Welke is beter?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Welke bike is nou beter de gele of de zwarte uitvoering?

De 1e bike is wat beter (gele)
11
52%
De 2e bike is wat beter (zwarte)
10
48%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gast

Bericht door Gast »

Zie een paar post boven me...
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Een chinees is van zichzelf al naja slecht. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een wat duurdere bike zie je dat dat veel beter is afgewerkt en veel langer mee gaat.
Ik kan nu al zeggen dat je problemen gaat krijgen met onderdelen en dat het je enorm gaat tegenvallen wat de bike presteert, maar om te beginnen kun je op allebei lol hebben want ze krijgen allebei klachten, waarschijnlijk ongeveer dezelfde klachten.
Gast

Bericht door Gast »

dan ga ik voor de 2e denk. Die vind ik tog een stuk mooier.
En als ik hem dan beu ben word het een dikke street fighter en koop ik wel een andere.
Gast

Bericht door Gast »

Goed plan 8)
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Nogmaals mijn voorkeur zou uit gaan naar de rode, ondanks een slechtere afwerking en op het oog minder frame.

als je toch iets met andere tandwielen wilt uitproberen kan je voor 15e een ander achtertandwiel halen en met de gele ben je verplicht om alles omtebouwen naar smalle ketting, dan zou je een ander koppelings huisje met 6t kunnen nemen een nwe ketting en achtertandwiel toch gauw zo'n 50euries.
Toen ik de (rode) bike had gekocht , hadden enkele vrienden van me ook de bike gekocht in het totaal zo'n 7 stuks, ze reden allemaal lekker door, maar je moet ze blijven nalopen want alles trilt onder je kont vandaan
Maar je moet gewoon met die chineesjes geluk hebben.

en zeg eerlijk voor die 150 e kan je een hoop lol beleven, koop je nog geen fatsoenlijke kinderfiets voor.
Steven
Gast

Bericht door Gast »

haha kijk dit ant. moest ik hebben :D
Nog eens wat. De meeste moeten het niet hebben van die chineesjes maar die zogenaamde ''hebo bike'' is volgens mij PRECIES hetzelfde.
Kijk naar die voorvork. achterbrug, kuipdelen enz.
groeten lorenzo
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

die gele is op veel dingen vooruitgegaan dat is nou een vernieuw model met minder troep dingen ..die zwarte is troep..geloof me
Gast

Bericht door Gast »

kun je dat precies uitleggen. want ut word moeilijk kiezen als de 1 zegt die is beter en de andere kiest tog de zwarte.
meningen + uitleg aub.
groeten lorenzo
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Ik zou ook voor de gele gaan omdat je een verstevigde fourche,relatief sterkere kader en die uitlaat al was het alleen maar voor de looks. Van tandwielen en dergelijke moet je niet aantrekken, een andere ketting en voor tandwiel en je kunt wel grotere en kleinere tandwielen monteren. Die zijstander zou ik dus wel eraf halen ik denk dat die erg vervelen uit de hoek kan komen in de bochten of als je moest vallen.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ja,De meeste dingen zijn verstevigd en beter opgebouwd.die zwarte is bij elkaar geschraapt en dan in elkaar gezet.Die zwarte is van zware mindere kwaliteit.Op een schaal van 0 tot 10 geef ik die gele een 7
en die zwarte een 2 ( qua chinees kwaliteit he )
The Monster

Bericht door The Monster »

de camel heeft een steviger voorvork en een sterkere achterbrug
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hmm ik zie dit en ik bedenk me ineens de volgende vraag: wie heeft er wel eens z'n voorvork krom gereden en wie is er wel eens door z'n achterbrug gezakt? Ik kan niemand opnoemen. Een iemand die had de schroeven los en ging op z'n plaat daardoor, maar nooit is er naar mijn weten iemand door z'n achterbrug of voorvork gezakt.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

maar welke is nou beter om te tunen ? 1tje met een slecht frame of een beter frame.ik denk dat je voor 20 euro meer tog wel een beter en mooi en beter afgwerkt frame wilt.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Lees ik hier ergens ''Hebo bike''? Dat is die van mij. Het is een merkloos chineesje (MT-A2). Ik heb het nodige al getuned, zoals high pressure booster kit, butterfly carb, fat pipe, rocket key, verlicht vliegwiel en het uiterlijk zoals je hebt gezien. Hij heeft er de nodige power bijgekregen en merk niets aan het frame, dit is sterk zat. Heb rijdend op het zitje en op de steppies gestaan, en het frame en blokplaat zijn nog net als voorheen. Gewoon recht. Frame is sterk zat. Je hoort wel eens dat je je frame krom kan trekken, nou zoals Xigh ook al zegt: is er wel eens een achterbrug bij iemand gebroken? Heeft iemand ze frame wel eens krom getrokken? je hoort het zelden!

M.b.t. de bikes denk ik dat ze motorisch gelijk zijn, het frame ook alleen de achterbrug van de gele is miss sterker. En de voorvork is beter. Verder is het frame hetzelfde. Als ik jou was zou ik voor de camel gaan, alhoewel het niet erg uitmaakt. Kijk naar mijn bike wat je er van kan maken, neem degene die je het beste lijkt. Ik ben erg tevreden met die van mij (en dat is dus de zwart/rode).

Succes
Gast

Bericht door Gast »

ja dat bedoel ik dus.
Jou bike loopt hard zat :D Geen problemen en je heb de zwart rode dus ik ga denk tog voor die. (die 20 euro steek ik wel in onderdelen :P)
Verder is het tog persoonlijke keus en ik vind het frame van die gele afschuwelijk vooral dat dichte stukje onder het kontje van de bike.
Bij die rood witte is het een soort buizenconstructie en vind ik mooier :D
Groeten lorenzo
ps: angeleyes (van de hebo bike) kun je uitleggen hoe je da zitje heb verhoogd.
Gesloten