UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

worden de up-dates in dit topic neergezet?? of een ander topic aangemaakt :roll: (ik neem wel aan dat jullie ff laten zien hoe je het doet ben wel nieuwsgierig)
wilt weer een minibike :P
Gast

Bericht door Gast »

Ja..anders ik wel :).
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

mini-biker15 schreef:worden de up-dates in dit topic neergezet?? of een ander topic aangemaakt :roll: (ik neem wel aan dat jullie ff laten zien hoe je het doet ben wel nieuwsgierig)
Hallo

Alle bevindingen en test resultaten zullen in dit topic worden geplaatst, dit aan het begin van het topic zodat het later aan een stuk is te lezen.
Laatst gewijzigd door *HANK* op wo 07 dec 2005, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
hanske

Bericht door hanske »

hoi hank ik heb ook een nitro maar dat ding loopt ook voor geen meter, ik heb er al van alles aan gedaan maar niks wil helpen dus ik laat het maar eens horen wat we er aan kunnen gaan doen . succes met testen.
groetjes
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Wanneer mogen we de eerste resultaten verwachten, ben erg benieuwd.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

De test minibike komt vanavond, begin volgende week gaan we kijken hoeveel vermogen zo'n minibike origineel levert, en daarna halen we hem uit elkaar en gaan we op zoek naar zwakke plekken.

Wat er waarschijnlijk veranderd wordt is in ieder geval alle lagers en keerringen, er komt een 17,5mm Dell'orto, ander membraan en spruitstuk, cilinder wordt afgewerkt en er wordt een uitlaat voor ontworpen.

Maarja dit wordt tzt wel gemeld hier in dit topic :)
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Neluhz

Bericht door Neluhz »

komen de gegevens voor cilinder/uitlaat ook in het topic?
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

gaat dat niet erg veel kosten?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

We hebben geloof ik de best lopende chinees in nederland als testbike, want het vermogen viel alles mee. :D

Het topvermogen ligt rond de 8 (!) Pk, maar echt trekken doet ie niet, 't is één vermogenspiek.

Maar meer volgt binnenkort..........
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

ab-tuning schreef:We hebben geloof ik de best lopende chinees in nederland als testbike, want het vermogen viel alles mee. :D

Het topvermogen ligt rond de 8 (!) Pk, maar echt trekken doet ie niet, 't is één vermogenspiek.

Maar meer volgt binnenkort..........
:lol:

Hahahh, das lache...
Dan wordt het dus best interessant om te kijken hoeveel jullie eruit kunnen halen.
Wel jammer dat het niet een slecht lopende chinees is (zoals de meeste) :wink:
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

We hebben vanavond het blokje uit elkaar gehaald.
Nou we moeten zeggen het ziet er zeker niet verkeerd uit van binnen.
Cilinder is redelijk afgewerkt ( kan wel beter), Zuiger speling van 0,05 mm dit is ook nog redelijk goed, alleen een squich van 1,5 mm is wel erg veel.
Krukas is ook goed de slingerring zit binnen de 0,015 mm.

Wat ons de meeste zorgen baat is de uitlaat deze kan echt niet goed werken.

Tevens de uitdraai nog eens goed bekeken, en daaruit blijkt dat het motortje maar 1000 toeren heeft om trekkracht te leveren, dan wordt het top vermogen berijkt, daarna zal het koppel dus gelijk af gaan nemen en is het gedaan met de trekkracht, loopt dan nog wel door in toeren maar dat brengt niets meer.

Hier wordt dan ook bewezen wat ik altijd al dacht ( en koppelings problemen geeft) hij wil niet van onderuit trekken en als hij gaat trekken dan is dat binnen de kortste keren (lees binnen 1000 toeren) afgelopen met de pret.

we komen snel met uitdraai en verdere uitleg en de oplossing.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Wat er waarschijnlijk veranderd wordt is in ieder geval alle lagers en keerringen, er komt een 17,5mm Dell'orto, ander membraan en spruitstuk, cilinder wordt afgewerkt en er wordt een uitlaat voor ontworpen.
Maar nu gaan jullie allemaal andere onderdelen erop zetten, zodat hij harder gaat door alleenmaar andere onderdelen..
Ik dacht dat jullie hem standaart zouden houden endan zouden kijken hoeveel vermogen je er bij kan krijgen door afwerking en tunen enzo.
Dus geen snellere onderdelen.

Maar maakt verder niet uit hoor..
Zo is het ook leuk.
Ik ben benieuwd :)

Groeten,
Jordy.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Er word gekeken welke aanpassingen een duidelijk verschil in vermogen geven. Zeg maar een soort prijs/kwaliteits verhouding. Het uieindelijke doel is om de bike met enigszins betaalbare aanpassingen toch erg goed te kunnen laten functioneren.
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ja dat snap ik.. maar ik was nouw benieuwd hoeveel vermogen er uit zou komen als je hem alleen goed afwerkt en tuned enzow.. dus geen andere onderdelen.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik opzich ook wel. Als ze nog iemand zoeken met een absolute standaard chinees om mee te kloten is die van mij beschikbaar.
Gesloten