Iemand met echt kennis nodig!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Iemand met echt kennis nodig!
Hallo,
Ik heb iemand nodig die me kan helpen met mijn probleem.
Ik heb een chinese mini-bike van het gewone luchtgekoelde type.
Het probleem is dat de bike niet blijft draaien bij shoke uit, starten doet hij goed met de shoke aan en met gas open. De motor klimt in toeren van zodra ik de shoke een millimeter of twee open zet maar als ik deze volledig open zet dan valt de motor onherroepelijk uit. Zelf al blijf ik met volledig gas open en dicht tegen maximaal toerental. De bike heeft altijd normaal gereden en daarom dacht ik dat het de carburator was. Toch bleek na vervanging van de carburator het probleem nog steeds het zelfde te zijn. Ook heb ik al geprobeerd met een nieuwe kelk en gewone gesloten luchtfilter. Nog altijd het zelfde probleem. Toen dacht ik het is de ontsteking dus die verving ik ook. Nog altijd het zelfde probleem en eigenlijk niet logisch de ontsteking te vervangen aangezien het probleem bij de shoke ligt. Ook werden nieuwe membraampjes geplaatst, nog altijd hetzelfde probleem. Als 2-takt kenner zou ik nu zeggen dat de motor gewoon teweinig benzine krijgt in verhouding met de lucht maar aangezien hij altijd zo gereden heeft en de nieuwe carburator voorzien was van een nieuwe sproeier, kan dit toch niet veranderd zijn. Ook is het de standaarcarburator waar volgens mijn weten geen grotere of kleinere sproeiers voor te krijgen zijn.
Wat kan dit in godsnaam zijn?
Groeten & alvast bedankt
Nicolas
E-mail: greenthumb80@skynet.be
Ik heb iemand nodig die me kan helpen met mijn probleem.
Ik heb een chinese mini-bike van het gewone luchtgekoelde type.
Het probleem is dat de bike niet blijft draaien bij shoke uit, starten doet hij goed met de shoke aan en met gas open. De motor klimt in toeren van zodra ik de shoke een millimeter of twee open zet maar als ik deze volledig open zet dan valt de motor onherroepelijk uit. Zelf al blijf ik met volledig gas open en dicht tegen maximaal toerental. De bike heeft altijd normaal gereden en daarom dacht ik dat het de carburator was. Toch bleek na vervanging van de carburator het probleem nog steeds het zelfde te zijn. Ook heb ik al geprobeerd met een nieuwe kelk en gewone gesloten luchtfilter. Nog altijd het zelfde probleem. Toen dacht ik het is de ontsteking dus die verving ik ook. Nog altijd het zelfde probleem en eigenlijk niet logisch de ontsteking te vervangen aangezien het probleem bij de shoke ligt. Ook werden nieuwe membraampjes geplaatst, nog altijd hetzelfde probleem. Als 2-takt kenner zou ik nu zeggen dat de motor gewoon teweinig benzine krijgt in verhouding met de lucht maar aangezien hij altijd zo gereden heeft en de nieuwe carburator voorzien was van een nieuwe sproeier, kan dit toch niet veranderd zijn. Ook is het de standaarcarburator waar volgens mijn weten geen grotere of kleinere sproeiers voor te krijgen zijn.
Wat kan dit in godsnaam zijn?
Groeten & alvast bedankt
Nicolas
E-mail: greenthumb80@skynet.be
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
heb je al een andere bougie geprobeerd,
wat voor kleur geeft je bougie nu
wat voor kleur geeft je bougie nu
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Trubbels
Natuurlijk had ik al een nieuwe bougie geprobeerd. Als ik deze er uit draai na enkele minuten draaien met shoke aan is hij gewoon wat koffiekleurig. Maar natuurlijk draaid hij nooit lang. Te weinig naft zou wit moeten worden, teveel zwart.
Toch bedankt voor je antwoord.
Thanks...
Toch bedankt voor je antwoord.
Thanks...
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
als hij maar ff draaid met de choke erop en hij word koffiebruin, krijgt hij inderdaad te weinig brandstof.
blijft het toerental wel constand, of begint hij gelijk in toeren te jengelen als je hem aantrekt,
blijft het toerental wel constand, of begint hij gelijk in toeren te jengelen als je hem aantrekt,
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Zou het geen vuil in de benzine toevoer kunnen zijn?
