start niet en lekt
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
start niet en lekt
oi ik heb probleempje en hoop dat julie kunnen helpen.
mijn bike starte al een tijdje niet meer , ik heb de blikken erafgevezen.
toen zag ik een buisje onder de carb waardoor benzine vloeide ma het lekte een heel klein beetje echt druppeltje per uur ofzo.
ik wou hem open halen door de vijzetjes los te draaien maar toen begon mn ganse carb hard benzine te lekken en erg rap, ik draaide alles weer vast maar het lekte nog een beetje. hoe dan ook ik ging terug naar buiten en zette benzinekraantje open en choke open. en ik trok heel zachtjes aan de trekstarter en hij starte echt onmiddelijk na een halve keer trekken. ik reed 10 meter en zag toen dat nu echt de benzine uit dat buisje spoot. ik draaide mijn benzine terug dicht en nu lekt hij weer druppel per druppel. wat moet ik doen? en wat is er mis?
thx anyway
mijn bike starte al een tijdje niet meer , ik heb de blikken erafgevezen.
toen zag ik een buisje onder de carb waardoor benzine vloeide ma het lekte een heel klein beetje echt druppeltje per uur ofzo.
ik wou hem open halen door de vijzetjes los te draaien maar toen begon mn ganse carb hard benzine te lekken en erg rap, ik draaide alles weer vast maar het lekte nog een beetje. hoe dan ook ik ging terug naar buiten en zette benzinekraantje open en choke open. en ik trok heel zachtjes aan de trekstarter en hij starte echt onmiddelijk na een halve keer trekken. ik reed 10 meter en zag toen dat nu echt de benzine uit dat buisje spoot. ik draaide mijn benzine terug dicht en nu lekt hij weer druppel per druppel. wat moet ik doen? en wat is er mis?
thx anyway
Voordat je een nieuwe carburateur koopt, probeer hem eens helemaal schoon te maken. Bakje aan de onderkant losmaken en onder de kraan schoonmaken (ook de vlotter), dan goed droogmaken. Van onder in de carb schoonblazen, waarschijnlijk zit er vuil in waardoor je carb dus lekt. Dan alles weer monteren en nog eens proberen. Als het blijft lekken kan je overwegen een andere carb te kopen maar ik denk zelf dat dat niet nodig is.
Verder moet je de benzineslang losmaken en doorblazen. Wat ook nog kan is dat je benzinefilter niet goed werkt. Deze kost hooguit een paar euro en kan een hoop problemen oplossen.
Verder moet je de benzineslang losmaken en doorblazen. Wat ook nog kan is dat je benzinefilter niet goed werkt. Deze kost hooguit een paar euro en kan een hoop problemen oplossen.
mag ik gewoon de carb openmaken en de vijzen losdraaien want dan loopt wel alle benzine eruit. is dat erg?
btw ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, hoe ziet een vlotter eruit?
heeft iemand daar een foto van ofzo dat maakt alles wel veel makkelijker als ik foto zou hebben van die onderdelen :p
thx
btw ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, hoe ziet een vlotter eruit?
heeft iemand daar een foto van ofzo dat maakt alles wel veel makkelijker als ik foto zou hebben van die onderdelen :p
thx
Aan de onderkant van je carb zitten 2 schroefjes, als je deze losdraait loopt inderdaad de benzine eruit. Hou even een doek eronder om het op te vangen. Zorg ook dat je eerst het benzinekraantje dichtdraait. In dat bakje zit een soort dikke kunststof ring, dit is je vlotter. Waarschijnlijk zit er wat vuil of gruis in je carb waardoor je vlotter niet goed werkt, en dat zorgt voor het lekken van benzine.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Re: start niet en lekt
idd, je vlotter blijft plakken, Haal de veer van het benzineslangetje, knijp het slangetje met een waterpomp (hoog genoeg) dicht, en trek hem eraf, Stop er een priem of zo in (zodat je de tang eraf kunt halen) en haal dan de carb eraf, dan zal deze niet meer lekken (een carb lekt altijd als je deze los haalt, omdat deze nog benzine in de vlotterkamer heeft) haal dan je vlotterbakje los en kijk ff naar (desnoods blaas even alles door met een compressor) zet alles weer in elkaar en voila, dan zou hij het eigenlijk moeten doen.ethannetje schreef:oi ik heb probleempje en hoop dat julie kunnen helpen.
mijn bike starte al een tijdje niet meer , ik heb de blikken erafgevezen.
toen zag ik een buisje onder de carb waardoor benzine vloeide ma het lekte een heel klein beetje echt druppeltje per uur ofzo.
ik wou hem open halen door de vijzetjes los te draaien maar toen begon mn ganse carb hard benzine te lekken en erg rap, ik draaide alles weer vast maar het lekte nog een beetje. hoe dan ook ik ging terug naar buiten en zette benzinekraantje open en choke open. en ik trok heel zachtjes aan de trekstarter en hij starte echt onmiddelijk na een halve keer trekken. ik reed 10 meter en zag toen dat nu echt de benzine uit dat buisje spoot. ik draaide mijn benzine terug dicht en nu lekt hij weer druppel per druppel. wat moet ik doen? en wat is er mis?
thx anyway
Jah zo is het.
