UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
HalloBlackvelvet schreef:is er ook wat aan de koppelingskom enzo wat aan gedaan of hoort dat zo?
De koppelings kom is van BLATA (nieuw model) dit vanwege de betere koeling, ik moet namelijk de bestaande kom nog aanpassen.
Maar op de testbank staat de koppeling erg laag in toeren, daardoor heb ij in het begin erg veel slip (dus veel warmte) vandaar deze kom, betere koeling.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Blackvelvet schreef:opzich zou je de orginele koppelingskom van de chinees ook zo kunnen aanpassen denk ik. Zal idd beter koelen die van blata
Dat ben ik niet geheel met je eens de warmte word afgegeven door het matriaal waar de kom van is gemaakt en IMO is de kom van een Blata van veel betere kwaliteit (het matriaal)
maar ik ben het wel met je eens dat de kom van een chinees aangepast kan worden maar nogmaals en dit is al eerder gezegd dit is geen topic over BLATA V.S CHINEES dus ga nu niet steeds deze bike met een blata vergelijken want dat zijn appels en peren vergelijken.
- Bram_Snoek
- forum gebruiker
- Berichten: 450
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
- Locatie: Spijkenisse
10,6 Pk
Hallo
Zo de testen met de uitlaten zit er op, en de resultaten zijn niet verkeerd.
De eerste uitlaat die we getest hebben ( was ontworpen op meer van onderuit) kwamen we aan de 9,4 Pk.
Dit was eingelijk nog niet wat voor ogen hadden, maar Aad had zijn best gedaan er nog een uitlaat bij gemaakt, deze is toch wat hoogtoeriger.
Dit had dan ook gelijk zijn uitwerking op het vermogen namelijk 10,6 Pk bij 11000 toeren , er is onderin wel wat ingeleverd maar dat is nog zeer aceptabel.
Hieruit blijkt dus wat wij vermoeden, dat de meeste winst met de uitlaat te behalen is, daarnaast blijkt wel dat een 40 cc pas bij wat hogere toeren begint te leven.
Dit alles wel met een 17,5 mm carburateur, tevens zijn de stalen membraam plaatjes weer terug gezet en blijkt dus geen verschil te maken.
Dat was het even verdere info met uitdraai komt nog.
Zo de testen met de uitlaten zit er op, en de resultaten zijn niet verkeerd.
De eerste uitlaat die we getest hebben ( was ontworpen op meer van onderuit) kwamen we aan de 9,4 Pk.
Dit was eingelijk nog niet wat voor ogen hadden, maar Aad had zijn best gedaan er nog een uitlaat bij gemaakt, deze is toch wat hoogtoeriger.
Dit had dan ook gelijk zijn uitwerking op het vermogen namelijk 10,6 Pk bij 11000 toeren , er is onderin wel wat ingeleverd maar dat is nog zeer aceptabel.
Hieruit blijkt dus wat wij vermoeden, dat de meeste winst met de uitlaat te behalen is, daarnaast blijkt wel dat een 40 cc pas bij wat hogere toeren begint te leven.
Dit alles wel met een 17,5 mm carburateur, tevens zijn de stalen membraam plaatjes weer terug gezet en blijkt dus geen verschil te maken.
Dat was het even verdere info met uitdraai komt nog.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Re: 10,6 Pk
*HANK* schreef:
Dit alles wel met een 17,5 mm carburateur, tevens zijn de stalen membraam plaatjes weer terug gezet en blijkt dus geen verschil te maken.
Wat kan je zeggen over het nut van een 'beter' membraam? Wanneer maakt het wel verschil?
Ik ben vooral benieuwd naar de vergelijking met de zocchi, want daar zat ik toch wel over te twijfelen om die aan te schaffen.PIR3lly schreef:Top resultaten, met die uitlaat!!!
Maar waar ik nu wel heeeeel erg benieuwd naar ben is hoe jullie uitlaat zich vergelijkt met bijvoorbeeld een originele blata of misschien een zocchi, tecnigas, etc uitlaat...
De oroginele Blata Origami uitlaat schijnt ook voor verbetering vatbaar te zijn, tenminste als ik een aantal engelse sites kan geloven.
Zou het geen optie zijn om de uitlaat onder het blok te laten lopen, net zoals de Elite??? Scheelt weer een scherpe bocht.
En, wat misschien wel het belangerijkste is, KOST TIE???