebruikt

dus waar je opmoet letten is slag,tapeinden en spoelpoorten want die komen buiten je blok [carters oplassen]
hoe bedoel je buiten het blok? gaan de spoelpoorten van de cil verder naar buiten dan de carters groot zijn? en een beetje nsr maar volgens mij ook al heel wat toeren. ik heb zelf ook een schakel (dt50mx) en die maakt vlink wat toeren vooral met het weg rijden. volgens mij doet elke schakel dat. en zijn er ook nog ander veel gebruikte cils. op school hoorde ik iets van een cil van am6 met meerdere voet pakkingen en dat dat dan het slag verschil op neemt.
derbi master

Bericht door derbi master »

laat even 1 ding duidelijk zijn... Je slagverschil werk je aleen weg, als je je Bickend in je krukas verschuift tenopzichte van het hard van je as...

maar een Nsr cilinder maakt minder toeren dan 1 van een Am6, Am6 zit onder andere onder een Aprilia RS en Motorhispania.

Je moet gewoon opzoek gaan naar een Cilinder die nog een lage timing heeft, zodat je hem zelf eventuweel kan verhogen.

En denk der om, een Uitlaat bepaalt ook Heel erg veel hoeveel toeren je machientje zal draaien...
stonnyt

Bericht door stonnyt »

nee okeey maar jullie vinde nu dus de cil van een nsr de voordehands ligende cil ???
Neluhz

Bericht door Neluhz »

zoek even slag op, en hoe het zit met tapeinden enzo.
edit slag is 41.4
Gast

Bericht door Gast »

Opzich is 2 nieuwe krukaswangen draaiien best te doen, vooral met een klein cnc programaatje! Zijn vrij simpel, draaiien en alleen draad tappen! Conische stuk aan de ontstekingskant staat onder 5 graden (net gemeten, onder voorbehoud :wink: ). En dan daarna een gat boren en uitdraaiien op de gewenste plek in een 4-klauw.
Je moet alleen over een pers beschikken,om ze uit elkaar en weer in elkaar te persen.(hebben meeste metaal bedrijven wel)

Het uitgelijnd in elkaar zetten van de krukas is iets moeilijker, maar kun je doen door hem in de draaibank in te spannen aan een kant, en de andere kant(die je er net aangeperst hebt) te controleren met een klok, die je ook gebruikt om andere ronde werkstukken goed in te spannen.

Maar als je een puch carter gebruikt zit je daarna nog met de spoelkanalen in het carter, die je op moet lassen enzo, dat maakt het een stuk minder aantrekkelijk om hier aan te beginnen. Alhoewel je dan wel een van de snelste puch minis kunt krijgen. 8)

Was ik maar niet afhankelijk van school om te draaiien..zucht..schiet niet op daar.
Laatst gewijzigd door Gast op do 24 nov 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

simoni cilinderkit voor am6 heeft een slag van 46mm, misschien dat dat nog pas te maken is.
wonee, !CENSUUR!, dan krijg je van die rare timingen
Gast

Bericht door Gast »

Maar welke cilinders passen er nu op de tapeinden??
Heb mezelf met mijn gezwets hierboven op een id gebracht. :)
Neluhz

Bericht door Neluhz »

die tapeiden zul je zowiezo moeten verplaatsen :?
maar als je geld teveel hebt, neem daan een 2f4r voor piaggio, slag van 44mm, tegenover 43 van puch :D
tis misschien makkelijker om de krukas aan te passen, de drijfstan wat verder naar het midden ofzo :?
Neluhz

Bericht door Neluhz »

wallah, dt80mx is 42 mm
Neluhz

Bericht door Neluhz »

dt80mx is dus 42mm, een een rv4 cilinder ook, zijn nog best leuke cilinders voor te krijgen.

waaaaaaaaaajjooooooooow 700 post


postkrikker :D
Plaats reactie