onstekings tijdstip tachi
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
onstekings tijdstip tachi
Hallo ik had enkele vragen over de ta chi al gezocht maar niks echt kunnen vinden.
heb enkele vragen hier over:
1 hoe kan je het beste je onsteking goed op tijd zetten met een voeler?
2 welke maat sproeier zit er orgineel in ?
3 past een cilinder van een blata erop?
4 is het normaal dat hij weinig compressie heb t.o.v van een merkloos chineesje 49 cc?
5 welke type lagers gebruil je voor je krukas?
alvast bedankt
heb enkele vragen hier over:
1 hoe kan je het beste je onsteking goed op tijd zetten met een voeler?
2 welke maat sproeier zit er orgineel in ?
3 past een cilinder van een blata erop?
4 is het normaal dat hij weinig compressie heb t.o.v van een merkloos chineesje 49 cc?
5 welke type lagers gebruil je voor je krukas?
alvast bedankt
Re: onstekings tijdstip tachi
1 ontsteking is niet verstelbaarBlackvelvet schreef:Hallo ik had enkele vragen over de ta chi al gezocht maar niks echt kunnen vinden.
heb enkele vragen hier over:
1 hoe kan je het beste je onsteking goed op tijd zetten met een voeler?
2 welke maat sproeier zit er orgineel in ?
3 past een cilinder van een blata erop?
4 is het normaal dat hij weinig compressie heb t.o.v van een merkloos chineesje 49 cc?
5 welke type lagers gebruil je voor je krukas?
alvast bedankt
2 weet ik niet omdat er geen maat opstaat
3 oud model cilinder past er wel op maar dan zal je ook een waterpomp in
je blok moeten bouwen nieuwe cilinder+zuiger kost 320 euro
4 ik denk dat het ongeveer gelijk zal zijn
5 skf 6203 tn9 c3 kosten +/- 10 euro per stuk
hopend dat ik een paar vragen van je hebt kunnen beantwoorden
minibikegroet leen.
ok ik ben al weer een stukje verder morgen eens de lagers bestellen, ik heb liever goede lagers erin.
ga ook eens de cilinder eraf gooien, trekstarter gaat echt makelijk.
Bij me chineesje he ik aanzienelijk meer compressie, maar daar tegen over rekt en rijdt de tai chi stukken beter.
enkel verzuip die telkens natte bougie en niet willen starten .
wat kan ik allemaal aanpassen als ik het blok er toch onderuit heb?
ga ook eens de cilinder eraf gooien, trekstarter gaat echt makelijk.
Bij me chineesje he ik aanzienelijk meer compressie, maar daar tegen over rekt en rijdt de tai chi stukken beter.
enkel verzuip die telkens natte bougie en niet willen starten .
wat kan ik allemaal aanpassen als ik het blok er toch onderuit heb?
wat ik je kan aanraden is zorgen dat je eerst al je spullen hebt voor je hem uitelkaar haalt want het duurt vaak een eeuwigheid voor je ze hebtBlackvelvet schreef:ok ik ben al weer een stukje verder morgen eens de lagers bestellen, ik heb liever goede lagers erin.
ga ook eens de cilinder eraf gooien, trekstarter gaat echt makelijk.
Bij me chineesje he ik aanzienelijk meer compressie, maar daar tegen over rekt en rijdt de tai chi stukken beter.
enkel verzuip die telkens natte bougie en niet willen starten .
wat kan ik allemaal aanpassen als ik het blok er toch onderuit heb?
en kijk de vulringen van het bigend na (slijten snel in) waardoor de drijfstang tegen de wang aan gaat lopen. pas de zuiger aan (extra smeergaatje boren) en als je het aandurft pas de spoelkanaalen van de cilinder aan op de carters en haal de bramen uit de kanaalen.
om de maat van de standaard sproeier te bepalen kun je naar een goede brommer of motorzaak gaan die hebben vaak wel gereedschap om een sproeier te meten maar als ik het moet schatten zal hij zo rond de 86 zitten.
veel sleutel plezier groet leen
wat is dat en waar zit het? uiteinde krukas?vulringen van het bigend
waar boor je het smeer gaatje boven of onderin de zuiger?pas de zuiger aan (extra smeergaatje boren) en als je het aandurft pas de spoelkanaalen van de cilinder aan op de carters en haal de bramen uit de kanaalen.
De spoelkanelen op je karter zijn dat er 2? als je membraam eraf haalt zie je ze zitten zijn dat die?
