UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Maik WOOFER
forum gebruiker
Berichten: 244
Lid geworden op: di 20 dec 2005, 14:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Maik WOOFER »

*HANK* schreef:Hallo

Bedankt voor je test verslag. :wink:

Graag wil ik weten of je ook de aanpassingen, betreft de aansluit nippels en de kanalen in de cilinder hebt gedaan.

Of heb je alleen met / zonder vannetjes getest.
Ik heb alleen met de vannetjes getest, ik ga/wil binnenkort de kanalen gaan doen.

Hoe zit dat met die nippels?

(zal ik hiervoor maar een ander topic starten? wil jou Tuning-verslag Topic niet vervuilen).
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Maik WOOFER schreef:
*HANK* schreef:Hallo

Bedankt voor je test verslag. :wink:

Graag wil ik weten of je ook de aanpassingen, betreft de aansluit nippels en de kanalen in de cilinder hebt gedaan.

Of heb je alleen met / zonder vannetjes getest.
Ik heb alleen met de vannetjes getest, ik ga/wil binnenkort de kanalen gaan doen.

Hoe zit dat met die nippels?

(zal ik hiervoor maar een ander topic starten? wil jou Tuning-verslag Topic niet vervuilen).
Nippels opboren naar 7,5 mm Kijk maar bij Koeling op pag 1.

Je mag het hier bij zetten hoor, al het belangrijke komt toch op Pag 1.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

ik wou mijn v-racer nitro sport ook bij jullie afleveren is dat mogenlijk
hank ik had jou al een berichtje sgestuurd maar niks terug gekregen
wat zijn de kosten incl. uitlaat enz.
groetjes jack
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

UPDATE 1e UITLAAT KLAAR, EN HIJ STAAT WEER IN ELKAAR, MORGEN 1E RIJTEST KARTBAAN TE POELDIJK!!!!!!!

Afbeelding

Het is even stil geweest, maar we hebben niet stil gezeten.

De eerste uitlaat (zoals hij nu wordt) is klaar en past met de demper die er voor gekozen is.
Ook het frame staat weer in elkaar nadat het gepoedercoat is.
Ook heb ik nog een AIRbox gemaakt (voor de fun) kijken of dit nog wat uitmaakt (het geluid is wel mooi daar mee), ook de radiateur heeft een betere ophanging gekregen.
Ook zijn alle remmen nagekeken en verbeterd (volgt nog een onderwerp over).
En ja als hij dan zover is, dan maar even rijden, ik kan jullie vertellen het loopt als een dolle, het voorwiel heeft wijnig straat gezien.

Maar morgen ga ik naar de kartbaan van Poeldijk, en daar gaan we er ook mee rijden, eens kijken wat het op de baan brengt.
Laatst gewijzigd door *HANK* op zo 29 jan 2006, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Mooi hoor Hank.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Mooi werk gedaan hoor. abt en hank :shock: :P
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Ziet er erg mooi uit!
Complimenten.......

Maaruh, dat met weinig straat zien......Echt? :shock:

Zo ja, dan moeten jullie absoluut eens een keer een tai chi proberen met die uitlaat en 17,5mm carb. Ben daar ontzettend benieuwd naar!
En er zijn vast genoeg mensen die hun bike ervoor beschikbaar stellen.

Ook vraag ik me af of er wat kwaliteitsverschil zit tussen zo'n replica en een tai chi...

[Edit]
Zie ik nou goed dat jullie de voorvork schuiner hebben gezet????
Is dat vanwege rij eigenschappen, of doordat anders de radiateur niet meer paste?

[2e Edit]
Zouden jullie een filmpje kunnen maken van het rijden op de kartbaan (met digitale camera of zoiets)?
Ben erg benieuwd naar het geluid, etc.
Ik wil hem ook nog wel hosten voor jullie, mocht het nodig zijn...
schroefje

Bericht door schroefje »

PIR3lly schreef:Ziet er erg mooi uit!
Complimenten.......

Maaruh, dat met weinig straat zien......Echt? :shock:

Zo ja, dan moeten jullie absoluut eens een keer een tai chi proberen met die uitlaat en 17,5mm carb. Ben daar ontzettend benieuwd naar!
En er zijn vast genoeg mensen die hun bike ervoor beschikbaar stellen.

Ook vraag ik me af of er wat kwaliteitsverschil zit tussen zo'n replica en een tai chi...

[Edit]
Zie ik nou goed dat jullie de voorvork schuiner hebben gezet????
Is dat vanwege rij eigenschappen, of doordat anders de radiateur niet meer paste?

[2e Edit]
Zouden jullie een filmpje kunnen maken van het rijden op de kartbaan (met digitale camera of zoiets)?
Ben erg benieuwd naar het geluid, etc.
Ik wil hem ook nog wel hosten voor jullie, mocht het nodig zijn...
Dat de voorvork/kroonplaat gezakt is,doen ze voor beter instuur gedrag MAAR!!! dit is niet geschikt voor onervaren rijders omdat je mini gewoon minder stabiel is.(en dat met de radiateur heeft er niets mee te maken)


En ze kunnen wel een filmpje maken maar elke mini klinkt weer anders,en vooral het demper geluid zal anders zijn dieze demper lijkt wel op eentje van een MT ofzo.


En een Thai Chi loopt heel anders dan een watergekoelde,Maar met een 17mm carb en een H>D kop heb je al heel wat leuks.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik heb de voorvork niet schuiner gezet, maar de "naloop" veranderd, de voorvork poten stonden +/- 20 mm buiten het hard van het balhoofd, dit is nu 5 mm geworden.

Waarom dit, om het stuurgedrag te verbeteren, het stuur zal hierdoor minder makkelijk slingeren.
Door deze wijziging moest ook de radiateur iets naar achter.

Om morgen een filmpje te maken zal niet lukken, maar we gaan daar nog wel een filmpje van maken.

Het verschil tussen lucht gekoelde (de tai chi) en water gekoelde, zal in het begin niet veel uitmaken (dus de zelfde resultaten) maar bij het warmer worden van de lucht gekoelde zal het vermogen gewoon iets afnemen.

maar ik je verzekeren dat het (minder hard) goed klinkt, en daarbij loopt het ook nog zeer goed, dus niet als voorheen hoop herrie en wijnig gang, nu zijn de verhoudingen andersom.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Maik WOOFER
forum gebruiker
Berichten: 244
Lid geworden op: di 20 dec 2005, 14:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Maik WOOFER »

Ziet er goed uit hank. :)

BTW zie je morgen wel op de kartbaan in Poeldijk.
Je kan mij herkennen aan een SPOOL (blauw/grijs/zwart) motorjack..

grtz,
Maik
Te koop [color=green]Blata Elite 14 WRS KIT[/color]; Bike kompleet + ongespoten zitje, tandwiel 6/7 en 66,68,70,72, Stage6 temp/toeremeter, speciale bok. ander filter, Hank koppeling, volledig nagekeken/gereviseerd door Bert.
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

schroefje schreef:
PIR3lly schreef:Ziet er erg mooi uit!
Complimenten.......

Maaruh, dat met weinig straat zien......Echt? :shock:

Zo ja, dan moeten jullie absoluut eens een keer een tai chi proberen met die uitlaat en 17,5mm carb. Ben daar ontzettend benieuwd naar!
En er zijn vast genoeg mensen die hun bike ervoor beschikbaar stellen.

Ook vraag ik me af of er wat kwaliteitsverschil zit tussen zo'n replica en een tai chi...

[Edit]
Zie ik nou goed dat jullie de voorvork schuiner hebben gezet????
Is dat vanwege rij eigenschappen, of doordat anders de radiateur niet meer paste?

[2e Edit]
Zouden jullie een filmpje kunnen maken van het rijden op de kartbaan (met digitale camera of zoiets)?
Ben erg benieuwd naar het geluid, etc.
Ik wil hem ook nog wel hosten voor jullie, mocht het nodig zijn...
Dat de voorvork/kroonplaat gezakt is,doen ze voor beter instuur gedrag MAAR!!! dit is niet geschikt voor onervaren rijders omdat je mini gewoon minder stabiel is.(en dat met de radiateur heeft er niets mee te maken)


En ze kunnen wel een filmpje maken maar elke mini klinkt weer anders,en vooral het demper geluid zal anders zijn dieze demper lijkt wel op eentje van een MT ofzo.


En een Thai Chi loopt heel anders dan een watergekoelde,Maar met een 17mm carb en een H>D kop heb je al heel wat leuks.
de demper is inderdaad van een mt ik rij er zelf ook mee en je weet zelf hoe het loopt.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Zo de bike heeft vandaag de vuurdoop gehad op de baan (bij Van De Ende karting te Poeldijk), en het is een baan waar je een goedlopende mini nodig hebt, veel bochten en heuvels er in.

In het begin moest de koppeling nog wat nagesteld worden en ik moest ook even wennen aan de Chinees, maar na een tijdje had ik het aardig door en onder controle.
Nou het tunnen werpt zijn vruchten af, het ding loopt als een kogel, zeker als hij op toeren begint te komen schiet hij echt vooruit.
Daar er aardig wat BLATA's waren hadden we een goed verglijk, nou hij doet niet onder voor deze bike's.

Ook het koelings probleem lijkt verholpen, na zo'n 20 min rijden nog keurig op temperateur.

Alleen tegen het einde de middag toch een probleempje, namelijk de koppakking er tussen uit, dus was het feest over.
Daar moeten we nu even naar kijken wat de oorzaak is, maar het lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

Dus al met al een zeer geslaagde test in de praktijk, tevens was de eigenaar aanwezig om het resultaat te bekijken en even te proberen, had de indruk dat hij enigzinds geschrokken was van het eindresultaat. :wink: =D>
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Heb het topic eens door gekeken en wat een mooi project zeg wauw.
Je kan er ook veel uit leren uit zo,n topig erg leuk...Het viel me ook erg op dat in Zaltbommel deze nitro chineze ook erg hard gaan ben benieuwd hoe deze rijd mischien een filmpje :roll: :roll: :D
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
schroefje

Bericht door schroefje »

*HANK* schreef:Alleen tegen het einde de middag toch een probleempje, namelijk de koppakking er tussen uit, dus was het feest over.
Daar moeten we nu even naar kijken wat de oorzaak is, maar het lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

Dus al met al een zeer geslaagde test in de praktijk, tevens was de eigenaar aanwezig om het resultaat te bekijken en even te proberen, had de indruk dat hij enigzinds geschrokken was van het eindresultaat. :wink: =D>
Maby de squis teveel van het goede?,hoorde ook dat dat ding als de brandweer ging petje af HANK en AAD!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

schroefje schreef:
*HANK* schreef:Alleen tegen het einde de middag toch een probleempje, namelijk de koppakking er tussen uit, dus was het feest over.
Daar moeten we nu even naar kijken wat de oorzaak is, maar het lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

Dus al met al een zeer geslaagde test in de praktijk, tevens was de eigenaar aanwezig om het resultaat te bekijken en even te proberen, had de indruk dat hij enigzinds geschrokken was van het eindresultaat. :wink: =D>
Maby de squis teveel van het goede?,hoorde ook dat dat ding als de brandweer ging petje af HANK en AAD!!
Hallo

Ik heb de kop even los gehaald en ik denk dat de cilinder niet 100% vlak is.

De tam tam gaat snel zie ik wel. :wink:
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gesloten