Polini replica voortandwiel!!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Dannyrossi46
forum gebruiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 19 nov 2005, 20:37
Locatie: Naaldwijk(ZH)
Contacteer:

Bericht door Dannyrossi46 »

voor zo'n 130 euro ben je klaar je koop bij hop een kompleet kopp. huis en een koppling
onder rembours is het vooradig heb je het binnen twee dagen in huis...

maar wil je het echt goed doen koop je nog een 17.5 mmcarb. en spruitstuk e.d. erbij en een nieuwe uitlaat dan is ie bloedsnel
Laatst gewijzigd door Dannyrossi46 op vr 16 dec 2005, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Heb het koppelingshuis er af geschroefd en ben er mee naar Jarno in cappele ad ijssel gegaan en hij had een 6t liggen die er perfekt in past, kosten: 17,50 een wereld van verschil zeker voor een ventje van 6jr die deze bike berijd. Voor een wat zwaarder persoon adviseer ik toch een groter achtertandwiel(72) te plaatsen en 6t voor natuurlijk, om te beginnen.


Zaterdag naar de Uithof....
Zat 24-12 race in de uithof.
Steven
WllmJn

Bericht door WllmJn »

verlies je bij een 6T niet een beetje van je top? weet het helemaal niet zeker hoor !
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Dat kan wel kloppen maar dat hangt ook af van waar je met je bike wilt rijden, op de kartbaan zit vaak maar een enkel recht stuk waar je een hoge snelheid kan bereiken en dan moet je alweer in de ankers om de bocht in te gaan, dan is het toch fijn om weer direkt met flinke trekkracht de bocht uit te kunnen komen.
Kortom: kleiner tandwiel voor = iets lagere top maar meer trekkracht.
Steven
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Zo net per post het tandwiel van Deroue binnengekregen, past goed zowel schroefdraad als aanslag.
Kan ik voorlopig even rijden. Koppelingskom 80 mm en bijpassend tandwiel bij Hop in bestelling evenals een zwarte plastic tank want dat gespoten tankje gaat toch bladderen. Wel raar: je koopt iets waarvan de verf niet blijft zitten.
Weer een obstakel opgelost.

Prozaq: de Technigas uitlaat schijn wel te passen, echter zul je de bocht van de uitlaat op de juiste maat af moeten zagen. Wel jammer dat de nieuwste Polini's replica een mindere uitlaat hebben. Nog suggesties?
Gast

Bericht door Gast »

Super 7 schreef:Zo net per post het tandwiel van Deroue binnengekregen, past goed zowel schroefdraad als aanslag.
Kan ik voorlopig even rijden. Koppelingskom 80 mm en bijpassend tandwiel bij Hop in bestelling evenals een zwarte plastic tank want dat gespoten tankje gaat toch bladderen. Wel raar: je koopt iets waarvan de verf niet blijft zitten.
Weer een obstakel opgelost.

Prozaq: de Technigas uitlaat schijn wel te passen, echter zul je de bocht van de uitlaat op de juiste maat af moeten zagen. Wel jammer dat de nieuwste Polini's replica een mindere uitlaat hebben. Nog suggesties?
Weet je toevallig hoeveel ik kwijt zou zijn voor zo'n tankje?

Qua uitlaat: de standaard-uitlaat kan aangepast worden, dit zou ongeveer hetzelfde effect teweegbrengen als de 'oude' uitlaat met veren. Kwam dit tegen op een australisch forum:

Snij de pijp die vanuit de bocht in het expansie-gedeelte gaat los van het expansie-gedeelte. Deze pijp steekt namenlijk ca. 15cm IN het expansie-gedeelte, welliswaar geperforeerd maar toch! Zo kunnen de uitlaatgassen nooit terug naar de cylinder (fuik-effect). Snij het geperforeerde stuk pijp weg, en las de boel weer aan elkaar. Heb deze informatie 2e hands, so don't blame me! Maar kheb wel foto's gezien hiervan, zal ze hier wel posten als ik ze vind.
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Heb ook een origineel 911 tankje gehaald want irriteerde me mateloos aan dat bladertankje, heb hem in cappele ad ijssel gehaald bij Jarno's rond de 45 e was die, was vd week bij vd Boor in Sprang capelle en hij had ze ook op voorraad zelfde prijs. in zwart en wit leverbaar
Steven
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

DiStefano

Bericht door Super 7 »

DiStefano: Volgens mij hebben we elkaar net in Poeldijk nog ff gesproken. Ik was met die zwarte Polini. Jouw naam verschilt 1 letter met de mijne. Sterk staaltje! Jammer dat de baan zo glad was. Heb er veel zien vallen waaronder ik. Voorvork staat getordeerd, maar is wel te redden. Was ook niet slim van me om met nieuwe banden de bocht zo hard te nemen. Ga denk ik nog wel een 72 tands halen. Red ik dat met dezelfde ketting? Voor is nu kleiner......

Prozaq: bel Hop en verbaas je over de prijs voor een zwarte tank: ca.37 Euro
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

poeldijk

Bericht door DiStefano »

Hoi Super 7, ja klopt ik was vandaag met mijn zoon Bo in Poeldijk, en ook ik vond het erg glad heb ook diverse keren het asfalt van dichtbij gezien ben ook eerder gestopt en ben maar gaan kijken en wat plaatjes geschoten.

Ik vertelde je ook dat de polini rep. van Bo niet lekker liep, bij thuis komst direkt het één en ander gecontroleerd en de cilinder eraf getrokken en tot mijn verbazing zit er een gat in de wand. Vind het een raadsel hoe dit kan gebeuren. Ik heb er een mooie foto van maar weet niet hoe hem te plaatsen....[/img]
Steven
WllmJn

Re: poeldijk

Bericht door WllmJn »

DiStefano schreef:Hoi Super 7, ja klopt ik was vandaag met mijn zoon Bo in Poeldijk, en ook ik vond het erg glad heb ook diverse keren het asfalt van dichtbij gezien ben ook eerder gestopt en ben maar gaan kijken en wat plaatjes geschoten.

Ik vertelde je ook dat de polini rep. van Bo niet lekker liep, bij thuis komst direkt het één en ander gecontroleerd en de cilinder eraf getrokken en tot mijn verbazing zit er een gat in de wand. Vind het een raadsel hoe dit kan gebeuren. Ik heb er een mooie foto van maar weet niet hoe hem te plaatsen....[/img]
kijk ff naar dit topic... hier staat uitgelegd hoe je foto's moet toevoegen:

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=4053
Gesloten