Vliegwiel stuk :(

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Vliegwiel stuk :(

Bericht door Gast »

Ik had mn rocket key gemonteerd, volgens de aanwijzingen op v-racer.nl
Toen ik hem wilde starten, moest ik echt 10x trekken, toen ging ie aan. Vervolgens liep hij 5 seconden waarna ik een knal hoorde en het hele zaakje vastliep. Dus ik mijn vliegwiel eraf gehaald, bleek de rocket key afgebroken en er was een stuk uit mijn vliegwiel gebroken.

Het was trouwens zo'n light vliegwiel, waarbij 2/3 van de schoepen weg was gefreesd. Zou het kunnen dat er onbalans was in het vliegwiel waardoor alles nu kapot is gegaan? Zo ja, dan stel ik *geen sponsor*.nl aansprakelijk omdat zij mij dat vliegwiel hebben gestuurd.
Gast

Bericht door Gast »

Denk eerder een slechte rocketkey...... zou gewoon contact opnemen met V-Racer en ik neem aan dat deze zijn goede naam wil behouden en jou maar al te graag helpt, met een nieuwe rocketkey en evt. een nieuw vliegwiel.
Gast

Bericht door Gast »

ItsME schreef:Denk eerder een slechte rocketkey...... zou gewoon contact opnemen met V-Racer en ik neem aan dat deze zijn goede naam wil behouden en jou maar al te graag helpt, met een nieuwe rocketkey en evt. een nieuw vliegwiel.
Idd..ze zullen niet snel zeggen van..ZOEK ET LEKKER ZELF UIT..

Want als jy alles goed hebt gemonteerd enzo..

Lag het aan de rocketkey dus..is het in principe hun schuld ;).
Gast

Bericht door Gast »

Zo dacht ik er ook over, ik neem an dat het aan het materiaal van de rocketkey lag. Dat deze bijvoorbeeld een gietfout gehad zou kunnen hebben ofwel een belletje in het metaal (aluminium d8 ik).

Is je vliegwiel verder nog wel ok?
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb zojuist dit mailtje gestuurd:


----------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen donderdag heb ik de door mij bestelde onderdelen ontvangen. Mijn dank voor de snelle levering. Echter zijn er een aantal problemen ontstaan.

Ik heb met veel zorgvuldigheid het lichte vliegwiel en de rocketkey gemonteerd, volgens de handleiding op www.v-racer.nl

Na montage probeerde ik de bike te starten. Na ongeveer 10x trekken sloeg de motor aan, waarna deze 5 seconden draaide. Vervolgens was er een doffe klap te horen, waarna de hele zaak vastliep. Ik heb het vliegwiel vervolgens verwijderd. Toen bleek dat de "Rocket Key (Echte kwaliteit: gehard aluminium)" was gebroken.

Vervolgens heb ik de orginele spie teruggezet, waarna ik de motor opnieuw startte. Precies hetzelfde gebeurde, na 5 seconden hoorde ik een klap. Toen ik het vliegwiel verwijderde, bleek de spie zwaar beschadigd en uit het vliegwiel was een stuk (1cm2) afgebroken.

Het lichte vliegwiel is wat mij betreft niets meer dan een standaard vliegwiel waarvan 2/3 van de schoepen is afgefreesd. Dit is in mijn optiek, zeker gezien de hoge prijs, niet zorgvuldig gedaan. De randen zijn ongelijk en niet vlak afgefreesd. Dit zorgt voor een ongebalanceerd vliegwiel, dat absoluut niet kan. De schade die is ontstaan is naar mijn mening dan ook ontstaan door onbalans.

Tot overmaat van ramp is ook de plastic trekstarter gescheurd. Hoewel ik begrijp dat plastic niet het meest sterke materiaal is, mag ik toch verwachten dat deze niet afbreekt na een paar keer trekken. Ik ben altijd zeer zorgvuldig met het vastdraaien van de schroeven. Deze zaten zeker niet te strak en niet te los.

Ik heb tot nu toe éénmaal gereden op de minibike. Aangezien ik al meer dan 400 euro heb uitgegeven (exclusief verzendkosten) verwacht ik een passende tegemoetkoming van *geen sponsor*.nl. Ik wil u vriendelijk doch dringend verzoeken deze tegemoetkoming in overweging te nemen.

Samengevat zijn de volgende onderdelen onbruikbaar geworden:
- licht vliegwiel
- standaard spie
- rocket key
- plastic trekstarter

Indien nodig wil ik de kapotte onderdelen terugsturen. Echter hoop ik zondag a.s. weer te kunnen rijden, aangezien dat gisteren niet mogelijk was.

Ik verwacht van u een spoedige en passende oplossing.

Met vriendelijke groet,
------------------------------

Ik ben benieuwd wat ik terugkrijg...
Gast

Bericht door Gast »

Dus als ik het goed begrijp, heb je je bike bij *geen sponsor* weg en de rocketkey bij vracer??? Wrom ook deze niet bij *geen sponsor*?

