een poging wagen om een lc blok te maken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Drijfstang kun je niet verplaatsen want de as die door het bigend loopt zit in de krukaswangen geperst. De positie van de as in de krukaswang bepaald de positie van de drijfstang en dus de slag!

Bestudeer maar een goed een krukas.

Als de tapeinden passen kun je zelfs met devcon al grotere poorten maken.Tapeinden verplaatsen lijkt mij persoonlijk klote om precies te doen.(tegenover wat moet je de positie bepalen van de tapeinden? krijg je nooit goed op hun plek, en dat is cruciaal voor je bigend en smalend.)
derbi master

Bericht door derbi master »

Bickend kan je wel verplaatsen, doomiddel van een vol ronde krukas te nemen en dan een nieuwe gat te maken, tegenover je oude bickend gad. en dat oude gat dan weer dicht maken met staal.

Persoonlijk vind ik de beste manier om je tapeinden te verzetten, doormiddel van eerst je Carter uitfrezen (vlak dus) een mm of 15-20 en dan daar dan 2 alu blokjes in te maken die daar precies in passen.

die alu blokjes zijn naast mekaar dus een 4kant met in het midden een Gat van de diameter waar je cilinder wangen in komen. en waar dus ook je nieuwe gaten zitten voor je draait einden.

Ben zelf namelijk met gelijk zo iest bezig ;)

Suc6
stonnyt

Bericht door stonnyt »

ik heb alleen laten zien dat het met een cil. kan waar van de slag te kort is en een plaatje metaal er tussen (zie link eerst post) en zo wil ik het mess ook gaan proberen. maar nu dacht ik als ik nu eens een cil pak waar van de slag te lang is (bijv. van puch is 43 en van die ander is 44) en ik freez daar wat van af op een frazbank. of leverd dat een nog slechtere timing op???
Gast

Bericht door Gast »

derbi master schreef: Persoonlijk vind ik de beste manier om je tapeinden te verzetten, doormiddel van eerst je Carter uitfrezen (vlak dus) een mm of 15-20 en dan daar dan 2 alu blokjes in te maken die daar precies in passen.

die alu blokjes zijn naast mekaar dus een 4kant met in het midden een Gat van de diameter waar je cilinder wangen in komen. en waar dus ook je nieuwe gaten zitten voor je draait einden.

Suc6
Toch is dat nog verrekte moeilijk om zonder afwijking op je carter te krijgen, dus zonderdat je drijfstang scheef komt ofzo.

Maar zijn er cilinders die op de tapeinden van een puchblok passen? Behalve dan die voor een Yamaha DT/Dr?

Ik wil wel eens proberen zelf een krukas te draaiien, indien er een LC cilinder op de tapeinden past. Heb geen zin om daar mee te gaan klooiien. :P
Membraan inlaat heb ik toch al en is eitje om te maken.
wegracers
forum gebruiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 10 okt 2005, 17:45
Locatie: Emmen B.o veld

Bericht door wegracers »

wat is de slag van eeen normale puch ben ook bezig een watercool cilinder te bouwen :roll:
paul

Bericht door paul »

tja je hebt verschillende manieren

plaat tussen cilinder en carter dus je hebt een cilinder nodig met een lage timing aangezien het anders nooit goed zal lopen [of helemaal niet

bigend verplaatsen in de krukas wangen zodat de slag wel klopt

zelf een krukas draaien [heel preciezie werk]

een oude gare 44 mm lc cilinder zien te vinden waarvan dus de wand stuk is zodat je de poorten dicht kunt lassen en er nieuwe in frezen zodat je een goede cilindertiming hebt voor een puchblok en dan opnieuw nicasilen of een gietijzeren bus erin krimpen [DEZE OPLOSSING KOST WEL WAT GELD]

makkelijkste manier is dus met de plaat

beste manier is een krukas draaien of het bigend verplaatsen
-------------------------------------------------------------------------------------
TIP: als je de manier met de plaat gaat doen frees dan je carter af en zorg dat de plaat 1 cm dik is zodat als de plaat met pakking tussen je carter en cilinder zit de zuiger bovenin de cilinder komt en dat je timingen kloppen je moet de plaat lekker groot houden zodat je daar je spoelpoorten in kwijt kan en zo kun je ze dus mooi overlaten lopen naar de spoelpoorten in je carters daarvoor moet de plaat dus dik wezen maar er is nog meer je moet gaten boren in de plaat [4x]deze gaten komen precies zodat je de plaat over de tapeinden kunt schuiven nu moet je de gaten vlakverzinken dit betekent dat als je er een schroef [m6] doorheen doet dat deze gelijk liggen met de plaat NU KUN JE DE PLAAT VASTSCHROEVEN OP JE BLOK DE BOUTEN KOMEN IN DE TAPEINDGATEN VAN JE BLOKhet enigste wat je nu nog moet doen is nieuwe tapeindgaten in de plaat maken voor de lc cilinder

je hebt nu alles opgelost met de plaat zuiger komt bovenin de cilinder,je kunt je spoelpoorten doortrekken omdat de poorten tegen de plaat aankomen en je hebt de plaat dik gemaakt zodat je er nieuw draad in kan maken voor de nieuwe tapeindgaten

