wie rijdt met en zonder voetsteuntjes

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

wie rijdt met en zonder voetsteuntjes

Bericht door Gast »

ik ben laatst gevallen op de baan, iemand probeerde 2 tegelijk in te halen en dat wou niet, en ik was toen de pineut. En daardoor ben ik 1 voetsteuntje verloren. zo'n ding:
Afbeelding
Nu heb ik op mijn rechter voetsteuntje alleen nog zo'n stangetje. En dat beviel me eingelijk wel :) . Dus ik heb nu de andere er ook af en ik vroeg me nou af:
wie hier rijdt met en wie zonder voetsteuntjes en hoe bevalt het je?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Met zo'n rubberen/plastic einde slijt het een beetje voordat je op je bek gaat. Met een ijzeren stangetje ga je sneller onderuit omdat het niet zo slijt. Ik heb ze er nog op maar ik ga ze nog een keer verplaatsen.
Gast

...

Bericht door Gast »

Ok, stel je komt to bij een scherpe bocht heel even met je stangetje op de grond... Heeft dat grote gevolgen?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Grotere dan met die plasticen omdat die meer glijden en minder scherp zijn. Die ijzeren grijpen zich snel vast. Maar dan ga je wel erg scherp hoor :wink: en je gaat gewoon onderuit dan.
Gebruikersavatar
pietjuh
forum gebruiker
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 16:49
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door pietjuh »

vonkjes :P
2e plaats NK Sen. Open 50 2011
2e Plaats NK Sen. Open 40 2010
2e plaats NK Sen. Open 40 2009
3e Plaats NK Sen. Open 40 2008


HK racekoppelingen!
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

hoor ook vaak dat dat rubber snel kapot gaan dusja...
Gast

...

Bericht door Gast »

mjah.. ik twijfel ik heb geen keus met 1 steuntje rijden is het ook weer irritant, ik ben een beginner en ik hou mij kont zeg maar bij bochten nog helemaal op het zadel en als ik een bocht maak kom ik soms met mijn voet even op de grond, zit het stangetje/steuntje dan al tegen de grond?
ganta

Bericht door ganta »

ik had aan het begin ook nog rubbere voet steuntjes.. maar die waren zo lang en dan kwam ik er vaak mee op de grond dus toen ben ik vaak onderuit gegaan.. toen was dat rubber bij een kant gebroken dsus heb ik het rubber er maar afgehaald en een stuk van dat ijzeren voetsteuntje. ik kom nu nooit meer tegen du grond er mee, en als normaal mijn voet steuntje op de grond komt zit nu mijn voet of knie op de grond :D ik heb nu ongeveer 3 cm voetsteuntje over.
Baan

Bericht door Baan »

Nee denk het niet.

Ik had ze er ook afgehaald, als je plat door de bocht gaat is je schoen toch het eerste wat de grond raakt. Dus ik zou die andere er lekker afslopen.
Gast

jeuj

Bericht door Gast »

Iedereen hartstikke bedankt, ik laat het gewoon hoe het nu is. gewoon 2 stangetjes, lijkt mij goed. en ik zie wel verder :D
ganta

Bericht door ganta »

Baan schreef:Nee denk het niet.

Ik had ze er ook afgehaald, als je plat door de bocht gaat is je schoen toch het eerste wat de grond raakt. Dus ik zou die andere er lekker afslopen.
dan voel je ook gelijk hoe plat je door de bocht kan gaan en weet je wat he maximum is :D
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

IJmuiden-mini schreef:hoor ook vaak dat dat rubber snel kapot gaan dusja...
rubber rubber :roll: is meer plastic..
op mijn broertjes bike hebbe we gewoon een centimerer of 2 er afgezaagd..en de voetsteunen zover mogelijk naar binnen gedaan.
nu raakt hij gelukkig de grond niet meer.. :P

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Ik rijd gewoon zonder rubber, :o
Bij mij waren alle 2 de rubbertjes gescheurd :cry:,
dus heb ik ze er afgehaald.
Het bevalt me prima.
Gast

...

Bericht door Gast »

yessss, ik ben mijn andere rubber voetsteuntje niet kwijt. na de val is hij in onze auto eraf gevallen! :D
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

hehe, je kan ook gewoon een klein beetje tape om het ijzer doen!
dan van je ook niet zo snel!
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gesloten