vliegwiel en rocket key

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

vliegwiel en rocket key

Bericht door Gast »

ik heb gehoord en gelezen dat als je een licht vliegwiel monteert en een rocket key dat het snel mis kan gaan met je minibike blokje.
ik wil namelijk ook nog een rocket key monteren maar heb er niet veel positiefs over gelezen wie weet hier meer van :?:
Gast

Bericht door Gast »

Als je het gewoon goed doet zou er niks mis moeten zijn?
Volg gewoon de handleiding op www.v-racer.nl
Gebruikersavatar
Dannyrossi46
forum gebruiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 19 nov 2005, 20:37
Locatie: Naaldwijk(ZH)
Contacteer:

Bericht door Dannyrossi46 »

het gaat ook wel goed zolang je geen zogenaamde "race vliegwiel"erbijdoet want die zijn echt !CENSUUR!...het zou verboden moeten worden..(de verkoop ervan dan he )
Gast

Bericht door Gast »

ja dat vliegwiel dat is nou niet echt van goh.. Tis gewoon een vliegwiel waar de dingen van afgezaagd zijn... Dat er veel minder koeling komt kan v-racer niks schelen maarja ;) Veel mensen kopen hem toch :P
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Doordat het vliegwiel lichter is worden meer toeren gemaakt wat extra koeling zou moeten geven. Ik denk niet dat dit waar is, maar je weet het niet.
Gast

Bericht door Gast »

Bij mij was de rocketkey en mijn krukas beschadigd als gevolg van dit lichtere vliegwiel. Met de rocketkey op zich is niks mis, die vliegwielen zijn gewoon kl*te.
Gast

Bericht door Gast »

Dannyrossi46 schreef:het gaat ook wel goed zolang je geen zogenaamde "race vliegwiel"erbijdoet want die zijn echt !CENSUUR!...het zou verboden moeten worden..(de verkoop ervan dan he )
ja ik heb er zon x race vliegwiel in zitten maar verschil merk ik niet met reageren op het gas enzo :?
Gast

Bericht door Gast »

ik snap er niks van lees zoveel negatiefs ik rij al meer dan een halfjaar met twee bikes met racemembraam rocketkey en tuningvliegwiel
en heb nooit ergens last van gehad
mischien is er wat met de montage verkeerd gegaan


groet Wim
Gast

Bericht door Gast »

Rottweiler schreef:ik snap er niks van lees zoveel negatiefs ik rij al meer dan een halfjaar met twee bikes met racemembraam rocketkey en tuningvliegwiel
en heb nooit ergens last van gehad
mischien is er wat met de montage verkeerd gegaan


groet Wim
rij je ook met een x race vliegwiel of niet? :?:
Gast

Bericht door Gast »

SM schreef:
Rottweiler schreef:ik snap er niks van lees zoveel negatiefs ik rij al meer dan een halfjaar met twee bikes met racemembraam rocketkey en tuningvliegwiel
en heb nooit ergens last van gehad
mischien is er wat met de montage verkeerd gegaan


groet Wim
rij je ook met een x race vliegwiel of niet? :?:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Het vleigwiel waar jullie het over hebben is niets mis mee. Hoewel, ik wel moet zeggen dat als je een rocketkey plaatsts, deze niet ver genoeg het vliegwiel ingaat, waardoor je idd je krukas en dergelijke in de soep draait. Je vleigwiel draait mogelijk over je rocketkey heen met alle gevolgen van dien.

gr

Ae
Gast

Bericht door Gast »

Het is wel leuk bedacht, maar je kunt net zo goed zonder spie gaan rijden, en je vliegwiel een beetje verdraaien.
Ik neem aan dat de as conisch is, als je het vliegwiel goed vastzet draait deze er echt niet af.
Je moet er wel goed omdenken dat het conische gedeelte goed vet vrij is, anders schiet het vliegwiel over de baan heen.
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

waar kun je dan zo'n x-race vliegwiel kopen :?:
en wat is het verschil tussen een x-race vliegwiel en een ander licht vliegwiel :?:

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gast

Bericht door Gast »

Bram_Snoek schreef:waar kun je dan zo'n x-race vliegwiel kopen :?:
en wat is het verschil tussen een x-race vliegwiel en een ander licht vliegwiel :?:

greetz Bram
zon x-race vliegwiel kun je bij allerlij minibike winkels of dealers kopen het verschil tussen het gewone vliegwiel en het x race vliegwiel is dat ie lichter is (minder schoepen) en afgedraait waardoor je meer toeren maakt en een betere gas reactie( waar ik zelf persoonlijk niks van merk) :?
Gesloten