Na enkele weken wat gestoeid te hebben met een goedkope chinees vind ik het leuk om wat snellers aan te schaffen. Daarbij denk ik aan een polini 911 of V racer nitro sport. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar de Polini omdat ik denk dat de onderdelen hiervoor makkelijker te verkrijgen zijn. Nu heb ik gehoord dat de lagers erg gevoelig zijn voor roestvorming,dit door het water in het koelsysteem.Is dit zo? Ik heb nl. geen zin om steeds water af te tappen als ik gereden heb. En dan nog blijft er altijd wat water in het blok. Als dit zo mocht zijn dan ga ik denk ik voor de Tai Chi. En wie is op dit moment de goedkoopste aanbieder van de polini 911.
Ik heb gekeken (door oudere onderwerpen) bij Welink, ik snap niet veel van de site en kan geen prijzen vinden. Dus in ket kort:
1. Roestschade aan lagers door waterkoeling.
2. Polini of nitro sport.
3. Voordeligste aanbieders.
waterkoeling en lagerschade
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Re: waterkoeling en lagerschade
dan wil ik wel eens weten hoe je roest schade denkt op t elopen het water loopt alleen door de cilinder en niet door het carter!!!!! (2-takt???)Super 7 schreef:Na enkele weken wat gestoeid te hebben met een goedkope chinees vind ik het leuk om wat snellers aan te schaffen. Daarbij denk ik aan een polini 911 of V racer nitro sport. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar de Polini omdat ik denk dat de onderdelen hiervoor makkelijker te verkrijgen zijn. Nu heb ik gehoord dat de lagers erg gevoelig zijn voor roestvorming,dit door het water in het koelsysteem.Is dit zo? Ik heb nl. geen zin om steeds water af te tappen als ik gereden heb. En dan nog blijft er altijd wat water in het blok. Als dit zo mocht zijn dan ga ik denk ik voor de Tai Chi. En wie is op dit moment de goedkoopste aanbieder van de polini 911.
Ik heb gekeken (door oudere onderwerpen) bij Welink, ik snap niet veel van de site en kan geen prijzen vinden. Dus in ket kort:
1. Roestschade aan lagers door waterkoeling.
2. Polini of nitro sport.
3. Voordeligste aanbieders.
Stel je eigen de volgende vraag wil je w2edstrijden gaan rijden? zo ja dan de polini.
is het just for fun? koop dan een polini rep!!!!
Volgens een bekend verkooppunt in Den Haag (Reehorst) was het "roesten van lagers" een veel voorkomend probleem bij watergekoelde minibickes. Je begint dan met het vervangen van de lagers. Ben met je eens dat de koeling alleen de cilinder betreft. Daarom snapte ik het ook niet. Ik koop hem 'just for fun' , vandaar de afweging voor een polini replica of nitro sport.
Nu zijn er nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op heb.....IEMAND?
Nu zijn er nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op heb.....IEMAND?
Super 7 schreef:Volgens een bekend verkooppunt in Den Haag (Reehorst) was het "roesten van lagers" een veel voorkomend probleem bij watergekoelde minibickes. Je begint dan met het vervangen van de lagers. Ben met je eens dat de koeling alleen de cilinder betreft. Daarom snapte ik het ook niet. Ik koop hem 'just for fun' , vandaar de afweging voor een polini replica of nitro sport.
Nu zijn er nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op heb.....IEMAND?
als het just voor fun is ga voor die polini rep!!! en op de rest van je vragen kunnen wij nog geen antwoord geven gezien je de keuze moet maken welke je wilt dan zal je ook tips krijgen waar je hem het beste kan kopen!!