NOS OP BIKE

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

John_W schreef:Moeten we naast NOS ook geen extra brandstof injecteren en hoe doen we dat met de mengsmering???
nos wordt bij auto's ingespoten in de verbrandingskamer samen met benzine, lucht en olie voor de smering

bij een minibike moet je er dus voor zorgendat het ergens wordt ingespoten samen met benzine lucht en olie je kan dus bijv in je spruitstuk een gat maken en nos erbij inspuiten :D

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gast

Bericht door Gast »

JaMeSoN schreef:
topspeedbikes schreef:op www.topspeedbikes.nl verkopen we ze 89,00 met 5 hulzen

we hebben het op onze demo bike gezet en dat is een nitro sport watergekoelt met 20mm del cab en met vol gas (+/- 100km/h) gaat ie gewoon op zijn achterwiel :twisted:

het enige nadeel van dit setje je doet niet zolang met een huls...

ps hoop dat ik het er zo mag neer zetten van de mods?? ondat dit wel een beetje reclame is
:roll:

gr stefan
ey ik vraag me af of jullie een filmpie hebben of iets dergelijks van jullie demo bike ik heb namelijk z`n zelfde bike maar lijk me wel gek nos er op te hebben :twisted: hij vliegt nu al laatstaan met nos? :?: ?

thnx JaMeSoN
heb geen filmpje kan wel kijken of ik die kan maken en kan ook wel een paar foto's maken maar dat word denk ik einde van de week vanwege de drukte.... maar je kan ook wel een keer komen kijken 8)
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Wacht met spanning een filmpje af met NOS en zonder NOS.
Volgens mij beperkte kennis zul je naast NOS ook extra brandstof moeten injecteren (gebeurd bij NOS getunde auto's ook). Jaag je alleen NOS door je carburateur zonder extra brandstofinjectie, dan gebeurd er weinig.

Hier ff een foto van een gebruikelijk NOS systeem

Afbeelding

Je ziet hier twee magneetventielen met leidingen die tussen het spruitstuk en het blok kunnen injecteren. Eén is er voor de NOS injectie, de andere voor de extra brandstof. De carburateur of injectie produceert zijn normale benzine/luchtmengsel met een verhouding van ~1:15. In het spruitstuk wordt extra benzine/NOS-mengsel ingespoten. Dit extra mengsel geeft de powerboost, niet alleen de NOS.
Lachgas heeft een koelende werking en zal oververhitting van de motor grotendeels voorkomen. De lagers e.d. krijgen het natuurlijk wel zwaar te verduren.

Hiermee lijken me alleen de vullingen voor de slagroomspuit (om ze zo maar even oneerbiedig te noemen) niet te werken. Er is echt meer voor nodig voor de werkelijke powerboost.......
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Xigh

...

Bericht door Xigh »

En waarschijnlijk zul je daar voor inventief moeten zijn. Want als ik dit zie dan kan ik veel van de dingen hier niet terug vinden op het plaatje van de shop.
Is er niet zoiets als een maximale toeren voor een motortje? Want dan kun je kijken hoe vreselijk schadelijk een noskit is.
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

John_W schreef:Wacht met spanning een filmpje af met NOS en zonder NOS.
Volgens mij beperkte kennis zul je naast NOS ook extra brandstof moeten injecteren (gebeurd bij NOS getunde auto's ook). Jaag je alleen NOS door je carburateur zonder extra brandstofinjectie, dan gebeurd er weinig.

Hier ff een foto van een gebruikelijk NOS systeem

Afbeelding

Je ziet hier twee magneetventielen met leidingen die tussen het spruitstuk en het blok kunnen injecteren. Eén is er voor de NOS injectie, de andere voor de extra brandstof. De carburateur of injectie produceert zijn normale benzine/luchtmengsel met een verhouding van ~1:15. In het spruitstuk wordt extra benzine/NOS-mengsel ingespoten. Dit extra mengsel geeft de powerboost, niet alleen de NOS.
Lachgas heeft een koelende werking en zal oververhitting van de motor grotendeels voorkomen. De lagers e.d. krijgen het natuurlijk wel zwaar te verduren.

Hiermee lijken me alleen de vullingen voor de slagroomspuit (om ze zo maar even oneerbiedig te noemen) niet te werken. Er is echt meer voor nodig voor de werkelijke powerboost.......
het hangt er van af of het een injectie motor is af een carburateurmotor
een injectiemotor heeft geen slangetje nodig ofzo de computer regelt daar alles en de comp weet ook niet dat er lachgas ingespoten wordt want dat kan hij niet meten

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

We hadden het hiet toch in eerste instantie over een minibike. Een NOS systeem heeft normaliter een eigen brandstofsysteem buiten de injectie of carburateur om. NOS is niet brandbaar, maar heeft de eigenschap dat het in de cilinder uit elkaar valt in zuurstof en stikstof. Deze extra zuurstof en brandstof levert de extra power.

Verwacht dus ook niets van deze zogenaamde slagroomspuithulzen (natuurlijk even leuk om te stoppen voor koffie met slagroom wanneer het een beetje tegenzit).
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

John_W schreef:We hadden het hiet toch in eerste instantie over een minibike. Een NOS systeem heeft normaliter een eigen brandstofsysteem buiten de injectie of carburateur om. NOS is niet brandbaar, maar heeft de eigenschap dat het in de cilinder uit elkaar valt in zuurstof en stikstof. Deze extra zuurstof en brandstof levert de extra power.

Verwacht dus ook niets van deze zogenaamde slagroomspuithulzen (natuurlijk even leuk om te stoppen voor koffie met slagroom wanneer het een beetje tegenzit).
klinkt goed :D even een jerrycan met chocomelk mee :wink:
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

kleine_duivel schreef:
John_W schreef:We hadden het hiet toch in eerste instantie over een minibike. Een NOS systeem heeft normaliter een eigen brandstofsysteem buiten de injectie of carburateur om. NOS is niet brandbaar, maar heeft de eigenschap dat het in de cilinder uit elkaar valt in zuurstof en stikstof. Deze extra zuurstof en brandstof levert de extra power.

Verwacht dus ook niets van deze zogenaamde slagroomspuithulzen (natuurlijk even leuk om te stoppen voor koffie met slagroom wanneer het een beetje tegenzit).
klinkt goed :D even een jerrycan met chocomelk mee :wink:
Hoezo offtopic.. :roll: :P
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Plaats reactie