banden
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Intermediatesfelix schreef:De meeste junioren rijden op Inter Midiums (schrijf het vast verkeerd!)
Rijden ze daar altijd op bedoel je?
Lijkt me niet handig: profiel en zachtere compound geeft wel grip, maar kost ook snelheid.
De meest gebruikte droogweerband in de NMC's is volgens mij de PMT T41 slick.
Ik rij altijd met T4, die is iets harder en gaat een stuk langer mee.
Voor in de regen heb ik PMT (Rain Race) regenbanden met vierkante noppen.
Niet dat dit jouw bandenkeus moet worden.. 't Is enkel de mijne.
- mark#41
- forum gebruiker
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
- Locatie: heerenveen
- Contacteer:
Wij gebruiken nu nog steeds Junior banden [pmt ] ook zijn er Junior R banden deze zijn 2 keer [minimaal] zo duur als gewone junior banden,echter in het voorjaar is dat compound super [ zelfde compound als regen banden van pmt] ivm de temperatuur.
Als het warmer word zijn de gewone Junior banden heel erg goed.
Ook indoor gebruiken we nog steeds junior banden.
Junior banden zijn alleen in 1 maat te koop [ voorband] maar je gebruikt ze ook voor achter .
Mocht je toch voor een slick kiezen,alleen pmt t41 kiezen en je niet van de wijs laten brengen door anderen, neem dan ook voor en achter de zelfde maat.
Verder is het wel aan teraden om een set regenwielen aan te schaffen met regenbanden natuurlijk.
Als het warmer word zijn de gewone Junior banden heel erg goed.
Ook indoor gebruiken we nog steeds junior banden.
Junior banden zijn alleen in 1 maat te koop [ voorband] maar je gebruikt ze ook voor achter .
Mocht je toch voor een slick kiezen,alleen pmt t41 kiezen en je niet van de wijs laten brengen door anderen, neem dan ook voor en achter de zelfde maat.
Verder is het wel aan teraden om een set regenwielen aan te schaffen met regenbanden natuurlijk.
Hoi,
Wij hebben een dezelfde paar T41 banden een heel seizoen gereden!!
Alleen de achterband niet, want daar kwam tijdens de 7e nmc kwam er een bobbel aan de zeikant op, maar die band was eigenlijk nog niet versleten, want er zaten nog steeds van die gaatjes in, waarmee je kunt zien of je band versleten is.
Wij hebben een dezelfde paar T41 banden een heel seizoen gereden!!
Alleen de achterband niet, want daar kwam tijdens de 7e nmc kwam er een bobbel aan de zeikant op, maar die band was eigenlijk nog niet versleten, want er zaten nog steeds van die gaatjes in, waarmee je kunt zien of je band versleten is.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Achterband moet er na 1 seizoen zeker wel af..
Merkbaar minder grip, slijtage is aardig hoog.... ik zie aan het uiterste zijkant van de band, de "touwtjes" ( karkas ) door de band heen komen.
Merkbaar minder grip, slijtage is aardig hoog.... ik zie aan het uiterste zijkant van de band, de "touwtjes" ( karkas ) door de band heen komen.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ligt ook erg aan je rijstijl..
je hebt rijders die voorzichtiger rijden.
maar je hebt er ook gasten tussen die de motor de bocht uit laten stuiteren/driften.
een NOG belangrijkere oorzaak is je banden spanning.
Rijdt je met 1.1 BAR achter... dan slijt het hard...
Rijdt je met 1.8 achter..dan gaat deze wel langer mee
je hebt rijders die voorzichtiger rijden.
maar je hebt er ook gasten tussen die de motor de bocht uit laten stuiteren/driften.
een NOG belangrijkere oorzaak is je banden spanning.
Rijdt je met 1.1 BAR achter... dan slijt het hard...
Rijdt je met 1.8 achter..dan gaat deze wel langer mee
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !