afstellen polini blok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
afstellen polini blok
oke ik ben bezig met het afstellen van me polini blok [gewoon voor onder een puch]
setup:
polini 65
4 kleps polini membraan kitje
20mm dell spaco
mhr e5 filter
hpi type 2003
sproeier 105
voorontsteking 2,8
het blok loopt dus echt zwaar bagger de ontsteking staat niet goed en de carb moet afgestelt worden waar begin ik als eerst mee eerst de ontsteking afstellen of eerst de carb als ik een stukje gaat rijden dan "klapperd"de zuiger gewoon in de cilinder [alles is nieuw] ook gaat me puch uit zichzelf al rijden als ik volgas geef dan verzuiptie ik weet niet of die verzuipt in ze lucht of in de benzine.
somebody help me
setup:
polini 65
4 kleps polini membraan kitje
20mm dell spaco
mhr e5 filter
hpi type 2003
sproeier 105
voorontsteking 2,8
het blok loopt dus echt zwaar bagger de ontsteking staat niet goed en de carb moet afgestelt worden waar begin ik als eerst mee eerst de ontsteking afstellen of eerst de carb als ik een stukje gaat rijden dan "klapperd"de zuiger gewoon in de cilinder [alles is nieuw] ook gaat me puch uit zichzelf al rijden als ik volgas geef dan verzuiptie ik weet niet of die verzuipt in ze lucht of in de benzine.
somebody help me
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Ontsteking afstellen ... en tegelijk je carb een beetje kijken maar de ontsteking is goed ben je daar zowiezo af ..
en kijk je cilinder na ( als hij nieuw is ) voor slechte afwerking ... dit had ik ook en na 20 min zat er een krasje in
Kijk naar je squish of die maat niet te klein is ..
Of je geen detonatie hebt ( als je hem uit drukt dat de motor door blijft lopen , is maar heel licht soms )
wat voor een ontsteking heb je hpi , puch bij puch standaard MAX 1,4 mm voor ontsteking ... hpi zou ik zetten op 1,8 / 1,9
Begin maar met sproeier 84 .. dat kan zat
*Lg*
en kijk je cilinder na ( als hij nieuw is ) voor slechte afwerking ... dit had ik ook en na 20 min zat er een krasje in
Kijk naar je squish of die maat niet te klein is ..
Of je geen detonatie hebt ( als je hem uit drukt dat de motor door blijft lopen , is maar heel licht soms )
wat voor een ontsteking heb je hpi , puch bij puch standaard MAX 1,4 mm voor ontsteking ... hpi zou ik zetten op 1,8 / 1,9
Begin maar met sproeier 84 .. dat kan zat
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
sproeier 84 dat is toch veels te klein voor in een 20mm carb @ polini 65
en als ik die onsteking op 1,8 zet is dit dan niet te vroeg niet dat er me polini dalijk loeiheet word en een gat in me zuiger brand want dat kan toch gebeuren als je de hpi te vroeg zet of is dat juist als die te laat staat
toch heb ik het idee dat die meer benzine moet krijgen want als ik met choke in rijd dan loopt die beter dan met choke uit
wat de cilinderkop betreft dit is gewoon een orginele puch kop dus dat moet goed wezen aangezien de zuiger ervoor gemaakt is [50cc kop]
er zit warmtegraad 9 in [ngk b9hs]
en als ik die onsteking op 1,8 zet is dit dan niet te vroeg niet dat er me polini dalijk loeiheet word en een gat in me zuiger brand want dat kan toch gebeuren als je de hpi te vroeg zet of is dat juist als die te laat staat
toch heb ik het idee dat die meer benzine moet krijgen want als ik met choke in rijd dan loopt die beter dan met choke uit
wat de cilinderkop betreft dit is gewoon een orginele puch kop dus dat moet goed wezen aangezien de zuiger ervoor gemaakt is [50cc kop]
er zit warmtegraad 9 in [ngk b9hs]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Sproeier er alleen ff in om te testen ... en als je hem te klein vind doe je er een grotere in .. dan kan alleen jij zien , niemand anders door een internet kabelpaul schreef:sproeier 84 dat is toch veels te klein voor in een 20mm carb @ polini 65
en als ik die onsteking op 1,8 zet is dit dan niet te vroeg niet dat er me polini dalijk loeiheet word en een gat in me zuiger brand want dat kan toch gebeuren als je de hpi te vroeg zet of is dat juist als die te laat staat
toch heb ik het idee dat die meer benzine moet krijgen want als ik met choke in rijd dan loopt die beter dan met choke uit
wat de cilinderkop betreft dit is gewoon een orginele puch kop dus dat moet goed wezen aangezien de zuiger ervoor gemaakt is [50cc kop]
er zit warmtegraad 9 in [ngk b9hs]
en ik rij ook met mijn hpi 2003 op 1.9 dus het kan makkelijk .. ik heb met die afstelling ook geraced ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
ik heb mijn ontsteking op 1,8 gezet en een stukje gereden maar hij werd gruwelijk heet na een stukje rijden al de lak nliet gelijk los bij de bocht dus hpi staat nu weer op 2,8
vanmiddag sproeiers gehaalt 110 en 115 gelijk de 115 en maar in gedaan stukje gereden met choke uit en de bougie was grijs in het midden en droog buitenste randje was gewoon nog als nieuw toen kon ik het niet laten even wat meer gas te geven met choke in en voor ik het wist nam me cilinder ineens in toeren af en had ik een warmloper te pakken thuis cilinder eraf gehaalt niks geen ernstige beschadigingen in de wand alleen wat donkere plekjes ook op de zuiger dat eraf geschuurt en nu rijd het gewoon weer
wat heb ik nou verkeerd gedaan dat ik een warmloper kreeg te snel het gas open? of was de voorontsteking niet goed ik mix trouwens zelf me benzine euro 95 met metrakit pro race 1:35
vanmiddag sproeiers gehaalt 110 en 115 gelijk de 115 en maar in gedaan stukje gereden met choke uit en de bougie was grijs in het midden en droog buitenste randje was gewoon nog als nieuw toen kon ik het niet laten even wat meer gas te geven met choke in en voor ik het wist nam me cilinder ineens in toeren af en had ik een warmloper te pakken thuis cilinder eraf gehaalt niks geen ernstige beschadigingen in de wand alleen wat donkere plekjes ook op de zuiger dat eraf geschuurt en nu rijd het gewoon weer
wat heb ik nou verkeerd gedaan dat ik een warmloper kreeg te snel het gas open? of was de voorontsteking niet goed ik mix trouwens zelf me benzine euro 95 met metrakit pro race 1:35
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Kan aan vanalles liggen ik weet ook niet hoe je ermee hebt gereden .. het kan zijn dat je hem niet goed warm hebt gedraaid , echt slechte afstellingen , een combinatie van die 2 ga zo maar door ..