ALS JE ALLES HEEL GOED DOORLEEST DENK IK DAT ER GEEN VRAGEN WORDEN GESTELT HIEROVER :wink:
Laatst gewijzigd door paul op za 26 nov 2005, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
wegracers
forum gebruiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 10 okt 2005, 17:45
Locatie: Emmen B.o veld

Bericht door wegracers »

maar wat ia laag timming net in die wereld :oops: maar proberen he

maar wat is de slag normaal van een puch cilinder :?:
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

wegracers schreef:maar wat ia laag timming net in die wereld :oops: maar proberen he

maar wat is de slag normaal van een puch cilinder :?:
43mm
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
wegracers
forum gebruiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 10 okt 2005, 17:45
Locatie: Emmen B.o veld

Bericht door wegracers »

maar weet niet presies wat de timming is
wie kan ij dat iut leggen
:?:
derbi master

Bericht door derbi master »

paul schreef:tja je hebt verschillende manieren


beste manier is een krukas draaien of het bigend verplaatsen
-------------------------------------------------------------------------------------
TIP: als je de manier met de plaat gaat doen frees dan je carter af en zorg dat de plaat 1 cm dik is zodat als de plaat met pakking tussen je carter en cilinder zit de zuiger bovenin de cilinder komt en dat je timingen kloppen je moet de plaat lekker groot houden zodat je daar je spoelpoorten in kwijt kan en zo kun je ze dus mooi overlaten lopen naar de spoelpoorten in je carters daarvoor moet de plaat dus dik wezen maar er is nog meer je moet gaten boren in de plaat [4x]deze gaten komen precies zodat je de plaat over de tapeinden kunt schuiven nu moet je de gaten vlakverzinken dit betekent dat als je er een schroef [m6] doorheen doet dat deze gelijk liggen met de plaat NU KUN JE DE PLAAT VASTSCHROEVEN OP JE BLOK DE BOUTEN KOMEN IN DE TAPEINDGATEN VAN JE BLOKhet enigste wat je nu nog moet doen is nieuwe tapeindgaten in de plaat maken voor de lc cilinder

je hebt nu alles opgelost met de plaat zuiger komt bovenin de cilinder,je kunt je spoelpoorten doortrekken omdat de poorten tegen de plaat aankomen en je hebt de plaat dik gemaakt zodat je er nieuw draad in kan maken voor de nieuwe tapeindgaten

ALS JE ALLES HEEL GOED DOORLEEST DENK IK DAT ER GEEN VRAGEN WORDEN GESTELT HIEROVER :wink:
deze manier gaat niet lukken.

omdat je tapeinden dan nog Te dicht op je bouten zitten of half op zitten, waarmee je de Plaat Alu op je blok bevestigt.

Dus zou je die plaat in 2e moeten dellen (niet door zagen, maar 2 aparte helfden maken omdat je anders een keer krijgd), en dan vast lassen.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

wegracers schreef:maar weet niet presies wat de timming is
wie kan ij dat iut leggen
:?:
zeg maar het moment waarop de poorten open en dicht gaan, dat wordt uitgedrukt in graden.
paul

Bericht door paul »

derbi master schreef:
paul schreef:tja je hebt verschillende manieren


beste manier is een krukas draaien of het bigend verplaatsen
-------------------------------------------------------------------------------------
TIP: als je de manier met de plaat gaat doen frees dan je carter af en zorg dat de plaat 1 cm dik is zodat als de plaat met pakking tussen je carter en cilinder zit de zuiger bovenin de cilinder komt en dat je timingen kloppen je moet de plaat lekker groot houden zodat je daar je spoelpoorten in kwijt kan en zo kun je ze dus mooi overlaten lopen naar de spoelpoorten in je carters daarvoor moet de plaat dus dik wezen maar er is nog meer je moet gaten boren in de plaat [4x]deze gaten komen precies zodat je de plaat over de tapeinden kunt schuiven nu moet je de gaten vlakverzinken dit betekent dat als je er een schroef [m6] doorheen doet dat deze gelijk liggen met de plaat NU KUN JE DE PLAAT VASTSCHROEVEN OP JE BLOK DE BOUTEN KOMEN IN DE TAPEINDGATEN VAN JE BLOKhet enigste wat je nu nog moet doen is nieuwe tapeindgaten in de plaat maken voor de lc cilinder