Op de zuiger kan ik niet mis zijn denk ik.
Of moet je zowel de inlaat kanaal als de uitlaat kanaal netjes afwerken?
sorry mensen moet het nog een beetje leren
En ga morgen eens bellen of er een scooter zaak in de buurt zit die sproeiers kan meten , weet ik gelijk weke er stndaart in zit in de tai chi
mvg faki
je hebt het smalend dat is de kant waar de zuiger aanvast zit en het bigend zit aan de anderekant van de drijfstang daar zitten twee koperkleurige ringen tussen en die willen nogal eens inslijten of soms zitten ze er helemaal niet tussen als ze blauw of zwart zijn is hij kapot.Blackvelvet schreef:wat is dat en waar zit het? uiteinde krukas?vulringen van het bigend
waar boor je het smeer gaatje boven of onderin de zuiger?pas de zuiger aan (extra smeergaatje boren) en als je het aandurft pas de spoelkanaalen van de cilinder aan op de carters en haal de bramen uit de kanaalen.
De spoelkanelen op je karter zijn dat er 2? als je membraam eraf haalt zie je ze zitten zijn dat die?
Op de zuiger kan ik niet mis zijn denk ik.
Of moet je zowel de inlaat kanaal als de uitlaat kanaal netjes afwerken?
sorry mensen moet het nog een beetje leren
En ga morgen eens bellen of er een scooter zaak in de buurt zit die sproeiers kan meten , weet ik gelijk weke er stndaart in zit in de tai chi
mvg faki
en de poorten aan de kanten waar de zuiger zit willen nog al eens scherpe kanten aanzitten ten eerst is dit slecht voor de stroming en ten tweede laaten ze sporen na op je zuiger het zijn allemaal giet resten.
de spoelkanaalen in het karter en in de cilinder in het karter twee en in de cilinder vier dus als je het karter en de cilinder van elkaar haalt.
het smeer gaatje zit in de zuiger er zit er al een in meet dit gaatje op en boor nog zo,n gaatje vijf milimeter recht onder de andere.
groet leen
bedankt voor de uitleg tot hiertoe snap ik het.
Ik wou vandaag die lagers ophalen maar, ze vroegen of het gesloten of open lagers moesten zijn welke is het?
Extra smeer gaatje is ook al geboord.
Alleen schrok ik wel een beetje toen ik de cilinder er vanaf haalde
hier foto's:
damm volgens mij is dit niet goed afgewerkt
Mijn vraag hoe werken jullie die onneffen heden netjes weg?
Met een hele fijne vijl de kartels weg halen ?
Of dremelen?
en mag ik alle kalen gewoon netjes de kartelingen weg halen ? if enkel de 4 spoelkanalen?
Iemand een foto van een wel goede afgewerkte cilinder?
alvast bedankt faki
Ik wou vandaag die lagers ophalen maar, ze vroegen of het gesloten of open lagers moesten zijn welke is het?
Extra smeer gaatje is ook al geboord.
Alleen schrok ik wel een beetje toen ik de cilinder er vanaf haalde
hier foto's:
damm volgens mij is dit niet goed afgewerkt
Mijn vraag hoe werken jullie die onneffen heden netjes weg?
Met een hele fijne vijl de kartels weg halen ?
Of dremelen?
en mag ik alle kalen gewoon netjes de kartelingen weg halen ? if enkel de 4 spoelkanalen?
Iemand een foto van een wel goede afgewerkte cilinder?
alvast bedankt faki
je moet de open lagers hebben. ik werk het weg met de dremel met een flexas maar je kan er moeilijk bij komen.Blackvelvet schreef:bedankt voor de uitleg tot hiertoe snap ik het.
Ik wou vandaag die lagers ophalen maar, ze vroegen of het gesloten of open lagers moesten zijn welke is het?
Extra smeer gaatje is ook al geboord.
Alleen schrok ik wel een beetje toen ik de cilinder er vanaf haalde
hier foto's:
damm volgens mij is dit niet goed afgewerkt
Mijn vraag hoe werken jullie die onneffen heden netjes weg?
Met een hele fijne vijl de kartels weg halen ?
Of dremelen?
en mag ik alle kalen gewoon netjes de kartelingen weg halen ? if enkel de 4 spoelkanalen?
Iemand een foto van een wel goede afgewerkte cilinder?
alvast bedankt faki