Iemand met echt kennis nodig!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Iemand met echt kennis nodig!

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik heb iemand nodig die me kan helpen met mijn probleem.
Ik heb een chinese mini-bike van het gewone luchtgekoelde type.
Het probleem is dat de bike niet blijft draaien bij shoke uit, starten doet hij goed met de shoke aan en met gas open. De motor klimt in toeren van zodra ik de shoke een millimeter of twee open zet maar als ik deze volledig open zet dan valt de motor onherroepelijk uit. Zelf al blijf ik met volledig gas open en dicht tegen maximaal toerental. De bike heeft altijd normaal gereden en daarom dacht ik dat het de carburator was. Toch bleek na vervanging van de carburator het probleem nog steeds het zelfde te zijn. Ook heb ik al geprobeerd met een nieuwe kelk en gewone gesloten luchtfilter. Nog altijd het zelfde probleem. Toen dacht ik het is de ontsteking dus die verving ik ook. Nog altijd het zelfde probleem en eigenlijk niet logisch de ontsteking te vervangen aangezien het probleem bij de shoke ligt. Ook werden nieuwe membraampjes geplaatst, nog altijd hetzelfde probleem. Als 2-takt kenner zou ik nu zeggen dat de motor gewoon teweinig benzine krijgt in verhouding met de lucht maar aangezien hij altijd zo gereden heeft en de nieuwe carburator voorzien was van een nieuwe sproeier, kan dit toch niet veranderd zijn. Ook is het de standaarcarburator waar volgens mijn weten geen grotere of kleinere sproeiers voor te krijgen zijn.
Wat kan dit in godsnaam zijn?

Groeten & alvast bedankt
Nicolas
E-mail: greenthumb80@skynet.be
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

heb je al een andere bougie geprobeerd,
wat voor kleur geeft je bougie nu
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Trubbels

Bericht door Gast »

Natuurlijk had ik al een nieuwe bougie geprobeerd. Als ik deze er uit draai na enkele minuten draaien met shoke aan is hij gewoon wat koffiekleurig. Maar natuurlijk draaid hij nooit lang. Te weinig naft zou wit moeten worden, teveel zwart.
Toch bedankt voor je antwoord.
Thanks...
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

als hij maar ff draaid met de choke erop en hij word koffiebruin, krijgt hij inderdaad te weinig brandstof.
blijft het toerental wel constand, of begint hij gelijk in toeren te jengelen als je hem aantrekt,
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Zou het geen vuil in de benzine toevoer kunnen zijn?

Ik wil mij door hier een antwoord te schrijven niet profileren als iemand met "echt" kennis.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Er zijn wel verschillende sproeiers te krijgen voor de standaard carburateur.
Gebruikersavatar
113cu
forum gebruiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 06 nov 2005, 11:17
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: ...

Bericht door 113cu »

Is de ontluchting van je tank goed? Trekt hij hier geen vacuum?

Als dit in orde is, kan het misschien zijn dat je valse lucht trekt op je carter. (voetpakking of deling carterhelften.)
www.cliffracing.nl
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Zit er nog een filter in je benzine leiding, ik zou eerst deze weg laten,dan je vlotterbak demonteren en kijken of er benzine stroomt, tevens kunje dan controleren of de afsluiting van je vlotter [de vlotter naald] goed is en dat deze naald niet blijft hangen.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Sloop heel je carberateur uit elkaar, maak alles goed schoon, bekijk je luchtfilter eens, vervang je benzineslangetjes en benzinefilter.
Denk dat hij dan weer beter loopt [-o<

Gr Rik

(keek hier trouwens niet vanwege titel hoor :oops: :P )
Gast

richard d

Bericht door Gast »

als ik geen gas geef met de choke aan dan krijg ik hem ook niet aan. als ik een gas geef dan wel. blijft het gas open en verschuif ik de shoke enkele mm naar beneden dan maakt hij wel veel toeren maar als ik dan nog verder naar beneden ga dan is het uit met de pret.
en kijken naar de filters en zo is al gebeurd, als ik de vijs onderaan het vlotterbakje uitdraai dan blijft de naft lopen dus geen verstoppingen, zoals ik al zij heb al 2nieuwe carbu's geprobeerd ook.
als ik het zo bekijk dan zou je kunnen stellen dat ie het goed doet met de shoke op iets minder dan volledig toe, maar ik wil dit probleem niet zo oplossen.
ik werk al enkele maanden voor een pocketbike store en dit is de 1ste die ik niet goed krijg. onderdelen heb ik hier met bakken liggen maar heb alles al geprobeerd op dit blok.
nou kan ik het volledige blokje wel vervangen maar ik wil gewoon voor mezelf weten wat dit is.
de reply met de dichting tussen de carterhelften of voetpakking zou ik nog kunnen controleren maar lijkt me onwaarschijnlijk dat je met dit vermogen al de dichtingen tussen je carter kapot rijd of je voetpakking.
maar ik ga het cheken.
thanks voor jullie hulp, maar probleem is dus nog steeds hetzelfde
groeten
Baan

Bericht door Baan »

Misschien is het wel je zuigerveer.
Als die niet goed afdicht loopt het niet zoals het zou moeten
Gast

polini stukken voor je replica

Bericht door Gast »

ben ik nu aan het proberen baan, bedankt voor je reply
als je trouwens polini cil en uitlaat wil voor je replica kan ik je helpen aan zeer interesante prijzen, dan loopt ie ook 90a100
ben polini invoerder dus laat maar iets weten
groeten
Baan

Bericht door Baan »

Bedankt voor de tip maar misschien heb jij een oplossing voor mijn probleem?
Ik wil een technigas GP1 onder mijn 911 rep. zetten maar het bochtje is te kort. Wel past de std bocht van de std uitlaat maar de diameter is te klein en dan haal ik nog het resultaat niet wat zou moeten.
Is er een bocht te krijgen die de zelfde maten heeft als de std maar dan met een grotere diameter(28mm)?
Gast

dag baan

Bericht door Gast »

waarom koop je voor 125euro geen echte polini uitlaat van me? kan later nog een polini cilinder op ook, kost 190euro
ik doe dit geregeld voor onze klanten op aanvraag
ik voer deze stukken in dus geef me maar een seintje
groeten
Baan

Bericht door Baan »

Nee, dat wil ik niet van je weten.

Je hebt het dus niet?

Ik ben er nu een tijdje mee bezig en dat ding moet er gewoon onder. Dat is de sport. Ik ga nu niet ineens wat anders kopen.
Ik denk dat je dat wel begrijpt.
Gesloten