UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Maik WOOFER schreef:Goed werk jongens, ga zo door.

Ander vraagje, het leverd wel geen pk's op maar hoe warm word het water nu met deze veranderingen?

2de vraag: Is het beter om een blazende cooler op je radiateur te zetten of 1tje (net zoals in een auto) met een zuigende werking?

Hebben jullie hier ook testen voor gedaan of gaan jullie dat misschien nog doen?

mvg,
Maik.
Vraag 1: we hebben alleen nog maar op de testbank gestaan met deze bike, en daar hadden we extra koeling d.m.v. ventilatoren, dus of het probleem nu over is kan ik nog niet zeggen.
Maar ik heb er wel een goed gevoel over, zodra de bike zover is om er mee te kunnen rijden gaan we dit zeker nog testen.

Vraag 2: Ik ben van mening dat het zonder dat het zonder "cooler" moet kunnen, mocht het met onze aanpassing niet werken dan licht het aan de radiateur, een grotere is dan een goede optie.
Mocht je toch overgaan op een "cooler" dan kan volgens mijn het beste een zuigende nemen, namelijk aan de voorzijde van je radiateur heb je te wijnig ruimte.
En het frame van de "cooler" ontneemt dan ook de rijwind, dus minder koeling.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
blanco220

Bericht door blanco220 »

er wordt hier denk ik iets over het hoofd gezien.Overkokers zijn ook deels te wijten door dat de koppeling heel hoog is ingesteld en je veel slip hebt dat de kopplingshuis en koppeling heel heet maakt en het blokje ook heter maakt.
Maar met de nieuwe uitlaat van Hank kan je de koppeling lager in stellen doordat je nu meer vermogen onderin hebt .Dat maakt ook automatisch dat je water temp niet zo hoog oploopt door minder slip
groeten
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

blanco220 schreef:er wordt hier denk ik iets over het hoofd gezien.Overkokers zijn ook deels te wijten door dat de koppeling heel hoog is ingesteld en je veel slip hebt dat de kopplingshuis en koppeling heel heet maakt en het blokje ook heter maakt.
Maar met de nieuwe uitlaat van Hank kan je de koppeling lager in stellen doordat je nu meer vermogen onderin hebt .Dat maakt ook automatisch dat je water temp niet zo hoog oploopt door minder slip
groeten


:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: dank u :wink:
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
blanco220

Bericht door blanco220 »

*HANK* schreef:
blanco220 schreef:er wordt hier denk ik iets over het hoofd gezien.Overkokers zijn ook deels te wijten door dat de koppeling heel hoog is ingesteld en je veel slip hebt dat de kopplingshuis en koppeling heel heet maakt en het blokje ook heter maakt.
Maar met de nieuwe uitlaat van Hank kan je de koppeling lager in stellen doordat je nu meer vermogen onderin hebt .Dat maakt ook automatisch dat je water temp niet zo hoog oploopt door minder slip
groeten


:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: dank u :wink:
Heb ik allemaal van jouw geleerd van onze gesprek aan de telefoon.toen ik problemen had.
:wink:
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

aan die hank heb je wel wat 8)
Gebruikersavatar
Maik WOOFER
forum gebruiker
Berichten: 244
Lid geworden op: di 20 dec 2005, 14:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Maik WOOFER »

Bedankt voor je antwoord henk.

Hoe vinden jullie de ophanging van die radiateuren.
Bij mijn minibike hangt hij als het ware aan een klein frame die bevestigd is op de radiateur met 2 klinknagels.

Is er geen betere manier van ophangen? zodat de punten waarop die hangt minder worden belast.
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
schroefje

Bericht door schroefje »

Maik WOOFER schreef:Bedankt voor je antwoord henk.

Hoe vinden jullie de ophanging van die radiateuren.
Bij mijn minibike hangt hij als het ware aan een klein frame die bevestigd is op de radiateur met 2 klinknagels.

Is er geen betere manier van ophangen? zodat de punten waarop die hangt minder worden belast.
Hier heb je wat meer aan denk ik:

http://www.extremekites.co.uk/main.php? ... tent=index
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Maik WOOFER schreef:Bedankt voor je antwoord henk.

Hoe vinden jullie de ophanging van die radiateuren.
Bij mijn minibike hangt hij als het ware aan een klein frame die bevestigd is op de radiateur met 2 klinknagels.

Is er geen betere manier van ophangen? zodat de punten waarop die hangt minder worden belast.
Je moet hem echt meer steunen, want door dat goedkope chinese koper knapt hij gegarandeerd bij de ophanging, is alleen maar een kwestie van tijd.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Wat de koeling betreft, Volgens mij houd dat lompe voorspadbord van de B1 rep een hoop rijwind uit de radiateur
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

Richard D schreef:Wat de koeling betreft, Volgens mij houd dat lompe voorspadbord van de B1 rep een hoop rijwind uit de radiateur
dat dacht ik eerst ook dus heb ik het eens geprobeerd met een klein spatbord van een sendai maar de temperatuur was 10 graden hoger dan met het standaard spatbord
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Het spadbord is vanachteren open, en zo groot is ie niet hoor. Ik denk niet dat het daar aan ligt.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Wim Grob vertelde me dat de temp. naar beneden ging van zijn B1 rep. door het verwijderen van het spadbord
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
blanco220

Bericht door blanco220 »

mijn voorste spatbord is al verwijderd maakt degelijk iets uit aan de koeling
groeten
Baan

Bericht door Baan »

Ook het goed zetten van de squich geeft meer vermogen en na het topvermogen een minder diepe dip.

Ook het gelijk zetten van de poorten en het verbreden van de uitlaat poort dragen bij aan de vermogens winst.

Dus het advies is dan ook om zeker een carburateur met naald te nemen.




Is dit iets algemeens of geld het echt alleen voor deze bike?
Gebruikersavatar
Maik WOOFER
forum gebruiker
Berichten: 244
Lid geworden op: di 20 dec 2005, 14:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Maik WOOFER »

Bedankt jongens, betreft de informatie over koeling.

Toppie :!:
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
Gesloten