Baan schreef:Ook het goed zetten van de squich geeft meer vermogen en na het topvermogen een minder diepe dip.
Ook het gelijk zetten van de poorten en het verbreden van de uitlaat poort dragen bij aan de vermogens winst.
Dus het advies is dan ook om zeker een carburateur met naald te nemen.
Is dit iets algemeens of geld het echt alleen voor deze bike?
Ja dit kan je wel beschouwen als algemene regels.
Maik WOOFER schreef:Bedankt jongens, betreft de informatie over koeling.
Mocht je de de aanpassingen gedaan hebben, hou ons hier op de hoogte van je bevindingen.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Sharkbite schreef:Kan je wat gedetaileerde uitleg geven bij het aanpassen van je poorten?
Deze is voor Aad, hij is namelijk de man van de poorten.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Sharkbite schreef:Kan je wat gedetaileerde uitleg geven bij het aanpassen van je poorten?
Ik heb alle spoelpoorten rechtgemaakt, gietfoutjes er uitgehaald en ze allemaal op dezelfde hoogte gelegd.
De uitlaatpoorten heb ik enkel gelijkgelegd en de poort een klein beetje groter gemaakt (meer richting de spoelpoorten) en alle poorten afgebraamt.
Al met al de cilinder kwa toerenbereik niet aangepast enkel netter gemaakt
@EVD:
Tja, ik weet niet in wat voor staat hij is, maar nieuw kosten ze geloof ik €495
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Sharkbite schreef:Kan je wat gedetaileerde uitleg geven bij het aanpassen van je poorten?
Ik heb alle spoelpoorten rechtgemaakt, gietfoutjes er uitgehaald en ze allemaal op dezelfde hoogte gelegd.
De uitlaatpoorten heb ik enkel gelijkgelegd en de poort een klein beetje groter gemaakt (meer richting de spoelpoorten) en alle poorten afgebraamt.
Al met al de cilinder kwa toerenbereik niet aangepast enkel netter gemaakt
Overigens krijg ik als het goed is nog een keer een losse cilinder, deze wil ik wel aan gaan passen met als doel eventueel een keer een echt snelle Modified Klasse - Chinees te bouwen met zo'n 12-14Pk aan het achterwiel. Maarja dan moet ik wel tijd over hebben, iets wat nu niet echt het geval is
@EVD:
Tja, ik weet niet in wat voor staat hij is, maar nieuw kosten ze geloof ik €495
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Ah zo dan kan ik aan de slag.
Wat eigenlijk nooit vermeld is dat de pk's de pk's op het achterwiel zijn, ik denk dat de pk's bij de fabrieksbikes pk's aan de krukas zijn(verbeter mij als ik fout ben). Las dat iemand met een GRC met 15-16pk aan de krukas, 12.8pk op het achterwieltje had. Ga deze topic even zoeken.
Gevonden : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... t=zwevende
de nieuwe verbeterde mt-4 chinees watergekoeld koop je al nieuw in
doos voor 399,-,ik rij er zelf ook mee,heb wel een paar dingen veranderd,zoal membraamplaten ,t41 banden enz.enz.,maar de beste en meest merkbare verandering is de zocchi uitlaat,dat scheelt een dag en een nacht,veel meer trek over het hele toerengebied!
Sharkbite schreef:Ah zo dan kan ik aan de slag.
Wat eigenlijk nooit vermeld is dat de pk's de pk's op het achterwiel zijn, ik denk dat de pk's bij de fabrieksbikes pk's aan de krukas zijn(verbeter mij als ik fout ben). Las dat iemand met een GRC met 15-16pk aan de krukas, 12.8pk op het achterwieltje had. Ga deze topic even zoeken.
Gevonden : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... t=zwevende
Heb je er gereedschap voor dan ?
Maar het vermogen is inderdaad aan het achterwiel gemeten, dus aan de krukas heeft deze minibike nu zo'n 12,5 Pk.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Sharkbite schreef:Ah zo dan kan ik aan de slag.
Wat eigenlijk nooit vermeld is dat de pk's de pk's op het achterwiel zijn, ik denk dat de pk's bij de fabrieksbikes pk's aan de krukas zijn(verbeter mij als ik fout ben). Las dat iemand met een GRC met 15-16pk aan de krukas, 12.8pk op het achterwieltje had. Ga deze topic even zoeken.
Gevonden : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... t=zwevende
Heb je er gereedschap voor dan ?
Maar het vermogen is inderdaad aan het achterwiel gemeten, dus aan de krukas heeft deze minibike nu zo'n 12,5 Pk.
Ik veronderstel dat die persoon van wie die bike is dat ook geschat heeft.
Maar is dat zo dat de opgegeven pk's bij de fabriekbikes de pk's aan de krukas zijn?
Sharkbite schreef:Ah zo dan kan ik aan de slag.
Wat eigenlijk nooit vermeld is dat de pk's de pk's op het achterwiel zijn, ik denk dat de pk's bij de fabrieksbikes pk's aan de krukas zijn(verbeter mij als ik fout ben). Las dat iemand met een GRC met 15-16pk aan de krukas, 12.8pk op het achterwieltje had. Ga deze topic even zoeken.
Gevonden : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... t=zwevende
Heb je er gereedschap voor dan ?
Maar het vermogen is inderdaad aan het achterwiel gemeten, dus aan de krukas heeft deze minibike nu zo'n 12,5 Pk.
Ik veronderstel dat die persoon van wie die bike is dat ook geschat heeft.
Maar is dat zo dat de opgegeven pk's bij de fabriekbikes de pk's aan de krukas zijn?
Dit is correct maar dat is ook zo bij auto's cq alle div...
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....