Vraag over membraan @ carter - inlaat kanaalen ..

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Lg tweewielers schreef:
Untiej Mini Racing schreef:
Lg tweewielers schreef: Jij bent ook een lekkere :lol:

Je stuurt mensen van minibike forum naar het puch forum :lol:

idd geen concurentie strijd :wink: ....

*Lg*
Nee, ik ben slim

Ik stuur JOU met je vervelende vragen naar het PUCH-FORUM :lol:
Misschien kan er hier wel helemaal geen andwoord op worden gegeven :lol:

Nou wel weer genoeg met moddergegooit voor vandaag ...

Er is toch geen topic over carters puch tunen ... de standaart spoel kanalen ander heb ik daar nog een vraag je over :?:

*Lg*
Vergis je niet..

Op het Puchforum staat ECHT veel info hoor !!

Er staat sowieso meer info over Puch dan op het minibike-forum

Als je goed zoekt kan je een hele bult info vinden.. ook over carters / spoelers en boostpoorten bende
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Ik heb nu foto's en info gekregen ... maar dat is de helft ... ben er al wel blij mee hoor en ik heb ook een adresje dat het doet voor 75 % goedkoper ....

Maar de afwerking enzo laat ik dan in 1 keer tunen door AB ...

Ik heb vandaag ookal mijn nieuwe carters binnen gekregen nu ff een membraan halen ... word malossi of polini kit denk ik ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Afbeelding

De meesten halen alleen het groene gedeelte weg .. doe ik zelf ook zodat het mooi overloopt maar moet officieel als je het goed wilt doen niet het rode gedeelte weg .

De tekening is wel een beetje overdreven ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Lg tweewielers schreef:Afbeelding

De meesten halen alleen het groene gedeelte weg .. doe ik zelf ook zodat het mooi overloopt maar moet officieel als je het goed wilt doen niet het rode gedeelte weg .

De tekening is wel een beetje overdreven ..

*Lg*
klinkt logisch, dat heet iet met "vloo" ofzo :roll: =D>
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

..... :lol: ........

Het was ook overdreven weet je nog ..... LEZEN ...

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ja, snap ik.
ik hoop niet dat je de grote lijnen wel zo wil doen, das nie goed namelijk, zal zo effen painten
fuk, !CENSUUR!, lukt voor geen meter zo...
ik beode dus dat je rondere lijnen moet gebruiken, elke knik is schadelijk.
#mikey#

Bericht door #mikey# »

als je dat rode ook weg gaat halen ga je fix door je carter heen dat word smeren met devcon dan 8)

en ja dat is wel zo ja want ben zelf ook al aan het smeren geweest :P
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hey ,

Ff weer over de carters tunen / uitvreesen ....

De wand dikte van een puch carters is niet bepaald dit als je aan het vreesen gaat .. dat had ik ook mikey :P

Dit weet ik al want de eerste keer dat ik me carters bewerkt had ging ik er ook doorheen ..

Dit is het resultaat van de laatste keer ...

Afbeelding
Mijn ongetunde carters

Afbeelding
Carters getuned

Dit is met een beetje op het internet kijken gedaan .
Voor de rest was er al wel wat ervaring met het vreesen en ik wist al wel hoe ver ik ongeveer kon gaan ..

De tekening heb ik erop gezet omdat ik weet dat bij scooter blok ( als je ze laat tunen , gigantisch veel word weggeslepen .. en er blijven dan ernorme gaten over :?

Zoiets als het rode gedeelte in de mooie paint tekening is wat er ongeveer met een scooter blok gebeurd en het groene word vaak toegepast bij de puchjes ... "correct me if im wrong,

Is het nu dus beter om zo veel mogelijk weg te halen dat betekend dus dat je ergens door je carter heen vreest .. en dat is dan gelijk aan de achter zijde van je inlaat kanaal ( bij de krukas ) minder bewerken ... en alleen de voorzijden gelijk laten lopen met je cilinder ( dit zie je bij iedereen zo'n beetje )

Of moet je het dus alleen aan elkaar gelijk maken en dus het gedeelte bij de krukas wangen niet bewerken ..

MmMmMmmm

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
#mikey#

Bericht door #mikey# »

je moet het gewoon goed laten verlopen LET OP te groot werkt alleen maar in je nadeel snelheid van je brandstof gassen word dan lager ( denk aan een tuinslang die je dicht knijpt)

ik heb na dat ik door me carter heen ben gegaan toch maar een ander carter gebruikt en het naar me zin gemaakt

je zal echt zelf moeten uitdokteren wat nou het beste is denk ik maar dat is ook het wereldje van de tuner he :D
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

#mikey# schreef:je moet het gewoon goed laten verlopen LET OP te groot werkt alleen maar in je nadeel snelheid van je brandstof gassen word dan lager ( denk aan een tuinslang die je dicht knijpt)

ik heb na dat ik door me carter heen ben gegaan toch maar een ander carter gebruikt en het naar me zin gemaakt

je zal echt zelf moeten uitdokteren wat nou het beste is denk ik maar dat is ook het wereldje van de tuner he :D
jep .... als me bike af is gaan we wel een keer racen in harderwijk :wink:

Ik heb nu ook een bike maar die is niet getuned standaar 70 en zo .... loopt opzich wel leuk ...

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
#mikey#

Bericht door #mikey# »

Lg tweewielers schreef:
#mikey# schreef:je moet het gewoon goed laten verlopen LET OP te groot werkt alleen maar in je nadeel snelheid van je brandstof gassen word dan lager ( denk aan een tuinslang die je dicht knijpt)

Ik heb nu ook een bike maar die is niet getuned standaar 70 en zo .... loopt opzich wel leuk ...

*Lg*
nou je weet hoe de meine loopt in hardewijk :wink:
owh ja heb van de week me nieuwe dellorto er op gezet loop stukken beter als wat ie al deet
maandag ff testen in harderwijk
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

#mikey# schreef:
Lg tweewielers schreef:

*Lg*
nou je weet hoe de meine loopt in hardewijk :wink:
owh ja heb van de week me nieuwe dellorto er op gezet loop stukken beter als wat ie al deet
maandag ff testen in harderwijk
Ik ook met me tijdelijke bike en dennis misschien ook met de MHR bike ...

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
Plaats reactie