problemen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

problemen

Bericht door Gast »

Hey mensen

Ik heb gister van mijn vriendin een minibike cadeau gekregen.
Vandaag heb ik er dan ook maar gelijk een racemembraan, powerfilter en rocketkey in gezet.
Toen ik hier mee klaar was wilde ik hem starte en toen ...... niets :S
Ik snap er niets van ik heb gewoon de normale brandstof verhouding aangehouden, de bezine kraan en choke goed gezet.
Verder heb ik gekeken of de bougie wel fonkte nou dat werkt allemaal prima.
Als ik aan het koord trek komt er uit de uitlaat wel lucht maar geen rook.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn is natuurlijk wel een beetje lullig als iemand een cadeautje geeft en het werkt niet help plz :D

Zijn er ook anders mischien mensen die in de omgeving van den haag wonen en mij eventueel zouden kunnen helpen
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hey welkom hier :) Leuke vriendin heb jij :wink:
Doordat je er een powerfilter op hebt gezet krijgt je motor veel meer lucht dan dat hij kreeg met het gewone filter. Je moet dus je stationair schroef bijdraaien. Dat is die schroef aan de zijkant van je carburateur. Goudkleurig met een veertje erom.
Gast

Bericht door Gast »

Hey ik heb het vandaag geprobeerd heb zelfs alle onderdelen er weer af gehaald maar het wil maar niet lukken :S
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Ja ik zou zeggen door je powerfilter de gasnaald afstellen zodat je benzine/lucht verhouding weer optimaal is. Maarja nu alles er weer af en alle orginele dingen er weer op en hij wil nog niet starten is inderdaad wat vreemder. Bekijk je bougie eens (na een aantal maal starten). Als deze vochtig is bereikt de benzine iig de cilinder maar als dit niet het geval is zal je benzinekraantje kapot zijn of ergens je benzineleidingen verstopt zitten.
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

WEGPIRAAT schreef:Ja ik zou zeggen door je powerfilter de gasnaald afstellen zodat je benzine/lucht verhouding weer optimaal is. Maarja nu alles er weer af en alle orginele dingen er weer op en hij wil nog niet starten is inderdaad wat vreemder. Bekijk je bougie eens (na een aantal maal starten). Als deze vochtig is bereikt de benzine iig de cilinder maar als dit niet het geval is zal je benzinekraantje kapot zijn of ergens je benzineleidingen verstopt zitten.
Giet anders wat brandstof in de cilinder door het bougiegat. Zet de bougie en alles er dan weer op en probeer het dan eens. Als hij bijvoorbeeld na een tijdje gelopen te hebben weer uitvalt kan het bijvoorbeeld zijn dat de brandstof de cilinder niet haalt maar je weet dan weer wel dat hij het wel doet.

Hier zat ik aan te denken, correct me if I'm wrong medeforummers.


Sorry voor deze post. Ik drukte per ongeluk op quote i.p.v. wijzig :oops:
Gast

Re: problemen

Bericht door Gast »

doopie schreef: Zijn er ook anders mischien mensen die in de omgeving van den haag wonen en mij eventueel zouden kunnen helpen
ja hoor waarom niet !!
zo gefixt! je hebt PB!
Gesloten