Ik wil mij door hier een antwoord te schrijven niet profileren als iemand met "echt" kennis.
Ik wil mij door hier een antwoord te schrijven niet profileren als iemand met "echt" kennis.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
- 113cu
- forum gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: zo 06 nov 2005, 11:17
- Locatie: Goor
- Contacteer:
Re: ...
Is de ontluchting van je tank goed? Trekt hij hier geen vacuum?
Als dit in orde is, kan het misschien zijn dat je valse lucht trekt op je carter. (voetpakking of deling carterhelften.)
Als dit in orde is, kan het misschien zijn dat je valse lucht trekt op je carter. (voetpakking of deling carterhelften.)
www.cliffracing.nl
richard d
als ik geen gas geef met de choke aan dan krijg ik hem ook niet aan. als ik een gas geef dan wel. blijft het gas open en verschuif ik de shoke enkele mm naar beneden dan maakt hij wel veel toeren maar als ik dan nog verder naar beneden ga dan is het uit met de pret.
en kijken naar de filters en zo is al gebeurd, als ik de vijs onderaan het vlotterbakje uitdraai dan blijft de naft lopen dus geen verstoppingen, zoals ik al zij heb al 2nieuwe carbu's geprobeerd ook.
als ik het zo bekijk dan zou je kunnen stellen dat ie het goed doet met de shoke op iets minder dan volledig toe, maar ik wil dit probleem niet zo oplossen.
ik werk al enkele maanden voor een pocketbike store en dit is de 1ste die ik niet goed krijg. onderdelen heb ik hier met bakken liggen maar heb alles al geprobeerd op dit blok.
nou kan ik het volledige blokje wel vervangen maar ik wil gewoon voor mezelf weten wat dit is.
de reply met de dichting tussen de carterhelften of voetpakking zou ik nog kunnen controleren maar lijkt me onwaarschijnlijk dat je met dit vermogen al de dichtingen tussen je carter kapot rijd of je voetpakking.
maar ik ga het cheken.
thanks voor jullie hulp, maar probleem is dus nog steeds hetzelfde
groeten
en kijken naar de filters en zo is al gebeurd, als ik de vijs onderaan het vlotterbakje uitdraai dan blijft de naft lopen dus geen verstoppingen, zoals ik al zij heb al 2nieuwe carbu's geprobeerd ook.
als ik het zo bekijk dan zou je kunnen stellen dat ie het goed doet met de shoke op iets minder dan volledig toe, maar ik wil dit probleem niet zo oplossen.
ik werk al enkele maanden voor een pocketbike store en dit is de 1ste die ik niet goed krijg. onderdelen heb ik hier met bakken liggen maar heb alles al geprobeerd op dit blok.
nou kan ik het volledige blokje wel vervangen maar ik wil gewoon voor mezelf weten wat dit is.
de reply met de dichting tussen de carterhelften of voetpakking zou ik nog kunnen controleren maar lijkt me onwaarschijnlijk dat je met dit vermogen al de dichtingen tussen je carter kapot rijd of je voetpakking.
maar ik ga het cheken.
thanks voor jullie hulp, maar probleem is dus nog steeds hetzelfde
groeten
polini stukken voor je replica
ben ik nu aan het proberen baan, bedankt voor je reply
als je trouwens polini cil en uitlaat wil voor je replica kan ik je helpen aan zeer interesante prijzen, dan loopt ie ook 90a100
ben polini invoerder dus laat maar iets weten
groeten
als je trouwens polini cil en uitlaat wil voor je replica kan ik je helpen aan zeer interesante prijzen, dan loopt ie ook 90a100
ben polini invoerder dus laat maar iets weten
groeten
Bedankt voor de tip maar misschien heb jij een oplossing voor mijn probleem?
Ik wil een technigas GP1 onder mijn 911 rep. zetten maar het bochtje is te kort. Wel past de std bocht van de std uitlaat maar de diameter is te klein en dan haal ik nog het resultaat niet wat zou moeten.
Is er een bocht te krijgen die de zelfde maten heeft als de std maar dan met een grotere diameter(28mm)?
Ik wil een technigas GP1 onder mijn 911 rep. zetten maar het bochtje is te kort. Wel past de std bocht van de std uitlaat maar de diameter is te klein en dan haal ik nog het resultaat niet wat zou moeten.
Is er een bocht te krijgen die de zelfde maten heeft als de std maar dan met een grotere diameter(28mm)?