IS DIT MOGELIJK!!!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
abdullah_70

IS DIT MOGELIJK!!!!

Bericht door abdullah_70 »

hey ik heb berekend bij minibike .nl dat je met 9000 toeren en met 6.5 inch banden standaart zoo een 50 tot 54 per uur kan rijden met een minibike maar er staat als je tandwiel 8 voor en 60 achter doet dat is LIEFST 67!!! per uur gaat en ik wou vragen kan een standaart minibike het aan met de trekkracht dat vermindert dat hij langzamer weg is enzo
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hij zal een behoorlijk stuk langzamer optrekken
Gast

Bericht door Gast »

ik weet niet hoe zwaar je bent. maar als je al meer als 65 kg weegt kom je amper van de plaats af.. dat kan het blokje niet aan en de koppeling ook niet. en ik weet niet wat je met de bike wilt gaan doen maar als je veel bochtenwerk gaat doen kun je ma beter gewoon 6 voor houden en 68 achter.

groet bezzl
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Wil je 8-tands voor en 60-tands achter gaan rijden dan is het verstandig eerst je motor onder handen te nemen (tune), aangezien (wat Xigh zegt) hij een stuk langzamer zal optrekken. Heb je je motorblok getuned dan kan je met andere tandwielverhouding gaan rijden.
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

wat voor tuningen moet ik dan ondernemen zuiger,cilinder/carborateur/
en dat soort dingen maar watwelke tuningonderdeel of onderdelen zijn er nodig om dit aan te kunnen
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Cilinder geeft het meeste effect omdat je dan gewoon veel meer kracht hebt. Verder moet je dan wat meer kleine dingen gaan vervangen als membraan, carburateur en uitlaat.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Re: ...

Bericht door TnTnelis »

Xigh schreef:Cilinder geeft het meeste effect omdat je dan gewoon veel meer kracht hebt. Verder moet je dan wat meer kleine dingen gaan vervangen als membraan, carburateur en uitlaat.
Even voor de duidelijkheid, de uitlaat is 1 van de belangrijste onderdelen van een 2-takt motor. Dat zie je bijvoorbeeld bij brommerraces, de meeste zijn wel klaar met cilinder tuning en dergelijke, maar rijden elke keer weer met een andere uitlaat.

Bij 2-takt heb je eigenlijke geen kleine dingen alles heeft invloed op elkaar.

Niels
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

is zoo een raceuitlaat van een die minibikes die ze nu verkopen goed zooeentje Afbeelding
Xigh

Re: ...

Bericht door Xigh »

TnTnelis schreef:
Xigh schreef:Cilinder geeft het meeste effect omdat je dan gewoon veel meer kracht hebt. Verder moet je dan wat meer kleine dingen gaan vervangen als membraan, carburateur en uitlaat.
Even voor de duidelijkheid, de uitlaat is 1 van de belangrijste onderdelen van een 2-takt motor. Dat zie je bijvoorbeeld bij brommerraces, de meeste zijn wel klaar met cilinder tuning en dergelijke, maar rijden elke keer weer met een andere uitlaat.

Bij 2-takt heb je eigenlijke geen kleine dingen alles heeft invloed op elkaar.

Niels
Oke, dat wist ik niet. Ik ging uit van het feit dat de uitlaat onder een standaard motor al zo berekend is dat hij de beste uitlaat is voor die set-up en dat door een andere uitlaat onder een standaard blokje weinig effect heeft.
Gesloten