kleiner blok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

kleiner blok

Bericht door Gast »

Ik ga voor mijn minibike het puch blok inkorten

het stuk waar het carter het voortanwiel ondersteunt ga ik weghalen
en het tandwie aan de krukas vastmaken

heeft iemand hier nog informatie over
brabansten boer

Bericht door brabansten boer »

ja onmogelijk jou tussen jou krukas zit een koppeling die er voor zorgt dat blok niet gelijk het tand wiel aan duwt

en jou carter word de brommix in rond geslinger en als de zuiger naar beneden gaat druk hij de brommix uit de carter dus dat moet ik denk ik ook gelijk zijn + hoe wil je em oliedicht makken zonder dat de las naad door roest :twisted: :twisted: :twisted:[/list][/list]
Gast

Bericht door Gast »

als je nadenkt en naar de foto van een puch carter
kijkt dan zal er wel achter
komen datdan wel kan





Think before you akt
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hier ook aan zitten denken

Maar wil je dan een trekstart kopen van polini? en een koppeling van een Polini?

aan welke kant wil je het tandwiel maken?

heb je een schetsje?
ronnie

kleiner blok

Bericht door ronnie »

Wat jij wilt kan wel maar let wel even op op de draairichting van de krukas
want deze zal dan de verkeerde kant oplopen (je rijdt dan achteruit).
Je zult de ontsteking moeten aanpassen i.v.m. de looprichting van het blok :shock: .
:idea: Waarom neem je geen peugot 103 carter, op dit carter hoef je alleen de koppeling nog maar te monteren heb ik namelijk zelf ook :wink: .
Kabi

Bericht door Kabi »

O ja

Ik wist niet dat dat kon
ik ken alleen puch goed

maar het gaat er om dat er in een puch blok nog een vertyraging zit
van dat tandwiel v/d koppelingshuis naar dat grote tanwiel

die wil ik niet omdat minibike wieltjes to al klein zijn

bij polini is dat ook niet zo en kij hoe hard die dingen lopen met 40 cc

maar heb je fotos van doe 103

ik zou ze graag willen zien
Gast

Bericht door Gast »

Dat die polini mini's zo lijp hard gaan heeft niet alleen te maken met dat er geen vertraging in het blok zit, maar gewoon doordat de cilindertjes tot het uiterste zijn getuned.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb al een top getunde cillinder
Gast

Bericht door Gast »

zo bedoel ik het niet je krukas draait minimaal 900 rpm en je zou dan een tand wiel op je krukas lassen dan draait dat ook met 900 zou je dan een tandwiel van tien voor pakke en als vb 100 achter en jou band heeft een om trek van 30 cm dat is 15 rotasie p/s dan
draait jou achter wiel 1,5 keer per seconde
dat is 45 cm per sec 9000 cm per min
540000 cm per uur zou zij 540 km per uur
dus het blok moet 300 toeren hebbe om testarten
moet met 180 km aan duwen dan hoop
ik dat je een goeien kondietsie hebt
Gast

Bericht door Gast »

Nou luister, wanneer je met een minibike het voortandwiel rechtstreeks op de krukas zet is het het makkelijkste om een koppeling en tandwielset van een orginele minibike nemen. Want je hebt al gauw een een vertanding van 7:74 ofzo nodig. Dit is dus niet te doen met normale maat tandwielen en ketting, maar je moet van die kleine ketingkies hebben. Maar weet waar je aan begind want je hebt waarschijnlijk een andere krukas nodig om dit allemaal klaar te krijgen, suc6..
Kabi

Bericht door Kabi »

bedank

dat is wat ik nodig had aan zulke informatie heb ik
tenminste iets

ik zal er aan denken

maar mijn leraar motorvoertuigentechniek zei me er een
electrice starter in te zeten

:lol: Kabi :lol:
Gast

heb je zon snelle startter dan?

Bericht door Gast »

heb je zon snelle startter dan?
Gast

Re: kleiner blok

Bericht door Gast »

ronnie schreef:Wat jij wilt kan wel maar let wel even op op de draairichting van de krukas
want deze zal dan de verkeerde kant oplopen (je rijdt dan achteruit).
Je zult de ontsteking moeten aanpassen i.v.m. de looprichting van het blok :shock: .
:idea: Waarom neem je geen peugot 103 carter, op dit carter hoef je alleen de koppeling nog maar te monteren heb ik namelijk zelf ook :wink: .
arrow: Op de site van minibikeracing2002 staat mijn nieuwe peugot 103 blok en ook mijn twee oude (verkochte minibike's).
Tandwiel verhouding is 6T/64Ten kleiner :twisted:
Gast

Re: kleiner blok

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:
ronnie schreef:Wat jij wilt kan wel maar let wel even op op de draairichting van de krukas
want deze zal dan de verkeerde kant oplopen (je rijdt dan achteruit).
Je zult de ontsteking moeten aanpassen i.v.m. de looprichting van het blok :shock: .
:idea: Waarom neem je geen peugot 103 carter, op dit carter hoef je alleen de koppeling nog maar te monteren heb ik namelijk zelf ook :wink: .
arrow: Op de site van minibikeracing2002 staat mijn nieuwe peugot 103 blok en ook mijn twee oude (verkochte minibike's).
Tandwiel verhouding is 6T/64Ten kleiner :twisted:
Zie de site van M. Zeinstra
Gast

kort blok

Bericht door Gast »

moh

ik ben ook bezig met een klein blokkie
kijk maar ff op www.maaslandminibike.tk

dan bij projecten
daar is alles te vinden over een kort blok
Gesloten