Houdt in en als ik stop zit ie hoog in de toeren

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Xseron
forum gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 10:28
Locatie: IJsselstein

Houdt in en als ik stop zit ie hoog in de toeren

Bericht door Xseron »

De titel zegt het al, maar als ik gas geef houdt hij ongelofelijk in en als ik dan even stilsta loopt hij heel hoog in de toeren.
Ligt dit aan me sproeier of me gasnaald?
toen ik hem net had werkte het nog wel gewoon.
Ik heb op zoeken gezocht maar ik ben er niet helemaal zeker van of zij precies het zelfde probleem als mij hebben...

PLZ help me!
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

mischien moet je je gasnaald een tandje lager zetten dat die meer benzine krijgt en stel je stationair schroef af
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Als je stil staat en hij loopt heel erg op in de toeren moet je je stationair schroef even bij stellen.
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ja idd je kunt proberen om de stationairschroef helemaal dicht te draaien, daarna 2 1/2 slag terug naar buiten te draaien
dan staat hij weer "orgineel" blijft het probleem dan nog dan is het waarschijnlijk de gas naald die je moet instellen
suc6
Gebruikersavatar
Xseron
forum gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 10:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Xseron »

maar als het de staionairschroef is.
dan hoort hij toch niet in te houden??? of wel???

maar anyway ik probeer het morgen wel even,,..
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Of als je benzine op is..dan begint ( mijn bike ) hij dan heel erg in hoge toeren,,,6000 Stationair
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Denk eerder dat je je gasnaald een tandje lager moet zetten (nippeltje omhoog), minder benzine, inhouden is toch (in de meeste gevallen) een teken van teveel benzinetoevoer./
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jup, dan verzuipt ie en slaat de motor even af (verzuipt), dan zodra er weer een goed mengsel in je cilinder zit slaat ie weer aan. Als je te weinig hebt dan slaat ie echt ineens af en zit je met je ballen op je tank (onaangenaam) en dan slaat ie na eventjes weer aan.
Gebruikersavatar
Xseron
forum gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 10:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Xseron »

Oke,,,, anyway ik haal de carb er vandaag even af.. kijken of ik iets kan zien... misschien is de sproeier wel vies ofzo.... en ik verstel de gasnaald wel evne...... als het niks uithaald .. meld ik het wel even
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
WllmJn

Bericht door WllmJn »

Xseron schreef:Oke,,,, anyway ik haal de carb er vandaag even af.. kijken of ik iets kan zien... misschien is de sproeier wel vies ofzo.... en ik verstel de gasnaald wel evne...... als het niks uithaald .. meld ik het wel even
Je gaat eens je minibike moeten nakijken, hij verliest voortdurend puntjes :wink:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hehe, maar goed koop ff carburateur reiniger, dat maakt het zaakje lekker schoon. Je hebt het ook voor scooters en dan moet je het in je tank gooien ofzo en dan maakt het ook schoon, maar dat vertrouw ik niet zo dus maak gewoon je carb even helemaal goed schoon en eventueel je membraan enzo.
En let inderdaad even op de puntjes.
Gebruikersavatar
Xseron
forum gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 10:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Xseron »

oke ik let op de puntjes.
Ik heb net me carb opengehaald en er was niks te zien.
Dus heb ik em maar weer in elkaar gezet en toen bleek alles weer te werken, heb alleen bij een testritje wel me pakking van me cilinder en me uitlaat kapot gereden. (baal als een stekker) :evil:
maar bedankt voor alles!
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Is vaker hoor dat het ineens weer allemaal werkt als je het even uit elkaar hebt gehaald. Zal wel niet helemaal goed aangesloten gezeten hebben.
Gesloten