advies afstelling/opvoeren tai chi

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

advies afstelling/opvoeren tai chi

Bericht door Gast »

ik heb een tijdje geleden een tai chi gekocht 8)
maar ik wil toch over een paar dingen advies vragen aan jullie

(begin niet gelijk te roepen zoekfunctie :oops:
want dat heb ik ook zeker ook wel gebruik van gemaakt, maar aangezien ik meerdere vragen heb is het handiger om zelf een topic erover te beginnen)

als ik vanaf stilstand wil wegrijden kan ik bijna volgas geven en dan rolt hij langzaam weg(terwijl hij wel gigantisch veel toeren maakt), maar vanaf 15/20 km/uur gaat hij als een raketje :twisted:
ik wil dus andere koppeling en caberateur ophalen, welke caberateur (17,5 :?: ) en koppeling kan ik het beste onder dit motortje gooien :?:

-ik wil hem ook gelijk goed afgesteld hebben, kan iemand mij adviseren waar ik (omgeving groningen) het beste heen kan gaan, heb namelijk geen zin in gepruts :evil:

-ik heb de bike een aantal tankjes ingereden met benzine mix 1:25, welke benzine/olie mix kan ik het beste vanaf nu gebruiken (dan ben ik hopelijk ook van die rokerij af als die koud is)

-als ik vanaf hoge snelheid afrem dan heeft hij de neiging om uit te vallen, kan dat te maken hebben met de benzine mix (rij nu 1:25 voor inrijden)
of zou dit eerder een andere oorzaak hebben :?:

andere tips voor het beter(en sneller) O:) laten rijden van dit motortje zijn natuurlijk zekers welkom 8)
(of plekken waar je in omgeving van hoogezand/groningen goed kan rijden zonder door onze goede vrienden lastig gevallen te worden)

thnx alvast :)
Gast

Bericht door Gast »

Wat betreft je koppeling zou ik een racekoppeling bestellen via internet (50 tot 80 euro), je zou eventueel naar drachten kunnen gaan (*geen sponsor*.nl).

Wat betreft je benzinemix zou ik iets van 1:35 mengen

Verder kom ik niet uit het noorden dus kan ik je verder niet adviseren.


Maar er zijn vast anderen die dat wel kunnen...
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Voor je koppelings probleem zou ik zker een race koppeling aan bevelen, iets van Zochi, Bizeta, dit zijn redelijk dure koppelingen van 100 euro. Maar dan heb je een hele goeie koppeling, had eerst ook dat probleem wat je beschrijft van langzaam weg rijden, maar nu trekt ie heel erg goed op bij mij :) Heb er een bizeta met carbonfrictie schoentjes in zetten en ben er zeer tevreden over :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Dat mousje dat in je powerfilter los zit haal dat er maar uit heeft geen nut en het lijkt als hij beter loopt als het eruit is.
Voor meer en beter te kunnen remmen zou ik je aanraden moutainbike remmetjes erop te zetten, met zo'n korte hendel en die verder van je stuur staan.
Een race koppeling is ook aan te raden en eentje met 3 schoenen.
Voor je koppeling probleem, mss helpt het als je eens met een schuifmaat je veertjes meet als ze in de koppeling zitten en ze zo op 21mm zet.
Verder weet ik het niet zo direct ben heb ook nog maar een anderhalve maand mijn bike.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ok thnx maar weet iemand ook welke caberateur het beste is??
en hebben al die kleine dingen zoals rocket key ed. ook nut of valt dat tegen

@ ray wat voor caberateur heb jij eronder hangen en wat heb jij nog meer veranderd aan je bike?
Gast

Bericht door Gast »

Jah , diel kleine zaken zoals een rocketkey en een RaceMambraan helpen wel, maar eigenlijk meer voor je acceleratie dan je top.....

Maar stel je er niet te veel van voor het is een simplele en goedkope manier van minituning opvoeren of he je het wil noemen....
WllmJn

Bericht door WllmJn »

Eerst 2/3 tankjes inrijden op 1:25 en dan pas overgaan op 1:30 of 1:35
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

voor je koppeling kan je ook ff contact opnemen met *Hank*, hij kan je koppeling omtoveren tot een gelijkwaardige of miss. zelfs betere koppeling als bv. bizeta.
en het kost nog minder ook
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
WllmJn

Bericht door WllmJn »

off topic: MiniTuning èh, yes sounds cool
on " : Andere uitlaat?, vraag mij niet welke, heb geen idee
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

space_racer schreef:ok thnx maar weet iemand ook welke caberateur het beste is??
en hebben al die kleine dingen zoals rocket key ed. ook nut of valt dat tegen

@ ray wat voor caberateur heb jij eronder hangen en wat heb jij nog meer veranderd aan je bike?
Voor de rest nog niks getuned ofzo behalve die koppeling :wink: Van de winter word mijne getunend, komt 19 mm dellorto op dan (ja dat heeft geen zin zegt iedereen dan :roll: ) Wel dus want mijn cilinder word ook helemaal gekieteld en gedaan :wink: Maar dat komt allemaal nog wel op het forum te staan alst gebeurt is :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gast

Bericht door Gast »

hehe die minituning houden we erin :lol:

thnx voor de info en ik zal de veranderingen die ik aan ga brengen ook hier op posten met eventuele foto's (ik zit nl ook nog te denken om de kappen te laten airbrushen)
en ik zal *hank* ff een mailtje sturen

ben benieuwd wat ik nog uit dit beestje kan trekken 8)

oh ja nog 1 ding:
als ik vanaf hoge snelheid afrem dan heeft hij de neiging om uit te vallen, kan dat te maken hebben met de benzine mix rij nu 1:25 voor inrijden. (laatste tankje en dan stap ik over op 1:30/35)
of zou dit eerder een andere oorzaak hebben :?:
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Ik rij ook op 1:25 en heb er al meer als 10 tankjes op zitten, ja je mag dan lichter gaan smeren, maar vind wel goed zo, word alles goed gesmeert aan gezien al me lagers nog chinees zijn :roll: Komen c3 lagers in als me blok open gaat dus :) Maar ik heb daar geen last van, dus misschien de afstelling ofzo?
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gast

Bericht door Gast »

het kan eigenlijk niet aan lucht/benzine verhouding liggen LIJKT me aangezien hij stationair ook goed blijft lopen en ook geen startproblemen heeft.

misschien wat troep in caburateur of in benzineslang, maar dat lijkt me eigenlijk ook niet echt logisch aangezien hij geen startproblemen heeft en ook goed stationair blijft lopen :?

ik kijk morge wel, als dat het niet is kan ik dat iig uitsluiten
Gast

Bericht door Gast »

maar ray ik hier ook al meerdere malen gelezen dat TE rijk tanken ook slopend voor je motortje is

vraag me niet waar ik dat gelezen heb want heb ondertussen bijna hele forum al gehad 8)
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Zal binnekort zien hoe slopend, want dan gaan me carters en al uit elkaar dus :lol:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gesloten