Andere koeler voor een v-racer/B1 replica

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

dutchblade

Andere koeler voor een v-racer/B1 replica

Bericht door dutchblade »

Heeft er al iemand ervaring met het plaatsen van bv een scooter radiator op de replica?

De originele is dusdanig lek dat repareren vrij lastig word. Ik had al een beetje naar scooter rad's gekeken, maar ik weet de maten van die dingen niet zo goed...
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik denk dat wanneer je een radiateur met de zelfde inhoud als het origineel geen problemen moet opleveren, denk zelfs dat het nog beter is.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Een radje van bijv een aerox zou mooi passen.. en dat moet genoeg koelen lijkt me, Omdat je met een aerox tog wel een grotere inhoud hebt om te koelen qwa cilinder, vergeleken met een b1 replica.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

moet je de maten weten van een scooterrad of even eentje lenen om te kijken of hij past.
ik heb er een liggen van een piaggio.

groeten antonie
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Antonie, PB'tje... :)
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

er is er weer een terug
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

radiateur

Bericht door wimgrob »

Een kachelradiateur van een Opel Corsa is vrij eenvoudig pas te maken , deze heeft een veel grotere koelcapiciteit,maar is ongeveer even groot, alleen dikker.
Je moet alleen de slangaansluitingen veranderen dit, gaat redelijk eenvoudig.
De radiateur is van koper, dus makkelijk te solderen.
Rijden zelf al 3 jaar met zo n radiateur en de motortemperatuur wordt zelfs indoor nooit hoger als 70 graden.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
WEGPIRAAT
forum gebruiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.

Bericht door WEGPIRAAT »

Ik heb ook nog een paar Piaggio Rad's ligge :wink: . Incl nog een berg pia meuk :D .
dutchblade

Bericht door dutchblade »

WEGPIRAAT schreef:Ik heb ook nog een paar Piaggio Rad's ligge :wink: . Incl nog een berg pia meuk :D .
Ik zoek een koelertje van ongeveer 16 bij 21, dus als je wat hebt wat ongeveer die maat heeft....
Gast

Bericht door Gast »

Ik kom net van de kartbaan en heb men b1 rep. uitgetest.
En waar ik bang voor was gebeurde...overkoker....k#tzooi !!
Wie heeft hier allemaal last van gehad en hoe los je dit het beste op ??
Laat je horen !!! MOET dit opgelost hebben !!

Alvast bedankt

GR. J
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Ik hoor nooit iemand over het ontluchten van de slang die onder de tank loopt,......................iemand????
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

mark#41 schreef:Ik hoor nooit iemand over het ontluchten van de slang die onder de tank loopt,......................iemand????

Bike laten draaien en het boutje losdraaien net zolang tot er alleen maar water uitkomt, daarna het watertankje weer bijvullen.
Laatst gewijzigd door *HANK* op vr 30 dec 2005, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Ja ,helemaal goed Hank,maar ik hoor nooit iemand over ontluchten maar zie wel iedereen met een fles water rond lopen en bijvullen.........
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Zo, vandaag de nieuwe radiator eronder gezet.

Frame ervoor had ik van de week al gemaakt. Moet alleen nog wat bedenken om de radiator beter bij elkaar te houden (uitlaatveer o.i.d.)

Afbeelding
Afbeelding

Eerst kreeg ik het systeem slecht vol met water, toen heb ik de ontluchter verplaatst naar de uitgang op de kop. Daarna , wat hank ook al zei, water erin, wachten totdat er water uit de ontluchting komt, starten, beetje warm laten worden en verder ontluchten/bijvullen.

Ik heb het expansievaatje ook verplaatst naar de achterkant, die zit vooraan toch alleen maar in de weg.

Wat ook nog kan is het ontluchtingsboutje vervangen voor een slangnippel en dan met een slangetje uit laten komen in de nek van het expasievaatje.

Ik ga hem zo eerst maar eens proberen op de kartbaan en dan zien wel wel weer verder.

Oh ja, er komt nog een andere demper op, dat unox blik wat er origineel opzit is echt bar en bar slecht.
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

leuk bezig meneer dutchblade.
blijf je alleen met deze rijden of gebruik je de "oude"bike ook nog.
ivm ontluchten,zou de ontluchting op je rad maken,aangezien dit het hoogst punt is ten opzichte van je cilinder.
slang die naar het expansievaatje zit te laag ten opzichte van je rad.hierdoor laat het koelsysteem zich slecht vullen.
luchtbellen gaan alleen omhoog :wink:

zie je wel in nijverdal,kijken of ik je kan bijhouden.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gesloten