Polini 911 replica met tecnigas uitlaat

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

voor hun is het rijden 10 keer makkelijker,hun kunnen hun beetjes kwijt en met een beetje talent ben je al gauw een snelle rijder... :wink:
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Niet helemaal mee eens :!:

Met een "beetje'' talent red je het niet alleen hoor.
En wij grotere hebben voor en nadelen met die lange stelten van ons,maar een voordeel is dat we makkelijker met een knie aan de grond rijden en voor de kleintjes die dat doen die moeten hun bike veel platter leggen dan dat wij dat moeten doen. denk niet dat ik het op een gewone motor zomaar ineens durf om mijn knie tegen het asfalt te drukken, en voor die jongen van 6 is het precies hetzelfde maar hij drukt wel zijn knietje tegen de grond. Dus is wel erg makkelijk gezegd dat het 10 x makkelijker is voor de kleintjes. Weet niet wat jij deed met 6jaar maar ik was blij dat de zijwieltjes van mijn fiets af waren.

Die jongen rijd gewoon SUPER =D>
Steven
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Die Just Bo...een ''beetje'' talent ben ik niet met je eens Sal :wink:
Rijd bijna elke Dinsdag avond met hem maar die jonge heeft geen ''beetje'' talent,Nee hij HEEFT gewoon talent.. :P er zal niemand zijn die Just Bo ken die zal zeggen dat hij geen talent heeft.
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Normaal valt me op dat 'junior-rijders' hun rondetijden vooral te danken hebben aan het lagere 'afgeveerde' gewicht, maar ik zie zelden zuivere lijnen. Tot afgelopen zaterdag ;) Go Bo!!
Gebruikersavatar
Dannyrossi46
forum gebruiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 19 nov 2005, 20:37
Locatie: Naaldwijk(ZH)
Contacteer:

Bericht door Dannyrossi46 »

hij is een super talentje die bo.....
gewoon genieten als hij aan het rijden is.....

wou dat ik het zo kon :oops:

en ik hoop ook dat we nog lang van hem gaan genieten
Johan911 rep.
forum gebruiker
Berichten: 717
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 18:54
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Johan911 rep. »

@prozaq

ik reed me niet tegen een pilaar
ik reed tegen hem zelf aan :lol: :oops:
maar je zegt dat je koppeling heel laat pakt..
dat komt doordat je de koppeling nog niet heb afgesteld he :wink:
maar zaterdag was het ook mijn eerste keer met een betere koppeling
erin en goed afgesteld. Reed echt veeeeel beter maar nog niet naar helemaal naar mijn zin.. en Hank vertelde ook al dat de schoentjes van de koppeling standaard te ligt waren, dus heb ik er gewichtjes opgezet bij Hank en betere veren erop gezet en nu zaterdag maar weer testen..
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Hoi Jarno,

Ik heb je vandaag in Den haag bij de Uithof gezien en ik was erg onder de indruk over jou bike en zeker ook over je rijstijl te weten dat het pas je 2e keer was op die bike.

Je hebt me erg aan het twijfelen gebracht wat de technigas uitlaat aan gaat want ik moet zeggen dat ik jou bike tot nu toe de snelste Polini 911 replica vind met minimale veranderingen, 6 t en de technigas uitlaat en wel met de originele bocht erop. denk dat ik het ook ga proberen voor Bo.

Gr. Steven
Steven
Gast

Bericht door Gast »

Hey Steven,

Ik heb gisteren weer lekker gereden, de Replica ging er idd lekker vandoor :lol: Ik moet zeggen dat ik er zelf ook van sta te kijken wat een power die leverd met zo weinig veranderingen,hoewel ik niet echt een vergelijking heb omdat ik de uitlaat er vrijwel gelijk op heb gezet.
maar ik denk dat het zeker een goeie zet is voor je zoontje.
Na mijn vakantie kom weer eens langs in de uithof, hopelijk met m'n nieuwe koppeling.


