Minibike rijd lekker, maar paar probleemtjes...

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Minibike rijd lekker, maar paar probleemtjes...

Bericht door Gast »

Een paar probleempjes...

1. Ontsteking verschuift steeds na een tijd rijden, waardoor ik m opnieuw moet afstellen steeds...

2. In de cilinder zit een bout die er nie uitwil. Kennelijk heeft de vorige eigenaar er een helicoil ingedraaid al een keer, en daarna een RVS bout, en die is afgebroken en nu echt glashard! Krijg m nie uitgeboord, nie uitgefreesd, we hebben er een moer opgelast maar die brak ook steeds af... Krijg m er met geen mogelijkheid uit.

3. Dat aanfietstandwiel heeft t het hele weekend volgehouden maar is nu toch net losgeschoten :(

Maar ik rijd de electroscooter van een vriend van me eruit, en die reed 60, en heb nog vrij weinig afgesteld... geen luchtfilter, geen uitlaat, etc...
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

dat eerste probleem, nah ja probleem, uhm gewoon er borgringetjes tussen doen, of opnieuw tappen!

uhm 2e bout in cil???????? een bout in je cilinder? je bedoelt van je spruitstuk aansluiting ? of je uitlaatpoort?
wat bedoel je met niet uitboren? is het matriaal te hard?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

da kan kloppe als je rvs boutjes gebruikt moet je d'r eerst kopervet op smere,want rvs vreet vast.
en dat je die niet eruit kan boren kan ook kloppe,as die rood heet is geweest kom je d'r met geen mogelijkheid door heen.
je zou kunne probere met tig het boutje weer warm te krijge,dan kun je weer met een boor erin kome,je moet alleen oppassen dan het alu nie smelt
Gast

Bericht door Gast »

In de uitlaatpoort jah, en markie niet te bijdehand, je snapt heus wel dat het in een poort zit, welke doet er nie toe, hij moet eruit!

En het materiaal is te hard geworden ja. Die bout was eerst schuin afgebroken, dus ik had hem op school vlakgefreesd, zodat ik m kon centeren. Ik centerpons erop, tikje met de hamer, nie eens hard, en toen leek het wel of het midden van de bout recht naar beneden ging 2mm. En de rest bleef zitten, dat vond ik al vreemd. En dat materiaal is zo hard geworden dat binnenste, met de boor kom ik er nie doorheen, met gloednieuwe boren niet! Toen geprobeerd op een freesbank er recht naar beneden in frezen, ging ook niet. Jah, tot dat stukje wat naar beneden gezakt was... Daar bleef die, kreeg de frees er nie dieper in, had t idee dat het middenste meedraaid met de frees. Maar naast dat gat van die bout is nog wel wat ruimte...
denk dat ik daar een nieuw gat tap, en er een plaatje overheen maak, van 15mm dik ofzo, en daarin weer een gat op de oude plaats tap.

En hoe zetten jullie dat aanfietstandwiel vast???

Kzal vanavond effe fototje op het forum zetten van mn bike! :D

greetz
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

dat tandwiel zetten we vast met een adapter die je aan je naaf monteerd. heb ik ook met 4 bouten 2 via de binnenkant van de naaf en 2 via de buitenkant en zit echt muurvast dat tandwiel.

mzzl eric
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ja sorry, ik snapte er even helemaal niets van. een bout in je cilinder.....
toen begon het een beetje te dagen! :oops:

uhm heb je hem al in gespoten met kruip olie ? of Cola? en is het geen hard stalen bout? ik weet idd dat die rvs bouten vast gaan zitten, maar daar zou je toch gewoon in kunnen boren, ik weet wel wat, maar das wel drastisch. Dat is dat je naast de bout, 4 kleine gaten boort en zo de bout uitbalans kan slaan, boor niet te grote gaten want dan kan je mischien er niets meer intappen. mocht ie dan met 4 gaten er naast nog niet los gaan ga je over op 6! ik denk dat je het beste boortje 1mm kan gebruiken dan kan je het mischien nog oplossen met een nieuwe m8!

Afbeelding

Het rooie zijn de 4 gaten!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ik heb ook het aanfietstandwiel dat losschoot

waarschijnlijk heb je speling zoals ik ook had.

dan moet je ze ff opnieuw boren met zo'n verdeelapparaat onder de boor(zodat je precies het aantal graden enz. in kan stellen tov van elk gat)
ik heb er ook nog KIT ingedaan als een soort borging.

nu met meer trekkr8 dan eerst zit hij nogsteeds muurvast.

gr.

erwin

ps: gebruik ook goeie boutjes zoals inbus ofzo ipv kruiskopboutjes die je helemaal verrot draait aan bovenkant.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

@ Killerbeast:
Ik heb het over het aanfietstandwiel, die zit erop geschroeft, alleen is die losgeschoten aangezien die nu als aandrijftandwiel word gebruikt. Mn pa had m vanmiddag weer vastgedraaid, en m strakker erop getikt. NEt effe gereden, hij bleef wel zitten, maar jah, voor hoelang...

Maar voor dit tandwiel is toch geen adapter of wel? En die adapter, zit die dan op de plek van de rem? Want ik wil nog wel die trommelremmen blijven gebruiken voorlopig. Het velgje was zaterdag zo heet dat ik m nie meer kon aanraken, maar t bandje bleef heel, en heb er niks tussenzitten, dus denk dat dat klappen van die bandjes wel meevalt allemaal. Ik heb de voorrem nog nie aangesloten, dus rem alleen nog met achter... En nog nergens lastvan.

@Markie:
gaten eromheen boren heb ik nog niet geprobeerd. Dat moet kunnen denk ik ja! Desnoods zoveel gaten dat er dalijk alleen nog M10 of 12 van te maken is bijvoorbeeld, en dan gewoon een stuk draadeind erin, en daarin M6 weer tappen. Dat kan ook. Ik ga dat eens proberen binnenkort. Want die !CENCUUR! doet echt pijn aan de oren, het piept nu al weer... En met uitlaat zal die ook wel wat harder lopen :lol: (haalt nu al 60, valt me nog nie tegen)
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Over dat adaptertje: dat komt op de plaats van je aanfiets tandwiel!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Zijn daar tekeningen van van dat adaptertje? Als die aan dezelfde kant komt als het aanfietstanwiel dan kan ik die wel gebruiken. Steekt het tandwiel dan niet verder van het wiel af? Want de ophanging van het blok staat nu echt precies zodat de tandwielen in lijn staan!

greetz
Gast

Bericht door Gast »

die schroefjes van de ontsteking zijn makelijk vast te zetten met loctide kost maar een paar knaken.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik ga dat locktide nu bij me achtertandwiel gebruiken want me boutje trilt er steeds uit als ik 10min voluit rij dusja das klote want dan staat me achterband vast.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

je moet de naaf ff verwarmen met gasbrander dan word de loctide sneller droog.maar niet te warm gewoon een graad of 30 heb ik ook gedaan binnen 10 minuuten was alles heelemaal doog.
Plaats reactie