MHR Speed minibike(filmpje toegevoegd)

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Is traxx vet ? anders ga ik daar zondag misschien ook heen

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Patrickn

Bericht door Patrickn »

vraagje waar heb je de waterpomp op aangesloten ?
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

die zit in het blok gebouwd
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

De water pomp word aangedreven via een snaar die aan het koppelingshuis gemonteerd is.. hij koelt dus alleen als ik ermee rij.. de pomp zit achter een plaat gemonteerd..

en lars als je naar traxx gaat laat het me dan weten ik wil mee!!!!! :P
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gast

Bericht door Gast »

Lg,

Ik heb daar alleen nog maar gereden met een kart.. Een erg mooie indoorbaan, netjes en redelijk groot allemaal.

Remy
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

Heb vanochtend de minibike weer getest op industrie terrein..

Af en toe reageert die slecht op het gas geven.. de bougie was ook te vet..

snelheid viel me ook tegen die was rond de 70 km/h..

Er komt een yasuni c20 op en daarmee hoop ik dat die wat meer toeren wil gaan maken en meer power heeft bij de 50 km/h
Als hij dan nog niet snel genoeg is komt er een andere cilinder op.

Een Polini evo 70 cilinder die maximaal getuned is door 3br.

Afbeelding

Afbeelding
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gast

Bericht door Gast »

ej Dennis,

Een Mhr speed uitlaat is al een erg hoogtoerige uitlaat, weet niet of de C-20 het beter op je speed zou doen..beter een C-21 probere..
Denk dat je het beter zo kunt houden.

Een polini Evo cilinder is niet sneller als een speed.. ligt er maar net aan hoe je hem tuned, daarbij is je afstelling nog het belangrijkste..
je sproeier was wat vet? was hij erg donker, of erg licht gekleurd?

je zegt dat je een power one demper hebt geruilt met de Yasuni demper, waar is dan de MHR demper? K zou niet een power one dempertje op een Mhr uitlaatje gooien(a)..Daarnaast, van welke yasuni uitlaat komt die demper?
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

Remy schreef:ej Dennis,

Een Mhr speed uitlaat is al een erg hoogtoerige uitlaat, weet niet of de C-20 het beter op je speed zou doen..beter een C-21 probere..
Denk dat je het beter zo kunt houden.

Een polini Evo cilinder is niet sneller als een speed.. ligt er maar net aan hoe je hem tuned, daarbij is je afstelling nog het belangrijkste..
je sproeier was wat vet? was hij erg donker, of erg licht gekleurd?

je zegt dat je een power one demper hebt geruilt met de Yasuni demper, waar is dan de MHR demper? K zou niet een power one dempertje op een Mhr uitlaatje gooien(a)..Daarnaast, van welke yasuni uitlaat komt die demper?
De bougie was donker gekleurd en vet maar ik zet er gewoon een kleinere sproeier in.. ik denk dat die dan gelijk wat meer vermogen heeft :D

Ik heb er geen mhr demper bij gekregen.. en de power one demper zit er weer op omdat de yasuni demper tegen het frame aanzat.

En de bocht van deze pijp is niet zo best meer want er zitten iets van 6 deuken in de bocht en ik weet niet eens of het wel een mhr pijp is omdat de lasnaden niet orgineel lijken...

Maar die c20 ga ik zowieso uittesten want die heb ik hier liggen.

en als deze niet fijn werkt laat ik mischien nog een pijp bouwen. :lol:
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gast

Bericht door Gast »

:)..ben benieuwd hoe dit afloopt..

laat effe weten wat voor een pijp het is. Misschien rijd je straks wel met een power one rond ofzo :roll: ..
Daarnaastm de gene die deze bike gebouwt heeft..zal geen amateur geweest zijn....


Remy
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

Deze pijp is gekocht zonder demper daarom zit er een goedkope demper op omdat deze er los bijgekocht is...
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Als het mag wil ik hier even op reageren.

Ik begrijp er uit dat je een polini evo hebt (deze cilinders hebben al een vrij hoger timing) daarnaast ga je ook nog een hoogtoerige uitlaat gebruiken, nou op een minibike gaat dat NIET werken, namelijk de pouwerband is veel te smal, en hij is erg wild om mee te rijden.

Wat te doen: cilinder zo laten en een uitlaat laten maken die van onderuit trekt, namelijk het mooiste is om vanaf 7000 toeren trekkracht te hebben.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

oke bedankt voor de info :wink:

Weet jij trouwens of een yasuni c16 een geschikte uitlaat is omdat deze bij minder toeren veel koppel geeft?
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

dennisvaassen schreef:oke bedankt voor de info :wink:

Weet jij trouwens of een yasuni c16 een geschikte uitlaat is omdat deze bij minder toeren veel koppel geeft?
Dat durf ik niet te zeggen, heb hem nooit getest.

Maar ga er van uit dat elke uitlaat voor een scooter geschikt, te hoogtoerig is voor een minibike.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

dennisvaassen schreef:oke bedankt voor de info :wink:

Weet jij trouwens of een yasuni c16 een geschikte uitlaat is omdat deze bij minder toeren veel koppel geeft?
Jep,

De C16 is een stuk laagtoeriger als bijvoorbeeld een C20 / C 21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

ja maar ik weet niet of je een brede powerband hebt met die uitlaat...

maar ik ga binnekort een paar uitlaten testen en kijken waarbij er een brede powerband is...

Ook ga ik er een recht spruitstuk op zetten van malossi omdat de inlaat die er nu op zit behoorlijk lang is :roll:
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Plaats reactie