UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- mini-biker15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
- Locatie: nieuwendijk
Hallomini-biker15 schreef:worden de up-dates in dit topic neergezet?? of een ander topic aangemaakt (ik neem wel aan dat jullie ff laten zien hoe je het doet ben wel nieuwsgierig)
Alle bevindingen en test resultaten zullen in dit topic worden geplaatst, dit aan het begin van het topic zodat het later aan een stuk is te lezen.
Laatst gewijzigd door *HANK* op wo 07 dec 2005, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
De test minibike komt vanavond, begin volgende week gaan we kijken hoeveel vermogen zo'n minibike origineel levert, en daarna halen we hem uit elkaar en gaan we op zoek naar zwakke plekken.
Wat er waarschijnlijk veranderd wordt is in ieder geval alle lagers en keerringen, er komt een 17,5mm Dell'orto, ander membraan en spruitstuk, cilinder wordt afgewerkt en er wordt een uitlaat voor ontworpen.
Maarja dit wordt tzt wel gemeld hier in dit topic
Wat er waarschijnlijk veranderd wordt is in ieder geval alle lagers en keerringen, er komt een 17,5mm Dell'orto, ander membraan en spruitstuk, cilinder wordt afgewerkt en er wordt een uitlaat voor ontworpen.
Maarja dit wordt tzt wel gemeld hier in dit topic
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
We hebben geloof ik de best lopende chinees in nederland als testbike, want het vermogen viel alles mee.
Het topvermogen ligt rond de 8 (!) Pk, maar echt trekken doet ie niet, 't is één vermogenspiek.
Maar meer volgt binnenkort..........
Het topvermogen ligt rond de 8 (!) Pk, maar echt trekken doet ie niet, 't is één vermogenspiek.
Maar meer volgt binnenkort..........
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
ab-tuning schreef:We hebben geloof ik de best lopende chinees in nederland als testbike, want het vermogen viel alles mee.
Het topvermogen ligt rond de 8 (!) Pk, maar echt trekken doet ie niet, 't is één vermogenspiek.
Maar meer volgt binnenkort..........
Hahahh, das lache...
Dan wordt het dus best interessant om te kijken hoeveel jullie eruit kunnen halen.
Wel jammer dat het niet een slecht lopende chinees is (zoals de meeste)
Hallo
We hebben vanavond het blokje uit elkaar gehaald.
Nou we moeten zeggen het ziet er zeker niet verkeerd uit van binnen.
Cilinder is redelijk afgewerkt ( kan wel beter), Zuiger speling van 0,05 mm dit is ook nog redelijk goed, alleen een squich van 1,5 mm is wel erg veel.
Krukas is ook goed de slingerring zit binnen de 0,015 mm.
Wat ons de meeste zorgen baat is de uitlaat deze kan echt niet goed werken.
Tevens de uitdraai nog eens goed bekeken, en daaruit blijkt dat het motortje maar 1000 toeren heeft om trekkracht te leveren, dan wordt het top vermogen berijkt, daarna zal het koppel dus gelijk af gaan nemen en is het gedaan met de trekkracht, loopt dan nog wel door in toeren maar dat brengt niets meer.
Hier wordt dan ook bewezen wat ik altijd al dacht ( en koppelings problemen geeft) hij wil niet van onderuit trekken en als hij gaat trekken dan is dat binnen de kortste keren (lees binnen 1000 toeren) afgelopen met de pret.
we komen snel met uitdraai en verdere uitleg en de oplossing.
We hebben vanavond het blokje uit elkaar gehaald.
Nou we moeten zeggen het ziet er zeker niet verkeerd uit van binnen.
Cilinder is redelijk afgewerkt ( kan wel beter), Zuiger speling van 0,05 mm dit is ook nog redelijk goed, alleen een squich van 1,5 mm is wel erg veel.
Krukas is ook goed de slingerring zit binnen de 0,015 mm.
Wat ons de meeste zorgen baat is de uitlaat deze kan echt niet goed werken.
Tevens de uitdraai nog eens goed bekeken, en daaruit blijkt dat het motortje maar 1000 toeren heeft om trekkracht te leveren, dan wordt het top vermogen berijkt, daarna zal het koppel dus gelijk af gaan nemen en is het gedaan met de trekkracht, loopt dan nog wel door in toeren maar dat brengt niets meer.
Hier wordt dan ook bewezen wat ik altijd al dacht ( en koppelings problemen geeft) hij wil niet van onderuit trekken en als hij gaat trekken dan is dat binnen de kortste keren (lees binnen 1000 toeren) afgelopen met de pret.
we komen snel met uitdraai en verdere uitleg en de oplossing.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
Maar nu gaan jullie allemaal andere onderdelen erop zetten, zodat hij harder gaat door alleenmaar andere onderdelen..Wat er waarschijnlijk veranderd wordt is in ieder geval alle lagers en keerringen, er komt een 17,5mm Dell'orto, ander membraan en spruitstuk, cilinder wordt afgewerkt en er wordt een uitlaat voor ontworpen.
Ik dacht dat jullie hem standaart zouden houden endan zouden kijken hoeveel vermogen je er bij kan krijgen door afwerking en tunen enzo.
Dus geen snellere onderdelen.
Maar maakt verder niet uit hoor..
Zo is het ook leuk.
Ik ben benieuwd
Groeten,
Jordy.