Groet Jarno
Gast

Bericht door Gast »

Johan911 rep. schreef:@prozaq

ik reed me niet tegen een pilaar
ik reed tegen hem zelf aan :lol: :oops:
maar je zegt dat je koppeling heel laat pakt..
dat komt doordat je de koppeling nog niet heb afgesteld he :wink:
maar zaterdag was het ook mijn eerste keer met een betere koppeling
erin en goed afgesteld. Reed echt veeeeel beter maar nog niet naar helemaal naar mijn zin.. en Hank vertelde ook al dat de schoentjes van de koppeling standaard te ligt waren, dus heb ik er gewichtjes opgezet bij Hank en betere veren erop gezet en nu zaterdag maar weer testen..
Correctemundo, koppelingsschoentjes zijn nu een beetje 'ingeschuurd' op de kom, had wel al de standaard gewichtjes erin gedraaid maar omdat ik geen toerenteller heb heb ik geen idee wanneer'ie aanpakt. Daarnaast was't de 2e keer dat ik op een kartbaan reed en fysiek was ik niet helemaal 100% ;) Vandaar da'k het rijden overliet aan m'n "teammaten" ;) Zal eens de aanschaf van een toerenteller overwegen..
Gast

Bericht door Gast »

ik probeer net om me handvat er af tekrijgen (die aan het gas vast zit)
het lijkt net of die er zo op is gemonteerd.
weet iemand die de replica ook heb hoe hij/zijn dat hebben gedaan :?: .
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

ken ik voor je doen
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hem bij mijn replica er nog niet af gehad.
Maar bij mijn andere chinees heb ik er wd40 in gespoten en de tegengestelde richting opgedraaid.
toen was hij zo los,niet vergeten goed schoon te maken want anders draai je hem zo rond met gas geven. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

lama heb het al gewoon opengesnede:P :lol:

oja heb ik nog een vraagje ik wil van die stuur beschermers er op hebben van als je valt waar kan je die halen :?:
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Jarnodiek schreef:Hey Steven,

Ik heb gisteren weer lekker gereden, de Replica ging er idd lekker vandoor :lol: Ik moet zeggen dat ik er zelf ook van sta te kijken wat een power die leverd met zo weinig veranderingen,hoewel ik niet echt een vergelijking heb omdat ik de uitlaat er vrijwel gelijk op heb gezet.
maar ik denk dat het zeker een goeie zet is voor je zoontje.
Na mijn vakantie kom weer eens langs in de uithof, hopelijk met m'n nieuwe koppeling.


Groet Jarno

Hey Jarno,

Heb van een vriend een ixil uitlaat overgenomen,is gewoon dezelfde uitlaat als de technigas komen nl. uit de zelfde fabriek.
Zonder echt veel moeite heb ik hem erop gekregen, k heb de originele bocht behouden wat jij ook hebt gedaan en heb de uitlaat ingezaagd en met een uitlaat klem vastgezet, aan de achterkant een gaatje geboord en met een busje en de bijgeleverde beugel aan de originele bevestigingspunt gemonteerd. Zit als een huis en lekt niet.

Maar belangerijkste :!: wat een enorme power krijg je erbij, met mijn 90 kg wil ie nog omhoog komen laat staan als Bo er met zijn 25kg op gaat zitten.jij had niet echt een vergelijking maar ik dus wel en nogmaals het is gigantisch.

Dus dit zijn de veranderingen aan de polini replica:
6t voortandwiel
standaard nitrosport verstelbare koppeling (grondplaat iets afveilen)
Ixil uitlaat (technigas)

mss als je een dikkere bocht monteerd dat je er nog meer uit kan halen maar kan het ook niet juist de combinatie zijn van de originele bocht en de technigas uitlaat? deze tecnigas uitlaat zat eerst op een gewoon 49cc chinees en daar liep de bike minder mee.

Iedereen die toch voor de dure uitlaten gaan, stop ermee want voor een paar tientjes ben je klaar.
Steven
jeroenv
forum gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 12:32

Bericht door jeroenv »

@distefano

Heb je misschien een foto hiervan???
Ben heel erg benieuwd.

Groet,
Jeroen
Wachtende op een een blate 14 R
Gesloten