waterkoeling en lagerschade

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

waterkoeling en lagerschade

Bericht door Super 7 »

Na enkele weken wat gestoeid te hebben met een goedkope chinees vind ik het leuk om wat snellers aan te schaffen. Daarbij denk ik aan een polini 911 of V racer nitro sport. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar de Polini omdat ik denk dat de onderdelen hiervoor makkelijker te verkrijgen zijn. Nu heb ik gehoord dat de lagers erg gevoelig zijn voor roestvorming,dit door het water in het koelsysteem.Is dit zo? Ik heb nl. geen zin om steeds water af te tappen als ik gereden heb. En dan nog blijft er altijd wat water in het blok. Als dit zo mocht zijn dan ga ik denk ik voor de Tai Chi. En wie is op dit moment de goedkoopste aanbieder van de polini 911.
Ik heb gekeken (door oudere onderwerpen) bij Welink, ik snap niet veel van de site en kan geen prijzen vinden. Dus in ket kort:
1. Roestschade aan lagers door waterkoeling.
2. Polini of nitro sport.
3. Voordeligste aanbieders.
schroefje

Re: waterkoeling en lagerschade

Bericht door schroefje »

Super 7 schreef:Na enkele weken wat gestoeid te hebben met een goedkope chinees vind ik het leuk om wat snellers aan te schaffen. Daarbij denk ik aan een polini 911 of V racer nitro sport. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar de Polini omdat ik denk dat de onderdelen hiervoor makkelijker te verkrijgen zijn. Nu heb ik gehoord dat de lagers erg gevoelig zijn voor roestvorming,dit door het water in het koelsysteem.Is dit zo? Ik heb nl. geen zin om steeds water af te tappen als ik gereden heb. En dan nog blijft er altijd wat water in het blok. Als dit zo mocht zijn dan ga ik denk ik voor de Tai Chi. En wie is op dit moment de goedkoopste aanbieder van de polini 911.
Ik heb gekeken (door oudere onderwerpen) bij Welink, ik snap niet veel van de site en kan geen prijzen vinden. Dus in ket kort:
1. Roestschade aan lagers door waterkoeling.
2. Polini of nitro sport.
3. Voordeligste aanbieders.
dan wil ik wel eens weten hoe je roest schade denkt op t elopen het water loopt alleen door de cilinder en niet door het carter!!!!! (2-takt???)

Stel je eigen de volgende vraag wil je w2edstrijden gaan rijden? zo ja dan de polini.

is het just for fun? koop dan een polini rep!!!!
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Volgens een bekend verkooppunt in Den Haag (Reehorst) was het "roesten van lagers" een veel voorkomend probleem bij watergekoelde minibickes. Je begint dan met het vervangen van de lagers. Ben met je eens dat de koeling alleen de cilinder betreft. Daarom snapte ik het ook niet. Ik koop hem 'just for fun' , vandaar de afweging voor een polini replica of nitro sport.
Nu zijn er nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op heb.....IEMAND?
schroefje

Bericht door schroefje »

Super 7 schreef:Volgens een bekend verkooppunt in Den Haag (Reehorst) was het "roesten van lagers" een veel voorkomend probleem bij watergekoelde minibickes. Je begint dan met het vervangen van de lagers. Ben met je eens dat de koeling alleen de cilinder betreft. Daarom snapte ik het ook niet. Ik koop hem 'just for fun' , vandaar de afweging voor een polini replica of nitro sport.
Nu zijn er nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op heb.....IEMAND?

als het just voor fun is ga voor die polini rep!!! en op de rest van je vragen kunnen wij nog geen antwoord geven gezien je de keuze moet maken welke je wilt dan zal je ook tips krijgen waar je hem het beste kan kopen!!
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Ik ga voor de polini 911 replica: wie kan mij vertellen hoe ik deze het voordeligst kan verkrijgen?
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

e-bay
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gesloten