*Lg*
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
als ik me puch start met choke in en ik blijf gas geven zodat die net aan blijft [want hij slaat heel snel uit als ik geen gas geef]dan trek die goed weg doe ik nu de choke uit en ik geef gas dan zegt die whoooaaap en slaat uit net of die te veel lucht krijgt ofso er zit nu sproeier 115 in zou ik een nog grotere moeten proberen
en wat ook heel irritant is dat die carb zo'n t*ringherrie maakt tijdens het rijden ik heb nu een mallossi mhr e5 filter welke raden jullie mij? zodat mijn puch minder herrie maakt ik hoor niet eens meer me mooie !CENCUUR! geluidje omdat de carb er boven uit brult met die herrie
en wat ook heel irritant is dat die carb zo'n t*ringherrie maakt tijdens het rijden ik heb nu een mallossi mhr e5 filter welke raden jullie mij? zodat mijn puch minder herrie maakt ik hoor niet eens meer me mooie !CENCUUR! geluidje omdat de carb er boven uit brult met die herrie
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Een geluids dempend vilter .. met een kap eromheen ...paul schreef:als ik me puch start met choke in en ik blijf gas geven zodat die net aan blijft [want hij slaat heel snel uit als ik geen gas geef]dan trek die goed weg doe ik nu de choke uit en ik geef gas dan zegt die whoooaaap en slaat uit net of die te veel lucht krijgt ofso er zit nu sproeier 115 in zou ik een nog grotere moeten proberen
en wat ook heel irritant is dat die carb zo'n t*ringherrie maakt tijdens het rijden ik heb nu een mallossi mhr e5 filter welke raden jullie mij? zodat mijn puch minder herrie maakt ik hoor niet eens meer me mooie !CENCUUR! geluidje omdat de carb er boven uit brult met die herrie
En de sproeier lijkt me al aan de grote kant > beter te rijk dan te arm
Kijk maar ff voor valse lucht voor de rest afstellingen kijken op http://www.puchmaxi.nl
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Ik zal er maar kort over zijn. Een 20 mm carburateur met een powerfilter zal een sproeier vragen tussen de 120 en 145 (hangt beetje van uitlaat af en weeromstandigheden). Pas alleen op, de hoofdsproeier begrenst de maximale doorlaat bij volgas. Tot ca 3/4 gas hangt alles af van de gasnaald en onderin speelt de luchtschroef ook een belangrijke rol.
De HPI kun je door z'n verlatingscurve relatief vroeg afstellen. De meningen over de waarde zijn verdeeld, maar onder de 2 mm zou ik zeker niet komen. Zelf rijdt ik zo rond de 3 mm. Een HPI staat in het algemeen niet snel te vroeg.
Pas alleen een beetje op met wat grotere carburateurs. Je hebt bij plotsklaps volgas geven een relatief lage gassnelheid in de venturi. Hierdoor kan de motor als het ware stikken door een te lage snelheid en een slechte menging van lucht en brandstof. Je kunt wel voorstellen dat een standaard cilinder met een 20 mm daar meer last van heeft als een snelle setup. Een beetje spelen met het aangrijptoerental van je koppeling kan dit soort dipjes weer glad strijken
Het slecht stationair lopen kan op een slecht afgestelde luchtschroef wijzen of op valse lucht.
De HPI kun je door z'n verlatingscurve relatief vroeg afstellen. De meningen over de waarde zijn verdeeld, maar onder de 2 mm zou ik zeker niet komen. Zelf rijdt ik zo rond de 3 mm. Een HPI staat in het algemeen niet snel te vroeg.
Pas alleen een beetje op met wat grotere carburateurs. Je hebt bij plotsklaps volgas geven een relatief lage gassnelheid in de venturi. Hierdoor kan de motor als het ware stikken door een te lage snelheid en een slechte menging van lucht en brandstof. Je kunt wel voorstellen dat een standaard cilinder met een 20 mm daar meer last van heeft als een snelle setup. Een beetje spelen met het aangrijptoerental van je koppeling kan dit soort dipjes weer glad strijken
Het slecht stationair lopen kan op een slecht afgestelde luchtschroef wijzen of op valse lucht.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer: