Dok's chineesje
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Vraagje aan Dok:
Ik heb bijna dezelfde configuratie als jij, op de butterfly carb na.
Ik vroeg me af of je achtertandwiel niet te groot is nu. Door die carb zou hij meer power moeten hebben dan mijn bike, maar die van mij trekt al als een gek en door 6:74 beperk je heel erg de topsnelheid.
Mijn bike haalt hooguit 48-50 km/h, en dat bij ongeveer 10.000 rpm
Hoe snel gaat die van jou nu?
Greetz
Ik heb bijna dezelfde configuratie als jij, op de butterfly carb na.
Ik vroeg me af of je achtertandwiel niet te groot is nu. Door die carb zou hij meer power moeten hebben dan mijn bike, maar die van mij trekt al als een gek en door 6:74 beperk je heel erg de topsnelheid.
Mijn bike haalt hooguit 48-50 km/h, en dat bij ongeveer 10.000 rpm
Hoe snel gaat die van jou nu?
Greetz
ik weet niet precies hoe hard die van mij loopt
maar jij zegt 10000 rpm ??? lijkt mij heel erg veel
ik kan er naast zitten maar standaard heb je er ongeveer 8700 rpm
ik zal binnenkort eens gaan kijken hoe hard hij gaat
ik moet wel zeggen dat ik de andere tandwielen al had voordat ik de butterfly erop heb gezet, maar zo'n butterfly geeft echt veel meer power en zeker ook een hogeretop ik denk dat het toch al gauw een 10 km scheelt
zeker als je hem goed afsteld
maar jij zegt 10000 rpm ??? lijkt mij heel erg veel
ik kan er naast zitten maar standaard heb je er ongeveer 8700 rpm
ik zal binnenkort eens gaan kijken hoe hard hij gaat
ik moet wel zeggen dat ik de andere tandwielen al had voordat ik de butterfly erop heb gezet, maar zo'n butterfly geeft echt veel meer power en zeker ook een hogeretop ik denk dat het toch al gauw een 10 km scheelt
zeker als je hem goed afsteld
butterfly
ik zweer bij de butterfly want ik heb dus een vriend die rijdt met FG`s dat zijn 1/5 modelauto`s met onze blokken van de minibike`s maar met kleinere cillinders op deze racewagentjes .
die hebben allemaal zo`n butterfly carb er op en met een perfecte afstelling krijg je echt heel wat vermogen en snelheid er bij.
er word wel gezegt dat er maar 6-tot 8 kmh er bij komt ?? maar als wij zo`n autotje goed afstellen zit er al gauw een dikke 10 kmh bij hoor ...
dus als je goed doet afstellen met deze carb dan is jet toerenverloop en top echt zeer zeer goed ...
groeten ronnie...
die hebben allemaal zo`n butterfly carb er op en met een perfecte afstelling krijg je echt heel wat vermogen en snelheid er bij.
er word wel gezegt dat er maar 6-tot 8 kmh er bij komt ?? maar als wij zo`n autotje goed afstellen zit er al gauw een dikke 10 kmh bij hoor ...
dus als je goed doet afstellen met deze carb dan is jet toerenverloop en top echt zeer zeer goed ...
groeten ronnie...
wow
zeg jij hebt een mooie bike man..
en die technigas lis die werkelijk zo goed gelast ??
en zorgt hij ook echt voor een beter vermogen/snelheid??
ik heb al aangepast..
membraam
uitlaatpoort
luchtfilter
rocketkey
tandwielen. 7v 70a
en trekveren.
alluminium trekstarter
anderkoppelingshuis.
carb is nu aan de beurt.
kun je me even helpen met mijn vraag aan jou.?????
groeten ronnie..
en die technigas lis die werkelijk zo goed gelast ??
en zorgt hij ook echt voor een beter vermogen/snelheid??
ik heb al aangepast..
membraam
uitlaatpoort
luchtfilter
rocketkey
tandwielen. 7v 70a
en trekveren.
alluminium trekstarter
anderkoppelingshuis.
carb is nu aan de beurt.
kun je me even helpen met mijn vraag aan jou.?????
groeten ronnie..
Over die technigas weet ik niet of het nu werkelijk zoveel scheelt, wat ik wel weet is dat het een heel bruut geluid geeft, en dat hij er een stuk mooier uitziet dan die standaard (rommel) uitlaat.
dat hij goed gelast is dat is een ding dat ik heeel zeker weet.
ik zal binnekort eens testen hoe hard hij loopt met de standaard uitlaat en met de technigas.
heb jij al foto's van jou bike ??
greetz dok
dat hij goed gelast is dat is een ding dat ik heeel zeker weet.
ik zal binnekort eens testen hoe hard hij loopt met de standaard uitlaat en met de technigas.
heb jij al foto's van jou bike ??
greetz dok