je hebt nu alles opgelost met de plaat zuiger komt bovenin de cilinder,je kunt je spoelpoorten doortrekken omdat de poorten tegen de plaat aankomen en je hebt de plaat dik gemaakt zodat je er nieuw draad in kan maken voor de nieuwe tapeindgaten

ALS JE ALLES HEEL GOED DOORLEEST DENK IK DAT ER GEEN VRAGEN WORDEN GESTELT HIEROVER :wink:
deze manier gaat niet lukken.

omdat je tapeinden dan nog Te dicht op je bouten zitten of half op zitten, waarmee je de Plaat Alu op je blok bevestigt.

Dus zou je die plaat in 2e moeten dellen (niet door zagen, maar 2 aparte helfden maken omdat je anders een keer krijgd), en dan vast lassen.
die plaat gaat werken geloof het of geloof het niet maar het werkt

en de plaat aan je carter vastlassen is dom want dan kan je je blok niet meer splitsen tenzij je de plaat uit 2 delen maakt dan gaat het wel
derbi master

Bericht door derbi master »

paul schreef:
derbi master schreef:
paul schreef:tja je hebt verschillende manieren


beste manier is een krukas draaien of het bigend verplaatsen
-------------------------------------------------------------------------------------
TIP: als je de manier met de plaat gaat doen frees dan je carter af en zorg dat de plaat 1 cm dik is zodat als de plaat met pakking tussen je carter en cilinder zit de zuiger bovenin de cilinder komt en dat je timingen kloppen je moet de plaat lekker groot houden zodat je daar je spoelpoorten in kwijt kan en zo kun je ze dus mooi overlaten lopen naar de spoelpoorten in je carters daarvoor moet de plaat dus dik wezen maar er is nog meer je moet gaten boren in de plaat [4x]deze gaten komen precies zodat je de plaat over de tapeinden kunt schuiven nu moet je de gaten vlakverzinken dit betekent dat als je er een schroef [m6] doorheen doet dat deze gelijk liggen met de plaat NU KUN JE DE PLAAT VASTSCHROEVEN OP JE BLOK DE BOUTEN KOMEN IN DE TAPEINDGATEN VAN JE BLOKhet enigste wat je nu nog moet doen is nieuwe tapeindgaten in de plaat maken voor de lc cilinder

je hebt nu alles opgelost met de plaat zuiger komt bovenin de cilinder,je kunt je spoelpoorten doortrekken omdat de poorten tegen de plaat aankomen en je hebt de plaat dik gemaakt zodat je er nieuw draad in kan maken voor de nieuwe tapeindgaten

ALS JE ALLES HEEL GOED DOORLEEST DENK IK DAT ER GEEN VRAGEN WORDEN GESTELT HIEROVER :wink:
deze manier gaat niet lukken.

omdat je tapeinden dan nog Te dicht op je bouten zitten of half op zitten, waarmee je de Plaat Alu op je blok bevestigt.

Dus zou je die plaat in 2e moeten dellen (niet door zagen, maar 2 aparte helfden maken omdat je anders een keer krijgd), en dan vast lassen.
die plaat gaat werken geloof het of geloof het niet maar het werkt

en de plaat aan je carter vastlassen is dom want dan kan je je blok niet meer splitsen tenzij je de plaat uit 2 delen maakt dan gaat het wel
Zoals ik al zij... je moet ze in 2 delen makem...

ja het zou best kunnen lukken met een plaat der op vast bouten... aleen moet je wel een cilinder nemen waarbij de tapeind gaten ver uit mekaar liggen. anders kom je toch echt op bouten te zitten...
Gast

Bericht door Gast »

Met die plaat is het slag probleem nog niet opgelost!
derbi master

Bericht door derbi master »

Dre schreef:Met die plaat is het slag probleem nog niet opgelost!
nee dat weet ik, heb ik al vermeld ook. slag kan je aleen verandere om de bickend op een ander pozitie te plaatsen.

maar die plaat is bedoelt om je tapeinden te verplaatsen... en zo dat je spoelpoorten over kunnen lopen.
en eerst moet je dan je carter uitfrezen zodat die alu plaat der in kan zetten.
Plaats reactie