motor slaat af

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

motor slaat af

Bericht door Gast »

Hetvolgende probleem:

bij het rijden met de minibike en ik ga door bocht, waarvoor ik dus afrem en rustig doorheen ga ( motor draait weinig toeren dan) en ik wil daarna weer gas geven, slaat ie af

motor is dan wel warm,

krijg em daarna wel weer snel gestart en kan daarna weer wel verder rijden :roll:

wie weet hier een oplossing voor???

de motor is trouwens nog niet helemaal ingereden zit nu op 3e tank...
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

heb je dat al in het begin als je gaat rijden of pas na een hal uur?
Gast

Bericht door Gast »

het is gewoon soms, niet altijd

wel vaker int begin, maar na een half uur heeft ie het ook af en toe... :cry:
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

probeer de stationair schroef er iets verder in te draaien.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

afslaan

Bericht door wimgrob »

Hang je gasnaald wat hoger !!!
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
audifreakzeeland
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 20:20

Bericht door audifreakzeeland »

Ja hang je gasnaald hoger en stel hem opnieuw stationiar af .
Je zult dan merken dat hij veel beter loopt .

Gr Richard
Gast

Bericht door Gast »

hoe doe ik dat precies :oops:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Je draait het dekseltje van je carburateur (waar je gaskabel ingaat). Dan trek je het hele zootje eruit, dus je dat dekselte waar je gasnaald aanvast zit. Om de gasnaald zit een zart tonnetje. Je moet de kabel (eind van de kabel zit een verdiking) naar beneden schuiven wil je gasnaald loskomen van het zwarte tonnetje. Kijk even goed hoe het in elkaar zit. de gasnaald zit in het zwarte tonnetje, haal je gasnaald eruit en je zult zien dat er een ringetje om je gasnaald zit, waaronder nog een groter (zit los) ringetje. Haal het ringetje voorzichtig van je gasnaald (kan wegspringen) en dat wil je niet want die vind je (bijna) niet meet terug, ik kan het weten! Als je het ringetje naar beneden zet (gasnaald met punt naar beneden) dan komt je gasnaald hoger te staan, dus meer brandstoftoevoer. Loopt je bike goed, zet hem dan nog een tandje lager. Loopt je bike nu slechter, dan ringetje weer een tandje hoger. Kwestie van testen.

Succes
Gast

Bericht door Gast »

hmmm, veel proberen dus :roll:

dan moet ik echt een keer een dagje vrij hebben of int weekend doen 8)
Gast

Bericht door Gast »

makkelijker gezegd dan gedaan...

heb net ff goed gekeken, en er is nogal weinig ruimte om die gasding uit de carb te halen....

wat is de beste manier??? (zonder iets te beschadigen / kwijt te raken)
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ik deedt het altijd met een klein schroevendraaiertje. Voorzichtig maar wel met veel kracht, tja het is ff pielen.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Op een laken zetten, een oude ofzo, dan zie je wanneer er iets valt enzo en zit het niet meteen onder de bende. Verder doe ik het met zo'n gebogen schroevendraaier. Het zal vast een naam hebben, maar weet niet wat. Dan draai ik hem los en kun je hem opzij trekken en stellen.
Gast

Bericht door Gast »

zwarte tonnetje gevonden met een "spring-veer" :P

ben best wel bang dat ik et zaakje naar de vernieling breng...

dus dit kan er gewoon helemaal uit zonder dag ik iets kapot maak in de carb zelf??

ben nogal een newb op minibike-geprul :oops:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Maak de schroeven ongeveer gelijk open. Niet eentje eruit draaien en dan pas de andere, dan komt alle kracht op een kant te staan. En doe er voorzichtig mee met openmaken want hij springt open. Dichtmaken moet je beetje creatief mee zijn want het is met een hand dichtdrukken en met de andere vastschroeven.
Het gaat niet zo snel kapot. Geen bende in het gaatje laten vallen, dus als je zand enzo er bovenop hebt liggen haal dat even weg want dat wil je er niet in.
Gast

Bericht door Gast »

bij mij zit de gaskabel anders in de carb,

om de gaskabel zit gewoon 1 grote moer zeg maar waar de gaskabel doorheen gaat en dat schroeft in zijn geheel erop :roll:

maar onder het zwarte tonnetje zit dus nix vast???
Gesloten