wilco schreef:okee dan dank je dan weet ik genoeg
maar zou zoon cilinderte nou goed lopen dan
met zoon boegie schuin boven want je ziet er nietmand
meer rijden of zijn er wel rijders die met zoon kopje rijden
groeten wr-tuning
Die zijn er wel, omdat ze dan minder geknoei hebben met bougie tegen het voorwiel.
Is het beter?
Nee, het is eerder slechter want je krijgt geen mooie verbranding boven de zuiger maar meer aan 1 kant.
Ik weet dat er vroeger een tijdje cilinderkoppen met dubbele bougie's zijn verkocht.
Speciaal voor puch!
Hierbij werd een cilinderkop (met 2 bougie's) geleverd met bijpassende dubbele ontstekingsunit.
het spulletje was vrij prijzig en werd zeer slecht verkocht.
Het voordeel was nagenoeg niet of nauwelijks merkbaar.
Nadat de rotor ontsteking op de markt kwam, was dit systeem niet meer nodig.
ja bedankt voor alle opmerkingen maar dat van die twee boegies lijkt
met nog niet zo verkeert iedee want er zit gewoon schroefdraat in het
tweede gat dus dat zou best hebben gekunt
en ik weet bijna ik durf niet zeker te zeggen dat het geen decompreseur
is want dan komt er zoon nippeltje aan de binnen kant en die kun je er niet zo in draaien want bij decompreseur heb je dat er een nippeltje naar
binnen gaat en daar door durk verliest maar als je daar zoon ding in draait
kan de druk nog niet weg dus dat zal hem niet worden dat met die
dubbele boegie zal ik is bij de brommer boer naar vragen
groeten wr-tuning
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
wilco schreef:ja bedankt voor alle opmerkingen maar dat van die twee boegies lijkt
met nog niet zo verkeert iedee want er zit gewoon schroefdraat in het
tweede gat dus dat zou best hebben gekunt
en ik weet bijna ik durf niet zeker te zeggen dat het geen decompreseur
is want dan komt er zoon nippeltje aan de binnen kant en die kun je er niet zo in draaien want bij decompreseur heb je dat er een nippeltje naar
binnen gaat en daar door durk verliest maar als je daar zoon ding in draait
kan de druk nog niet weg dus dat zal hem niet worden dat met die
dubbele boegie zal ik is bij de brommer boer naar vragen
groeten wr-tuning
Oud type peugeot mischien? Anders kan het een sachs of oude puch zijn, maar ik herinner me de decompreseur alleen maar van vespa :S Omdat die een dubbelwerkende koppeling hebben
Carlos Keutel schreef:Oud type peugeot mischien? Anders kan het een sachs of oude puch zijn, maar ik herinner me de decompreseur alleen maar van vespa :S Omdat die een dubbelwerkende koppeling hebben
Vespa heeft 1 koppeling .......
\
Met daarbij 1 doel zorgen dat de motor stationair kan draaien .
Wegrijden ....Overbrengen... ga zo maar door
Ik snap ff niet wat je bedoeld met een dubbelwerkende koppeling
hallo ik heb alles nieuw vervangen in me blok met een volle race krukas en een bigbore cillinder met losse kop maar als ik hem nu aan wil trekken dan trekt die heel zwaar
jordy-94 schreef:hallo ik heb alles nieuw vervangen in me blok met een volle race krukas en een bigbore cillinder met losse kop maar als ik hem nu aan wil trekken dan trekt die heel zwaar
weten jullie hoe dat komt
groeten jordy jansen
Zoek op google het fenomeen op : Compressie !
Hogere compressie , meer druk in de cilinder , om door die grotere druk heen te komen heb je meer kracht nodig dus trekt het zwaarder.
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]