UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Aan de vorm en de koppeling van de uitlaat te zien, is het gewoon exact dezelfde uitlaat. Al lijkt het dat de uitlaat op de watergekoelde iets meer naar links verdraaid is vanwege de radiator.
Maar een geprepareerde uitlaat zou volgens mij zo op de tai chi moeten passen... Dus dat komt wel goed.
Maar een geprepareerde uitlaat zou volgens mij zo op de tai chi moeten passen... Dus dat komt wel goed.
Laatst gewijzigd door PIR3lly op di 20 dec 2005, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja kwa pasvorm moet het wel lukken denk ik, alleen moet het kwa berekenig ook kloppen, maar het schijnt om ongeveer de zelfde tyming te gaan.PIR3lly schreef:Aan de vorm en de koppeling van de uitlaat te zien, is het gewoon exact dezelfde uitlaat. Al lijkt het dat de uitlaat op de watergekoelde iets meer naar links verdraaid is vanwege de radiator.
Maar een geprepareerde uitlaat zou volgens mij zo op de tai chi moeten passen... Dus dat komt wel goed.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Nieuwe foto's op pag 1.
Van de cilinder en membraam en nieuwe kop.
Van de cilinder en membraam en nieuwe kop.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Het is te hopen dat de timing en dergelijke gelijk is want als het grote probleem de uitlaat is kan die van een tai chi niet beter zijn.
Die carbon malossi kleppen zijn zo gekocht in de winkel, niet? Wat maken die kleppen eigenlijk beter aan je motor?
Ik vind dit echt een zeer nuttige topic en ook leerrijk!
Die carbon malossi kleppen zijn zo gekocht in de winkel, niet? Wat maken die kleppen eigenlijk beter aan je motor?
Ik vind dit echt een zeer nuttige topic en ook leerrijk!
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Een verkeerde keuze van materiaal en dikte van de membraankleppen heb ik ondervonden dat je in het hogere toerengebied "zomaar" 20-30% vermogen kan verliezen.
Dit komt omdat de membraankleppen vaak te stug zijn en daardoor bij een te laag toerental gaan "zweven" (niet meer dichtgaan), nu zijn stale platen daar heel erg gevoelig voor door de grote stijfheid van het materiaal en zal het met carbon plaatjes waarschijnlijk beter lopen.
Het leuke van deze plaatjes is dat ze én beter én goedkoper zijn dan wat er nu in de handel is voor dit model minibike
Dit komt omdat de membraankleppen vaak te stug zijn en daardoor bij een te laag toerental gaan "zweven" (niet meer dichtgaan), nu zijn stale platen daar heel erg gevoelig voor door de grote stijfheid van het materiaal en zal het met carbon plaatjes waarschijnlijk beter lopen.
Het leuke van deze plaatjes is dat ze én beter én goedkoper zijn dan wat er nu in de handel is voor dit model minibike
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- mini-biker15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
- Locatie: nieuwendijk
ik denk dat je de standaard onderdelen zoals carb ook gewoon uit de winkel moet halen net zoals hunPIR3lly schreef:Hmm.
Betekend dit dat jullie straks van plan zijn bepaalde onderdelen zelf te gaan verkopen?
Als ik straks bijvoorbeeld de geteste carburateur, membraamplaatjes, uitlaat, etc. wil kopen, kan dat dan bij jullie?
btw dit wordt eg vet ik volg het en zal het blijven doen ok
wilt weer een minibike :P
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Dat is wel een beetje de bedoeling, maar alleen de onderdelen die ook echt helpen voor het vermogenPIR3lly schreef:Hmm.
Betekend dit dat jullie straks van plan zijn bepaalde onderdelen zelf te gaan verkopen?
Als ik straks bijvoorbeeld de geteste carburateur, membraamplaatjes, uitlaat, etc. wil kopen, kan dat dan bij jullie?
We zijn hier vooral mee begonnen omdat Hank wel eens van klanten (met deze types minibike) hoorde dat zijn koppeling wel goed werkte maar dat de minibike nog steeds niet echt hard trok.
Maar omdat je met de koppeling er geen vermogen bij kan krijgen moest er gekeken worden waarin het vermogensprobleem zich verschuilt, zodat als er weer mensen met een zelfde soort "klacht" zijn dat we kunnen wijzen op de uitkomsten van deze test en het probleem kunnen verhelpen.
Waarom we deze test op het forum zetten is omdat veel leden dit type minibike hebben en het ons wel interessant leek om te laten zien wat sommige veranderingen kunnen schelen in vermogen / rijgedrag, want als je alle onderdelen-webshops moet geloven heb je met elk onderdeel blablabla zoveel % meer vermogen, maar zo werkt het niet , zeker niet met de onderdelen die er nu te koop zijn
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Dus als ik het goed begrijp zijn de membraankleppen erg belangrijk in het bovenste toeren gebied?
Ik rij zelf een polini 911 replica en zou graag wat meer toeren draaien, kan ik dat met die membraankleppen behalen?
Of heb ik het nu helemaal mis?
Toppie topic mannen.
Vooral leerzaam en leuk dat jullie de moeite nemen om de vele vragen die hiermee gepaart gaan willen beantwoorden.
O, P.S. Hank, kan ik bij jou terecht om een uitlaat bochtje te buigen? Dat wil ik wel eens bij je langs komen.
Eventueel pb-en?
Ik rij zelf een polini 911 replica en zou graag wat meer toeren draaien, kan ik dat met die membraankleppen behalen?
Of heb ik het nu helemaal mis?
Toppie topic mannen.
Vooral leerzaam en leuk dat jullie de moeite nemen om de vele vragen die hiermee gepaart gaan willen beantwoorden.
O, P.S. Hank, kan ik bij jou terecht om een uitlaat bochtje te buigen? Dat wil ik wel eens bij je langs komen.
Eventueel pb-en?
Update
Hallo
We zijn weer wat verder, namelijk de cilinder heeft een opknap beurtje gehad van Aad.
FOTO'S OP PAG 1
Ik moet zeggen het ziet er goed uit.
We zijn weer wat verder, namelijk de cilinder heeft een opknap beurtje gehad van Aad.
FOTO'S OP PAG 1
Ik moet zeggen het ziet er goed uit.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Volgens de computer ging een 17,5mm bij 12500 tpm pas beter lopen, onderin verloor je vermogen.dutchblade schreef:Een 17,5 carb loopt slechter dan een 14?? Teveel vulling??
(had net een 17,5 besteld)
Of loopt een 17,5 slechter op een standaard onbewerkte cilinder?
Maar we gaan het "in het echt" ook gewoon testen, het kan meevallen, maar ik heb zo'n vermoeden dat we met de 15mm PHBG de beste resultaten krijgen.
Waarom je met een niet al te grote carburateur moet gaan rijden is waarschijnlijk omdat je voor het indoorracen niets aan een hoogtoerige machine hebt, en daar houden we ook rekening mee bij het ontwerpen van de uitlaat.
Ik denk dat de reglementaire 20mm zelfs voor de modified machines aan de grote kant is, al is het wel zo dat deze minibikes wat extremer gemaakt kunnen worden omdat je daar niet op binnenbanen rijdt.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- mark#41
- forum gebruiker
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
- Locatie: heerenveen
- Contacteer:
Aan vulling op de uitlaat,bij een serie oosterse kwaliteits bikes bestaat de demper [en dus de tail pipe ] uit een schot na de laatste conus dan een buitenhuls zonder geperforeerde buis,weer een schot [ eindschot] met daarin 3cm geperforreerd buis,aan de binnekant,dus in de "demper" ,dicht geslagen en vast gelast aan het eindschot.
Dit geheel zit dan inelkaar gepopt,dus geen dempings materiaal.
Nu is dat ook niet mogelijk om dat eenvoudig weg geen prop in je demper gestopt kan worden.
Dit geheel zit dan inelkaar gepopt,dus geen dempings materiaal.
Nu is dat ook niet mogelijk om dat eenvoudig weg geen prop in je demper gestopt kan worden.
Dat zag ik ook al... Demper afgezaagt en een proma cc dempertje erop gezet... veel beter.mark#41 schreef:Aan vulling op de uitlaat,bij een serie oosterse kwaliteits bikes bestaat de demper [en dus de tail pipe ] uit een schot na de laatste conus dan een buitenhuls zonder geperforeerde buis,weer een schot [ eindschot] met daarin 3cm geperforreerd buis,aan de binnekant,dus in de "demper" ,dicht geslagen en vast gelast aan het eindschot.
Dit geheel zit dan inelkaar gepopt,dus geen dempings materiaal.
Nu is dat ook niet mogelijk om dat eenvoudig weg geen prop in je demper gestopt kan worden.
- WEGPIRAAT
- forum gebruiker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
- Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.
Zeer leuk topic.
Alles wordt nu tenminste netjes getest en er zal dus veel nuttige/bruikbare info uit voortvloeien.
Ik zit zelf ook te overwegen om maar eens een bike voor mezelf aan te schaffen en een 39cc chinees is een van de opties dus ik ga dit topic maar eens goed in de gaten houden. Zowieso al om er van te leren .
Alles wordt nu tenminste netjes getest en er zal dus veel nuttige/bruikbare info uit voortvloeien.
Ik zit zelf ook te overwegen om maar eens een bike voor mezelf aan te schaffen en een 39cc chinees is een van de opties dus ik ga dit topic maar eens goed in de gaten houden. Zowieso al om er van te leren .