Als je tank leeg is wel,en anders loopt hij vanzelf leeg.ethannetje schreef:heel erg bedankt voor die hulp ik ga het dadelijk proberen maar nog 1 ding mag je een pocketbike onderste boven leggen? omgekeerd dus?
En kijk idd ook even naar je benzinefilter,als deze er al een hele tijd op zit gewoon vervangen voor één nieuwe
zou je mini ook niet op zijn kop leggen,Zet hem op een workmate of op de werkbank een lekbak eronder en de benzine er uit laten lopen,dan hoef je ook niet te gaan !CENSUUR! met priemen tangen etc....dan je carburateur eraf halen (compleet)
Dan bak je een bakje en daar doe je benzine in en zo haal je elk dingetje uit de carburateur en maak je het schoon in de benzine.
TIP!!:
LEG ALLES WAT JE ERUIT HAALT IN DE VOLGORDE VAN LOSDRAAIEN OP EEN SCHONE HANDDOEK OFZO!!
(dan komt het ook weer inelkaar)
Dan bak je een bakje en daar doe je benzine in en zo haal je elk dingetje uit de carburateur en maak je het schoon in de benzine.
TIP!!:
LEG ALLES WAT JE ERUIT HAALT IN DE VOLGORDE VAN LOSDRAAIEN OP EEN SCHONE HANDDOEK OFZO!!
(dan komt het ook weer inelkaar)
zo , ik heb echt alles gedaan wat julie zeiden, ik haalde de ring eruit,
hij was bijna niet vuil. alles uitgekuist. alles terug dicht ik probeer hem en in het begin sputterd hij een beetje en schiet hij bijna aan. maar nu na 200 keer trekken ofzo doet hij gewoon weer nix meer. maar het lekken is wel gestopt.
ik heb de stationairschroef op alle mogelijke manieren geprobeerd , los, beetje los , gewoon , vast , vaster , niets helpt.
verder heb ik ook naar mijn bougie gezocht maar met alle goede wil ik vind deze niet iedereen zegt een cilindervormig ding maar ik zie deze echt niet zitten. ik heb mijn trekstarter opengehaald maar daar zie ik ook nix.
heeft iemand soms een foto van zijn pocketbike waar de bougie te zien is zodat ik kan zien waar die ongeveer zit en hoe die eruit ziet?
any sugestions?
thx anyway
hij was bijna niet vuil. alles uitgekuist. alles terug dicht ik probeer hem en in het begin sputterd hij een beetje en schiet hij bijna aan. maar nu na 200 keer trekken ofzo doet hij gewoon weer nix meer. maar het lekken is wel gestopt.
ik heb de stationairschroef op alle mogelijke manieren geprobeerd , los, beetje los , gewoon , vast , vaster , niets helpt.
verder heb ik ook naar mijn bougie gezocht maar met alle goede wil ik vind deze niet iedereen zegt een cilindervormig ding maar ik zie deze echt niet zitten. ik heb mijn trekstarter opengehaald maar daar zie ik ook nix.
heeft iemand soms een foto van zijn pocketbike waar de bougie te zien is zodat ik kan zien waar die ongeveer zit en hoe die eruit ziet?
any sugestions?
thx anyway
De bougie is het ronde uitstekende ding wat bovenin je cylinder zit gedraaid.
Er gaat een 5mm dik zwart kabeltje naartoe waar een rubberen dopje opzit.
Je zou even kunnen nakijken of deze goed vonkt.
Je doet dit door de bougie eruit te draaien, je doet hem dan weer in het dopje en legt hem met het metaal op de cylinder kop.
Zorg dat ie goed contact maakt met de cylinder kop, maar HOUD hem NIET vast (kan een flinke schok opleveren) en trek een paar keer aan de starter.
Als het goed is zie je een mooie vonk precies in het midden van de bougie.
Doet ie dit niet, dan zou de bougie wel eens kapot kunnen zijn. Voor 3 a 4€ heb je een nieuwe.
Er gaat een 5mm dik zwart kabeltje naartoe waar een rubberen dopje opzit.
Je zou even kunnen nakijken of deze goed vonkt.
Je doet dit door de bougie eruit te draaien, je doet hem dan weer in het dopje en legt hem met het metaal op de cylinder kop.
Zorg dat ie goed contact maakt met de cylinder kop, maar HOUD hem NIET vast (kan een flinke schok opleveren) en trek een paar keer aan de starter.
Als het goed is zie je een mooie vonk precies in het midden van de bougie.
Doet ie dit niet, dan zou de bougie wel eens kapot kunnen zijn. Voor 3 a 4€ heb je een nieuwe.
Nee met een tang gaat het je moeilijk lukken denk ik.ethannetje schreef:daar moet je waarschijnlijk je hele motorblok voor van je frame halen ofzo? want met alle goede wil, dat ding zit muur vast en ik kan er echt niet aan. doe je dit met een tang ofzo ?
Voor de bougie los te halen heb je een bougiesleutel nodig.
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Hij kan inderdaad behoorlijk vast zitten, maar je motorblok eraf halen zou niet nodig moeten zijn.ethannetje schreef:daar moet je waarschijnlijk je hele motorblok voor van je frame halen ofzo? want met alle goede wil, dat ding zit muur vast en ik kan er echt niet aan. doe je dit met een tang ofzo ?
Eerst het dopje eraf halen en dan met een goed passende bougie sleutel de bougie eraf draaien (tegen de klok in om hem los te draaien).