Het is namelijk niet erg handig om twee concurenten te noemen in de brief..... Dit zal sneller leiden van "ja jij koopt een rocketkey bij een ander waardoor wij niet voor de resultaten aansprakelijk gehouden kunnen worden". Dit gewoon vanuit het zakelijk oogpunt bekeken dan hé..... :roll:

Maargoed als ik jou was zal ik maar eens controleren of er nie meer stuk is of krom doordat het vliegwiel een beste klap gekregen heeft. Zal ook je krukas en de lagers hiervan een opsodemieter gehad hebben.

Als je er zelf niet uit kan komen breng de bike anders bij *geen sponsor* langs ofzo ik denk dat deze ook zo'n oplossing aandragen....

Succes
Gast

Bericht door Gast »

Nee het zit anders, ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest.

Ik heb alle onderdelen bij *geen sponsor*.nl besteld. Maar omdat *geen sponsor* geen documentatie bij haar producten levert, heb ik gerefereerd aan een montagehandleiding op v-racer.nl zodat ze niet kunnen zeggen dat ik het verkeerd heb gemonteerd.

V-racer speelt verder dus geen rol in het verhaal.

Verder hoop ik inderdaad dat de krukas niet beschadigd is. *geen sponsor*.nl is niet in buurt, Drachten is best ver vanuit Rotterdam. Ik wacht eerst hun reactie af en dan zie ik wel...
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Ik ben wel eens benieuwd naar hun uitleg. Zo'n zaken moeten meer op dit forum gepost worden als ze voorvallen, zo weet je waar ze het serieus nemen met hun klanten.
Zeker hun reactie posten en verdere ontwikkelingen in verband met deze zaak.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
schroefje

Bericht door schroefje »

Ik heb dit dus ook aan de hand gehad ook met een licht vliegwiel en ook orginele terug gezet (spie) idem verhaal bij mij kon er een nieuwe krukas in omdat de spiebaan geheel uitgelopen was.
Gast

Bericht door Gast »

Er is meer schade dan ik in eerste instantie dacht. Het vliegwiel is nu in drie stukken gebroken en de spiebaan is flink beschadigd. Ik denk dat de krukas een behoorlijke klap heeft gehad en het zou goed kunnen dat de balans flink is verstoord. Ik heb dit gisteren in een ander mailtje gestuurd naar *geen sponsor*.nl en ik verwacht vandaag een reactie aangezien ze op maandag gesloten zijn.

Ik hoop dat ze mij serieus nemen en niet aanzien voor een of andere prutser. Als ik geen vervangende onderdelen krijg zullen ze hun imago geen goed doen. Zeker omdat de kern van de minibikers in Nederland en Belgie toch regelmatig op dit forum te vinden is...

Als ik meer hoor laat ik het hier weten.
Gast

Antwoord van *geen sponsor*.nl

Bericht door Gast »

Dit is het antwoord dat ik zojuist heb ontvangen:

--------------

Hallo Timon,

Het racevliegwiel is een vliegwiel dat NIET overeenkomt met het normale
vliegwiel. Zou je bij het normale vliegwiel de schoepen verminderen dan
kom je niet uit daardoor zou je onbalans krijgen. Het vliegwiel wat u
heeft heeft steeds twee schoepen minder. Deze vliegwielen bestellen wij
bij onze leverancier en maken wij beslist niet zelf.

De beschadigingen die u op noemt kunnen niet door een vliegwiel ontstaan
dat niet goed gebalanceerd is. De schade zou dan niet zo groot worden als
u noemt. U heeft er zelf voor gekozen om onderdelen zelf te monteren.

De garantie die wij geven is altijd op basis van de onderdelen en niet op
vervolgschade tenzij er duidelijk aanwijzingen zijn dat er productiefouten
zijn. In dit geval kan dat haast niet zo zijn omdat de onderdelen die u
heeft gekocht veel worden verkocht door ons. We hebben nog nooit van
problemen gehoord met deze onderdelen.

U kunt in ieder geval de artikelen die kapot zijn en die door ons geleverd
zijn opsturen en dan bekijken wij of het daadwerkelijk onder garantie
valt. De onderdelen die onder garantie vallen worden kostenloos naar u
teruggestuurt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

Hylke Taselaar
info@*geen sponsor*.nl


---------------
Nu vraag ik me af:

Als ik het vliegwiel en rocketkey goed heb gemonteerd, en er ontstaat dus toch schade, wie is er dan aansprakelijk? In mijn optiek leveren zij mij een ongebalanceerd vliegwiel. De schoepen waren echt niet zorgvuldig afgefreesd, overal waren nog ongelijke opstaande randen te zien van het frezen. Nu beweren zij dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is doordat ik de onderdelen zelf heb gemonteerd.

Wat is jullie mening hierover?
schroefje

Bericht door schroefje »

tip:


kijk eens naar de achterzijde van het vliegwiel daar is het afgedraaid en zo hebben ze hem gebalanceerd,en dus niet met de schoepen.


denk dat je gewoon nu ff duur leer geld heb betaald!!!
Gesloten