Hallo, ik ben hier net nieuw, en heb meteen een vraag!

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

racertje

Bericht door racertje »

hoi,
persoonlijk zou ik zoeken naar een niet schakel blokje voor een minibike, en dan eentje die al membraan op het carter heeft...
maar dat is mijn mening, succes verder
Gast

Bericht door Gast »

Dat is het hem juist, ik vind het een keer wat anders om een schakelblok op een mini te zetten.
Als ik voor een automaatje ging, nam ik wel een puchblokje;).
ja, een two speed is leuk, maar zijn niet genoeg versnellingen voor mij. Plus dat het geluid wel een kickje geeft.
Maar ik zoek verder. Ben druk aan het rondvragen.
Jullie horen,
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ik zag laatst een mincrossertje met een watergekoelde cilinder, 4 versnelligne, was van een of ander russich merk met kay erin ofzo.
was een erg klein blokje, en liep vreselijk snel 8)
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

hey ,

Waarom bouw je in godsnaam een mini bike met de officieele maten als je er niet eens mee mag racen aangezien versnellingen verboden zijn :?:

Maar het gewoon pas alleen dan zo klein mogelijk ...

De rest moet je zel denk ik uitzoeken maten e.d.

Start je eigen topic in de zelfbouw hoek en dan kan iedereen daar verder lezen wat je allenmaal van plan bent en wat je allenmaal doet ..

Suc6 verder i.i.g.

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

Ej *lG*

Omdat ik alle zelfbouwsels die veel( Lees flink!) afwijken van de officiele maten er al gauw niet mooi uit vind zien( "misvormt", dit is niks tegen mensen die afwijken van de maten/en of zelfbouwsels!)
Ik vind het juist een uitdaging om de minibike zo klein mogelijk/officieel te maken. Natuurlijk indien nodig enkele aanpassingen, wat wel kan afwijken van de maten, maar niet het uiterlijk dusdanig verstoord.

Daarbij komt nog, Misschien start ik een project, omdat ik lees dat veel mensen je tijdens je project tips geven en helpen. Ik begin nu nog express geen project, omdat ik eerst wat spullen wil verzamelen, voordat ik een project begin. (wil wel beginnen met meteen wat foto's.en jullie niet erg lang laten wachten op de updates)
Het begin van deze tread begint met mijn plannen, Zodat mensen mij( hopelijk) tips kunnen geven, wat voor een blokje ik het beste kan kopen.
Het word in ieder geval een een NSR LC blokje, met 4 of 6 versnellingen.
( heeft dit gevolgen voor de omvang van het blokje?)

We blijven zoeken,
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Lg tweewielers schreef:hey ,

Waarom bouw je in godsnaam een mini bike met de officieele maten als je er niet eens mee mag racen aangezien versnellingen verboden zijn :?:

Maar het gewoon pas alleen dan zo klein mogelijk ...

De rest moet je zel denk ik uitzoeken maten e.d.

Start je eigen topic in de zelfbouw hoek en dan kan iedereen daar verder lezen wat je allenmaal van plan bent en wat je allenmaal doet ..

Suc6 verder i.i.g.

*Lg*
omdat het een uitdaging is?
een bike bouwen kan iedereen, maar een bike met een schakelblok bouwen is een stukje moeilijker, zeker als je je aan maten moet houden :roll:
Neluhz

Bericht door Neluhz »

[quote="Remy"]Ej *lG*

Omdat ik alle zelfbouwsels die veel( Lees flink!) afwijken van de officiele maten er al gauw niet mooi uit vind zien( "misvormt", dit is niks tegen mensen die afwijken van de maten/en of zelfbouwsels!)
Ik vind het juist een uitdaging om de minibike zo klein mogelijk/officieel te maken. Natuurlijk indien nodig enkele aanpassingen, wat wel kan afwijken van de maten, maar niet het uiterlijk dusdanig verstoord.

Daarbij komt nog, Misschien start ik een project, omdat ik lees dat veel mensen je tijdens je project tips geven en helpen. Ik begin nu nog express geen project, omdat ik eerst wat spullen wil verzamelen, voordat ik een project begin. (wil wel beginnen met meteen wat foto's.en jullie niet erg lang laten wachten op de updates)
Het begin van deze tread begint met mijn plannen, Zodat mensen mij( hopelijk) tips kunnen geven, wat voor een blokje ik het beste kan kopen.
Het word in ieder geval een een NSR LC blokje, met 4 of 6 versnellingen.
( heeft dit gevolgen voor de omvang van het blokje?)

volgens mij niet, 6bakjes passen gewoon in het bestaande blok.
wat ook leuk is, een ns1-blokje, is ongeveer even groot, maar 74 cc, en ns1's zijn nu goedkoop omdat ze niet op kenteken kunnen
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Neluhz schreef:
Lg tweewielers schreef:hey ,

Waarom bouw je in godsnaam een mini bike met de officieele maten als je er niet eens mee mag racen aangezien versnellingen verboden zijn :?:

Maar het gewoon pas alleen dan zo klein mogelijk ...

De rest moet je zel denk ik uitzoeken maten e.d.

Start je eigen topic in de zelfbouw hoek en dan kan iedereen daar verder lezen wat je allenmaal van plan bent en wat je allenmaal doet ..

Suc6 verder i.i.g.

*Lg*
omdat het een uitdaging is?
een bike bouwen kan iedereen, maar een bike met een schakelblok bouwen is een stukje moeilijker, zeker als je je aan maten moet houden :roll:
Niet echt een uitdaging ..... dat is een officieele maten een mini bike bouwen is moeilijker ... zoals hank , sleutel enz .

Dan zit je veel meer met dingen die niet passen e.d. dan dat je hem niet volgens de maten maakt want dan kan je zeggen "iets langer en het past wel" . snapje :?:

Voor de rest lijkt me het project wel leuk van Remy hoor :wink: ik zal het in de gaten houden . wel cool dikke schakel bak :P

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

Ej mensen,

Ik zit nog even te twijfelen tussen een 80cc, of 50cc..Enne, ja, tis een uitdaging, een keer wat anders dan een automaatje.
Iig heb ik antwoord op mijn vraag, en is de keuze voor mij gemaakt:)..
( de aantal cc's nog niet, wél NSR LC)

Ik zal eens kijken of ik een project pagina ga maken, lijkt me leuk.

Bedankt!
Plaats reactie