V-racer Nitro Sport loopt maar 60Km!!!!!!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Pim87

V-racer Nitro Sport loopt maar 60Km!!!!!!!

Bericht door Pim87 »

een goeie morgen ik heb het forum al een beetje bekeken maar kon niets vinden, waar ik een vraag op had dus vandaar.
Ik heb sinds 3 weken en nieuwe V-racer Nitro Sport en was er de eerste dagen heel erg tevreden mee, moest alleen de sproeier vervangen omdat deze te klein was (nu een 88). Maar na een tijdje is er bij ons op de dijk een snelheid meter geplaats dus ik wilde ff kijken hoe hard mijn bike nou werkelijk ging. hij bleek maar 60km hard te gaan terwijl er een 39cc 8.5pk watergekoelt blok onder zit. Op menig site staat dat deze bike makkelijk 85km moet halen zonder veranderingen, maar dat loopt die van mij duidelijk niet.
Weet iemand misschien waar het porbleem kan zitten (koppeling misschien) of iets anders, en wat is de juiste sproeier grote voor deze bike????
alvast bedankt voor de moeite!!!!!!
JaMeSoN

Re: V-racer Nitro Sport loopt maar 60Km!!!!!!!

Bericht door JaMeSoN »

Pim87 schreef:een goeie morgen ik heb het forum al een beetje bekeken maar kon niets vinden, waar ik een vraag op had dus vandaar.
Ik heb sinds 3 weken en nieuwe V-racer Nitro Sport en was er de eerste dagen heel erg tevreden mee, moest alleen de sproeier vervangen omdat deze te klein was (nu een 88). Maar na een tijdje is er bij ons op de dijk een snelheid meter geplaats dus ik wilde ff kijken hoe hard mijn bike nou werkelijk ging. hij bleek maar 60km hard te gaan terwijl er een 39cc 8.5pk watergekoelt blok onder zit. Op menig site staat dat deze bike makkelijk 85km moet halen zonder veranderingen, maar dat loopt die van mij duidelijk niet.
Weet iemand misschien waar het porbleem kan zitten (koppeling misschien) of iets anders, en wat is de juiste sproeier grote voor deze bike????
alvast bedankt voor de moeite!!!!!!
het zal waarschijnlijk in je koppeling zitten die slijten heel snel bij de nirto sport als ik jou was zou ik een andere race koppeling kopen.

greetz jameson

ps. deze topic had je in chinese bikes moeten plaatsen :roll:
Pim87

V-racer Nitro Sport loopt maar 60Km!!!!!!!

Bericht door Pim87 »

ooo ja sorry dit is de eerste keer dat ik een topic plaats dus ja.....
maar je zou toch zeggen dat een koppeling van 3 weken oud niets mis mee is, die zou gewoon goed moeten zijn, zal het niet aan de afstelling van de koppeling liggen??????
JaMeSoN

Re: V-racer Nitro Sport loopt maar 60Km!!!!!!!

Bericht door JaMeSoN »

als je een beetje door dit forum heen leest dat zie je dat er problemen zijn met de kopplingen van de chineese bikes maar ik weet ook niet hoe zwaar je bent want die chineesies zijn niet zo groot en zwaar af de meeste europeanen dus slipt deze koppeling zo erg dat die heel snel slijt vandaar dat de meeste een race koppeling kopen

greetz

Jameson
Pim87

V-racer Nitro Sport loopt maar 60Km!!!!!!!

Bericht door Pim87 »

ik weeg 60 kilo dus ook niet al te zwaar, maar is er ook een oplossing te bedenken met de standaart koppeling die er inzit, of ligt het aan wat anders dat weet ik ook niet, maar het zou moeten werken deze koppeling. ik heb geen zin om gelijk een nieuwe koppeling te kopen, eigenlijk.
groetjes
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

topsnelheid heeft niks te maken met de koppeling.
het is meer een geval van een verkooppraatje.
probeer maar een chinese bike te vinden die voldoet aan de opgegeven snelheid.
hoogst waarschijnlijk levert je blok gewoon geen 8,5 pk maar een stuk minder.

een klein stukje uit een ander topic geschreven door ab tuning.

quoto:
Ook ben ik wel benieuwd wat voor vermogen er standaard uit zo'n minibike komt, maar ik denk dat je blij mag zijn met de helft van het vermogen wat door de fabriek opgegeven wordt.

Om een voorbeeld de geven, zo'n €200 Chinees had nog geen 2 Pk aan het achterwiel
einde quote
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Als je dit topic een beetje volgt wordt het wel duidelijk denk ik.
Test watergekoelde V-Racer
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Pim87

V-racer Nitro Sport loopt maar 60Km!!!!!!!

Bericht door Pim87 »

oke, bedankt voor deze info.
Zijn er nog wat leuke manieren om wel deze top de halen door een beetje te tunen, want trekken doet hij goed genoeg maar de top is gewoon wat minder, dus zijn er wat manieren om deze op te schroeven???????
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Snelste manier is een andere cilinder (bigbore kit). Maar waarschijnlijk doet een andere vertanding ook al aardig wat. Met een andere vertanding zal hij wel langzamer optrekken. Met een bigbore kit word je volledige vermogen groter.
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

In theorie(dat is zonder enige vorm van weerstand) heb ik berekend dat met een orginele vertanding(6voor 68achter) op 12000 zonder doorslippen van de koppeling dat de bike maar 57.176km/u gaat.
Ik kan dit toelichten voor de geintreseerde.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

antonie schreef:Om een voorbeeld de geven, zo'n €200 Chinees had nog geen 2 Pk aan het achterwiel
einde quote
ze geven het aantal pk´s ook niet van op het achterwiel maar van op de krukas, dat scheelt behoorlijk, japanse motoren hebben het ook altijd van op de krukas als ze zeggen dat ze 210pk hebben, als je dan een ducati neemt ( italiaantje) met 200pk heeft die meer vermogen, want die meten wel vanaf het achterwiel

( zo is het bij motoren hoor, verbeter me als ik het fout heb )

als ze willen zien hoe hard hun bike nou gaat en hoeveel pk hij heeft, gaan ze er eerst eentje maken waarvan ze alles perfect vijlen alle randjes weg en alle oneffenheden...terwijl de minibikes die ze leveren zo snel mogelijk worden gebouwd, dus; oneffenheden op div. plekken in het motorische gedeelte etc......

dat scheelt gewoon een hoop,en ja ze zullen van 2.1pk gerust wel is 2.3 of 2.5pk in het boekje maken :wink:
Gebruikersavatar
Delirium
forum gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 19:17
Locatie: Groningen

Bericht door Delirium »

Is een verkoop praatje ik vind dat je bike snel loopt 60km de mijne haalt vijftig en dan is het ook gebeurd en alles wat je er aan doet haal je niet veel snelheid er meer uit maar wel trekkracht en wil je snel moet je een zelf bouwer nemen.
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

ik weet denk ik wel zeker dat het de koppeling niet is..

volgens mij kan deze door het verslijten geen lagere topsnelheid maken.
kit replica!
Gesloten