Aspen benzine

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Aspen benzine

Bericht door Gast »

Ik heb net een minibike gekocht en nou moet ik dus brandstof halen. Maar toen ik dit forum een beetje doorbladerde zag ik dat er een aantal mensen aspen 2T gebruikten. Dit spul heeft maar 2% volsyntetische olie, maar mijn minibike moet op ongeveer 1:25 rijden.
Kan ik dit spul gelijk gebruiken of moet ik even wachten totdat ik mn bike helemaal ingereden heb zodat ik minder olie hoef te gebruiken?
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

1:25 is veel te vet.Het staat mischien in je boekje maar je kan beter 1:35/1:40 rijden.Dat is veel beter.
Gast

Bericht door Gast »

Maar dit spul is dus 1:50. En ik heb mn bike nog niet ingereden...
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Nicolaas-racing schreef:1:25 is veel te vet.Het staat mischien in je boekje maar je kan beter 1:35/1:40 rijden.Dat is veel beter.
Als je je bike nog moet inrijden is het wel verstandig om op 1:25 te gaan rijden en als hij dan is ingereden dan 1:35 :wink:


Edit: 1:50 zou ik niet doen als je hem nog moet inrijden.
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Zou je het wel kunnen gebruiken door er zelf nog wat olie bij in te gooien?
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

chrislakenvelt schreef:Zou je het wel kunnen gebruiken door er zelf nog wat olie bij in te gooien?
Dat zou ik niet weten,dat laat ik over aan de mensen die er zelf ervaring mee hebben :wink:
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Voor mijn grc haal ik 1:50 bij de pomp en gooi ik er nog wat Olie bij..Maar 1:25 voor inrijden is eigenlijk nog echt te vet.
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Geloof me ,gebruik eerst gewoon benzine uit de pomp [98 octaan] en een goeie meng olie[ castrol R2 of motul 800] en mmeng dit 1:40 na 4 tankjes ga je 1:50 smeren met de zelfde olie.
Aspen kun je gebruiken maar er is er maar 1 die je dankbaar is ,en dat is Mr/MSS Aspen zelf,laat je door niemand verder iets wijs maken,die brandstof is goed maar nergens goed voor in een minibike zo uit de doos.Gewoon rustig in rijden,je moet zelf ook nog wennen dus dat gaat mooi samen.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Even een duidelijke post.

Chinezen, moet je inrijden met 1:25, en als ze zijn ingereden 1:35 tot 1:40

Fabriek bikes, inrijden ? daarna 1:30 (toch??)

Zelfbouw inrijden 1:30 daarna 1:40 tot 1:50(ligt aan of die getuned is)

Tank eigenlijk altijd brandstog met octaan getal 98.

Brommix / Aspen / Shellina :S , tank dit niet. Voor onze bikes die veel toeren janken is een goede SYNTHETISCHE olie van belang.
Deze mix tanken en zelf olie bijvoegen, is ook een slecht idee. Het kan zo zijn dat jou olie met de olie van het tankstation botst.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

TnTnelis schreef:Even een duidelijke post.

Chinezen, moet je inrijden met 1:25, en als ze zijn ingereden 1:35 tot 1:40

Fabriek bikes, inrijden ? daarna 1:30 (toch??)

Zelfbouw inrijden 1:30 daarna 1:40 tot 1:50(ligt aan of die getuned is)

Tank eigenlijk altijd brandstog met octaan getal 98.

Brommix / Aspen / Shellina :S , tank dit niet. Voor onze bikes die veel toeren janken is een goede SYNTHETISCHE olie van belang.
Deze mix tanken en zelf olie bijvoegen, is ook een slecht idee. Het kan zo zijn dat jou olie met de olie van het tankstation botst.

Niels
Hoi,
ik hoorde van mijn locale minibike verkooppunt dat hij voor hoogtoerige 2-takt motoren een minerale olie gebruikt en zo min mogelijk syntheten. Hij zei dat door het lage smeergehalte in synthetische olieen de motor te weinig koeling krijgt.

Hij is trouwens 2e geworden bij het NK scooter racen dus geen leek.

Maar goed, ik heb het ook maar gehoord, heb er zelf nog geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

ik heb met al mijn brommers een FULL Synthetische olie gereden, en heb toch sommige brommers echt dingen laten doen die je eigenlijk beter niet kan doen, en heb nog nooit een vastloper gehad, ik heb 1 keer een klever gehad, maar toen die was afgekoeld gewoon door kunnen rijden en was helemaal niks beschadigt.

Niels
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Veel plezier.............minerale olie,........hahahaha kun je straks uitlaat en uitlaat poort uit kappen.
Ik zit pas 25 jaar in de wegrace wereld. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Nemen jullie jullie bike mee naar het tankstation of nemen jullie iets van een jerrycan mee. Ik moet nog even iets bedenken hoe ik de benzine thuis moet krijgen :P . Of hebben ze bij de tankstations wel iets liggen waar het in kan?
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Gamma ,5 nogwat voor een 5 liter jerrycan
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

mark#41 schreef:Veel plezier.............minerale olie,......hahahaha
Ik zit pas 25 jaar in de wegrace wereld. :wink:
Dan moet je weten dat een minerale olie (castor based oftewel ricinus) bij hoge temperaturen beter smeert dan een vol syntetische olie.
nadeel is inderdaad wel dat het aanslag geeft. (en de geur is lekker :P
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gesloten