Minibike van TnTnelis

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

Bericht door polini tim »

je kunt 50 cc athena toch wel ergens anders krijgen ??
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik ben hard op zoek, maar heb nog geen winkel gevonden die hem op voorraad heeft.

winkels die hem niet meer op vooraad hebben:

www.vdhparst.nl
www.puchshop.nl
www.50cc.nl

Plaatselijek bromfiets zaken hebben hem ook niet.

Weet iemand nog een winkel? Waar hij ook dan nog redelijk betaalbaar is?

En kent iemand de officiele site van athena, van de fabriek?

Niels
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Nou na langs niks gedaan te hebben, nog steeds niks. Hebben mijn hersens wel heel veel gedaan.

Aangezien ik nu al 3 a 4 maanden opzoek ben naar mijn droom cilinder en hem niet kan vinden, heb ik wat anders bedacht.

Ik wil een Yamaha DT cilinder op een puch carter gaan fiksen, want dit is relatief goedkoop. En niet super ingewikkelt, maar dit is nog een bedenking van het s'nachts wakker liggen. :wink:

Niels
Gast

Bericht door Gast »

haal toch gewoon een 70cc 6 poorter van airsel. niet duur en toch wel snel te krijgen.als je voor de hobby rijd, maakt een 20mm op een 70cc niet uit,in wedstrijd verband wel ,want dan mag je maar tot 16mm(of de regels zijn veranderd)
succes er mee.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

TnTnelis schreef:Nou na langs niks gedaan te hebben, nog steeds niks. Hebben mijn hersens wel heel veel gedaan.

Aangezien ik nu al 3 a 4 maanden opzoek ben naar mijn droom cilinder en hem niet kan vinden, heb ik wat anders bedacht.

Ik wil een Yamaha DT cilinder op een puch carter gaan fiksen, want dit is relatief goedkoop. En niet super ingewikkelt, maar dit is nog een bedenking van het s'nachts wakker liggen. :wink:

Niels
wat is de boring/slag van een dt dan?
is misschien wel handig als dat een beetje overeenkomt :)
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

SLag van DT is dezelfde als van een kreidler, 39,7. De boring is 40mm dacht ik.

Maar ik wil dan gewoon(niet gewoon, maar jullie begrijpen me wel) een nieuw krukje persen.

Of een nieuwe krukje draaien.

Niels
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

WOEII!!!!! De athena 50cc membraan cilinder is weer leverbaar!!!!

DT project blaas ik voorlopig af, ik heb wel al wat gemaakt, maar het mag toch niet in de NMC's mee rijden dus :roll: .

Niels
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

tog nog aan kunne kome?

nou suc6 met je mini
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Vandaag was de grote dag, het cilindertje kwam binnen, en ik heb letterlijk zitten kwijlen 8) .

Mooie poortjes, mooie zuigertjes(gelijk een reserve), en oef, dat moet gewoon hart lopen.

Ik hoef weinig aan het cilindertje te veranderen, hier en daar iets mooier afwerken, en wat mooiere hoekjes.

Ik zal morgen eens een mapje maken, en de timing uitrekenen.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

50cc Athena staat gerant voor hard rijden, zeer mooie cillinders, zuigers waren schaars te krijgen, waar heb je hem weg :?:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Waar heb je eigenlijk die adaptor vandaan? Of heb je die zelf gedraait? Je was al vol lof over de cilinder, ik ben dus benieuwd naar het resultaat :)
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Re: ...

Bericht door TnTnelis »

Arjan S schreef:50cc Athena staat gerant voor hard rijden, zeer mooie cillinders, zuigers waren schaars te krijgen, waar heb je hem weg :?:
Bij www.vdhparts.nl hij is de goedkoopste van NL en heeft het meest, in mijn ogen dan.
Xigh schreef:Waar heb je eigenlijk die adaptor vandaan? Of heb je die zelf gedraait? Je was al vol lof over de cilinder, ik ben dus benieuwd naar het resultaat :)
Die heb ik zelf gedraait. Maar ik moet nu een andere draaien, want ik heb bij een vage jongen een complete chinees gekocht waaar ik de velgen af ga halen :wink: .

Niels
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Re: ...

Bericht door mini-biker15 »

TnTnelis schreef:
Arjan S schreef:50cc Athena staat gerant voor hard rijden, zeer mooie cillinders, zuigers waren schaars te krijgen, waar heb je hem weg :?:
Bij www.vdhparts.nl hij is de goedkoopste van NL en heeft het meest, in mijn ogen dan.
Xigh schreef:Waar heb je eigenlijk die adaptor vandaan? Of heb je die zelf gedraait? Je was al vol lof over de cilinder, ik ben dus benieuwd naar het resultaat :)
Die heb ik zelf gedraait. Maar ik moet nu een andere draaien, want ik heb bij een vage jongen een complete chinees gekocht waaar ik de velgen af ga halen :wink: .

Niels
Maar waarom een complete chinees gekocht?? als het alleeen voor de wielen is staat er genoeg op marktplaats....pas zag ik nog 2 setjes staan :wink:
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Achja, makkelijk, en de rest verkoop ik wel weer.

En over het algemeen als je een setje velgen met remmerij koopt betaal je snel 80€, nu heb ik een complete bike voor ietsje meer.

Niels
Xigh

Re: ...

Bericht door Xigh »

TnTnelis schreef: ...
Xigh schreef:Waar heb je eigenlijk die adaptor vandaan? Of heb je die zelf gedraait? Je was al vol lof over de cilinder, ik ben dus benieuwd naar het resultaat :)
Die heb ik zelf gedraait. Maar ik moet nu een andere draaien, want ik heb bij een vage jongen een complete chinees gekocht waaar ik de velgen af ga halen :wink: .

Niels
:wink:
En dit zijn deelbare, de meesten chinezen hebben dat niet.
Plaats reactie