fietscomputer op me minibike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

fietscomputer op me minibike

Bericht door Gast »

ik heb een tijdje terug een fietscomputer op mijn minibike gemaakt het is een union 5 van de praxis maar ik weet niet wat voor code ik in moet tikken op dat computertje en op de zoekfunctie heb ik ook niks gevonden over de union 5 heeft iemand anders een union 5 op zijn minibike?? :?:
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Re: fietscomputer op me minibike

Bericht door mini-biker15 »

SM schreef:ik heb een tijdje terug een fietscomputer op mijn minibike gemaakt het is een union 5 van de praxis maar ik weet niet wat voor code ik in moet tikken op dat computertje en op de zoekfunctie heb ik ook niks gevonden over de union 5 heeft iemand anders een union 5 op zijn minibike?? :?:
toeval ik heb er net zo 1 gekregen met kerst(hij zit er nog niet op want minibike is uit elkaar)

zit tog handleiding bij? maar anders even de omtrek van je band meten en intoetsen weet niet of het in mm of cm is moet je maar even kjiken
wilt weer een minibike :P
Gast

Bericht door Gast »

Werkt zo een ding een beetje
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

je moet 0900 invoeren

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

volgens mij is 0900 niet helemaal goed (komt wel in de buurt). Zet ff aan de zijkant van je band een krijtstreep en op de grond (of stukje afplakband werkt ook goed). Ga ff op je bike zitten, rij zuiver rechtuit en laat het voorwiel een omwenteling of 5 maken en zet hier ook een krijtstreep. Meet deze afstand op met een rolmaat en deel deze door 5. Voer dit getal in op je fietscomputer (cm of mm hangt van computer af) en je hebt een redelijk nauwkeurige meting.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

John_W schreef:volgens mij is 0900 niet helemaal goed (komt wel in de buurt). Zet ff aan de zijkant van je band een krijtstreep en op de grond (of stukje afplakband werkt ook goed). Ga ff op je bike zitten, rij zuiver rechtuit en laat het voorwiel een omwenteling of 5 maken en zet hier ook een krijtstreep. Meet deze afstand op met een rolmaat en deel deze door 5. Voer dit getal in op je fietscomputer (cm of mm hangt van computer af) en je hebt een redelijk nauwkeurige meting.
als je niet op je bike gaat zitten en je meet het op kom je op 920 ga je er wel op zitten kom je op 880 dus 900 is wel nauwkeurig

greetz Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

Bram_Snoek schreef:
John_W schreef:volgens mij is 0900 niet helemaal goed (komt wel in de buurt). Zet ff aan de zijkant van je band een krijtstreep en op de grond (of stukje afplakband werkt ook goed). Ga ff op je bike zitten, rij zuiver rechtuit en laat het voorwiel een omwenteling of 5 maken en zet hier ook een krijtstreep. Meet deze afstand op met een rolmaat en deel deze door 5. Voer dit getal in op je fietscomputer (cm of mm hangt van computer af) en je hebt een redelijk nauwkeurige meting.
als je niet op je bike gaat zitten en je meet het op kom je op 920 ga je er wel op zitten kom je op 880 dus 900 is wel nauwkeurig

greetz Bram
het ligt er ook aan hoe hard hij is opgepompt en dergelijke he
wilt weer een minibike :P
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Wanneer je vrij hard gaat met je mini gaan door de centrifugale krachten de banden ook weer naar buiten. Dus is je omtrek nog steeds hetzelfde als wanneer je met goed opgepomte banden meet zonder erop te zitten. Dus gewoon die maximale opgemeten omtrek.
Maar hier is al eerder een topic over geweest.

Bij een auto die 140 rijd is het oppervlak van je band wat de grond raakt kleiner dan de oppervlakte van je duim.
ghost rider

Bericht door ghost rider »

kheb me een tijdje ook zon fietscomputer erop gezet en alles ingesteld maar als ik rij springt hem ineens terug op hoeveel km je al gemaakt heb en moe je da instellen weer .
weet iemand hoe da komt ?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Gaat ie tijdens rijden niet al die dingen af. Hoeveel km je gaat, hoeveel je nu afgelegd hebt en hoeveel in totaal enzo?
WllmJn

Re: ...

Bericht door WllmJn »

hij toont waarschijnlijk, de eene keer hoe snel je rijd de andere keer hoever je al gereden hebt... Ik denk dat hij automatisch veranderd.
Heb je er geen boekje bij gekregen?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Volgens mij is dit inderdaad wel in te stellen. Read the !CENSUUR! manual, zoals ze het op veel fora zeggen :wink:
ghost rider

Bericht door ghost rider »

nee da is nie zo ene wa automatische overspringt en het handboekje heb ik ook al gelezen maar er staat geen !CENSUUR! shit erin :lol: en op defiets heefd hij da nie this alleen op de pocket als ik rij mischien door de trilling zou da kunnen
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hmm, hoe loopt dat kabeltje, raakt het ergens je frame aan? En als het een trilling is, probeer hem dan eens los te draaien en er een stukje mee te rijden in je hand, als hij het dan niet doet is het waarschijnlijk geen trilling.
ghost rider

Bericht door ghost rider »

ik heb het kabeltje aande voor vork vasgezet en de magneet aan de velg
Gesloten