chineesje?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

chineesje?

Bericht door Gast »

iedereen zit hier op dit forum bezig naar de o zo slechte kwaliteit van een chineesje.
dus wil ik zelf ook wel weten welk merk ik heb want ik vind dit nerges terug. wss eb ik du sook zo eentje :p
ik heb zo eentje
Afbeelding

kunne julie er wa meer over vertelle ? slechte kwaliteit ? moet ik deze regelmatig onderhouden? ik ben nogal beginner op het vlak van minibikes

thx
Ice-Biker

Re: chineesje?

Bericht door Ice-Biker »

dit is een chineesje hoor eerlijk gezegt geen goede kwaliteit :s
het is een west zoals je camel , telefonica , ... hebt dusja merk zou je niet echt zeggen .
voor een gewoon gast zoals jij om wat op parkings enal te crosses is die goed genoeg maar eenmaal voor circuit denk ik ( verbeter me zo niet ) dat die niet echt geschikt zal zijn tenzij je hem versterkt en al die punten .
Gast

Bericht door Gast »

is de bedoeling niet om circuits te doen, wil er gewoon geen last mee zoals , niet starten enzo.

wat moet ik daar aan doen van onderhoud enzo? maar is het noodzakelijk om cabu en cilinder en bougi enzo te kuisen ?
want ik weet niet wat ik moet kuisen en dan nog herken ik de onderdelen niet omdat ik nooit een brommer ofzo eb gehad. en nog zoiets moet ik alle blikken eraf halen voor aan je motor en cabu enzo te geraken?
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

nuja men eerste keer was als ik dit open deed 8 jaar eenmaal je het gedaan hebt blijft het in je bloed :d
veel afhalen welja je carnage en dat is genoeg geloof ik .
en je zal toch wel eens een carbu moeten kuisen en een bouzi vervangen dit ben je verplicht wat je ook doet .
en een tip als je dit doet voor de eerste maal je hebt toch zkr wel vrienden met een oude brommer ofzo vraag of ze het eens willen tonen en dat je het er dan achteraf zelf eens uitprobeert .
enja geen last van starten je moet geluk hebben met die soortjes je hebt goeie , hele goeie , en dan terug slechte ( wat meestal wel voorkomt )
maar ik heb zowat ondervonden .
ik heb dicht bij men huis 2 vrienden wonen met een pocket de ene heeft een camel niks van problemen en ze doen er alles mee de andere een west ook niks van probleme zij beide kunnen er niks van en rijden in het gras doen er echt de zot mee .
terwijl ik een gewone heb een gele met zwart ( als je die wilt zien die staat hier ergens tussen met als onderwerp nieuw hier :p )
ik heb dus geen west of camel en ik heb wel enorm veel problemen plus dat ik er echt mee oplet dus ik geloof wel die wet's enal die ietsje beter zijn ( mijn mening natuurlijk hé )
ik weet niet of anderen daar mee akkoord gaan of niet ?
edgo

Bericht door edgo »

Het maakt niets uit wat er op staat, West, Camel, en weet ik nog meer zijn allemaal hetzelfde! Gewoon de boel goed vastzetten, kettingspanning goed afstellen, ketting goed blijven smeren, en verder er gewoon plezier mee maken :!:
Gast

Bericht door Gast »

Edgo,

Heb je daadwerkelijk die bike op je plaatje,
of vind je hem gwoon mooi??
edgo

Bericht door edgo »

Arnaud schreef:Edgo,

Heb je daadwerkelijk die bike op je plaatje,
of vind je hem gwoon mooi??
Ik vindt hem gewoon mooi,we hebben een sendai aikido voor mijn zoontje.Deze bike wil ik in het voorjaar voor mezelf kopen :lol:
Gast

Bericht door Gast »

ik heb er zelf ook eentje andere kleur maar maakt niet uit
ik ben er erg tevreden over heb geen problemen mee gehad
heb hem laatst getuned
en nog geen problemen gehad
ganta

Bericht door ganta »

de een heeft meer last van problemen dan de ander.
je hooft vaak en veel verhalen dat er weer eens iets kapot gaat, maar opzich valt het wel mee per persoon. dacht eerst ook dat ik vaak dingen kapot zou hebben.. maar dat viel wel mee, leek het, tot ik alles ging op noemen wat kapot was gegaan of wat ik nog even moest doen.. de meeste problemen die ik tot nu toe heb gehad waren snel weer op gelost.. dus let je er niet echt op.. maar als ik alles op tel kom ik op ongeveer 6 uit.. valt mee vind ik.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb zelf ook zo een maar dan helemaal zwart tot nu toe geen enkel probleem mee gahd maar ik heb hem ook niet zo lang :P Wat moet je trouwens eigenlijk aanpassing aan je bike zodat ie wedstrijd klaar is en daarmee bedoel ik dus wat zijn de algemene richtlijen?
Midnight

Bericht door Midnight »

je moet wel een aantal problemen verwachten, maar al lees je dit forum of zet je zelf een topic op met je vraag komt het allemaal goed. ik heb ook een chineesje en vind het zelfs wel leuk om dr aan te sleutelen als er wat mis is. maar verder niks aan de hand met mn chineesje voor de lol is het meer als genoeg. :lol:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Het is ook gewoon zo, van de mensen zonder problemen hoor je niks. Je komt meestal alleen naar een forum als iets er mee ophoud.
WllmJn

Re: ...

Bericht door WllmJn »

die West is het model 2006 denk ik...?
The Monster

Bericht door The Monster »

is een tai-chi goed voor circuit ?
Baan

Re: ...

Bericht door Baan »

WllmJn schreef:die West is het model 2006 denk ik...?
Ik had een west model 2006 en deze mist een aantal accenten die ik wel had. Ik zeg niet dat deze het niet is maar hij is anders als de mijne.

Verder heb ik er een hoop plezier van gehad. Let er wel op dat je regelmatig alle schroeven naloopt. En ga er gewoon normaal mee om dan kan je er best plezier van hebben.
Gesloten